טלוויזיה

וואלה, N12, מאקו וישראל היום מזהירות: "אל תצא אידיוט"

שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין אתרי החדשות הישראלים, שיוצאים במשותף בקמפיין נגד הפצת פייק ניוז
מערכת ice |  4
פייק ניוז
כשמלחמת 'חרבות ברזל' כבר נכנסה ליומה ה-46, אתרי החדשות הישראלים N12, mako, וואלה, ישראל היום וגלובס יוצאים היום (שלישי) בקמפיין רחב שקורא לא להפיץ פייק ניוז מבלי לבדוק קודם באתרי החדשות.
הקמפיין, תחת הכותרת "אל תצא אידיוט, תבדוק", עולה במקביל באתרים, בטלוויזיה, ברדיו ובעיתונים ומציג דוגמאות לפייק ניוז שהופץ מאז תחילת המלחמה ברשתות החברתיות, בוואטסאפ ובטלגרם.

בסרטון שמדמה שיתוף פייק אומר הקריין: "אל תצא אידיוט, אתה לא רואים שעובדים עלייך? מאוד קל לזייף חדשות. אל תאמין ואל תשתף בלי לבדוק, היזהרו מפייק ניוז. לפני שמשתפים בודקים באתר החדשות המוסמכים. אל תצא אידיוט, תבדוק".
כידוע, לא רק שהרשתות החברתיות לא חוסמות באופן אפקטיבי פייק ניוז, אלא שהאלגוריתמים שלהם אף מעודדים הפצה של תכנים מזעזעים ופרובוקטיביים, שחלקם הגדול מתברר כשקרי. כל האתרים המשתתפים ילוו את הקמפיין בעיסוק מערכתי בנושא הפייק ניוז ובהדרכה כיצד לזהות ולהימנע מהפצה של התכנים האלה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חחחחחחחחחח .. פייק נלחם בפייק (ל"ת)
    מואיזו 11/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    שמו דווקא את כל האתרים הכי פייק
    רועי 11/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל פרשנות שלהם אובססיבית לימין...קיבלו מלא תביעות דיבה
    סגור
  • 2.
    אחלה תעלול שיווקי
    משווק 11/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כאילו שאצלם הכל תקין. הכי טוב - להתנתק מכל ה"חדשות" שלא מחדשות כלום ורק הורסות את התודעה שלנו. התקשורת שלנו משרתת היטב את האוייב! לא צריך להסביר שכל "דיווח" על "עסקת שבויים" או "צבע אדום"(אנחנו שומעים לא צריך גם להגיד) רק מקפיצה את הלב ושורפת תאים במוח. וכל אותם "מומחים" לכלום ולשום דבר שמבלבלים במוח כל היום ונותנים עצות אכיתופל לאנשים שבבכלל לא מקשיבים להם - מה הטעם? אני יגיד לכם: כסף! כל דקה שאתם צופים זה עוד רייטינג ועוד כסף שערוצי התעמולה מרוויחים. ד"א זה לא רק בטלוויזיה אלא גם במחשב ובטלפון. עשו טובה לעצמכם - תתנקו ולכו תנוחו. אבל תזכרו להיות עירניים! עיינים על הסביבה ולא במסך!
    סגור
  • 1.
    שלחו את זה גם לכתבים של ערוץ 12 כמו אוהד חמו? (ל"ת)
    ירון 11/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור