תקשורת ומדיה

חדשות 12 וגיא פלג בצרות? "אסור להסתפק בהתנצלות במהדורה"

עו"ד כנרת בראשי הגיבה לתביעת הדיבה של ח"כ שמחה רוטמן נגד חדשות 12 וגיא פלג: "אם גיא פרסם פייק, ואני מאמינה לרוטמן, אסור להסתפק בהתנצלות במהדורה. גיא יצטרך להתנצל בפני הציבור על הסתה, פילוג והעובדה שחטא לתפקידו"
תום נחום |  11
גיא פלג (צילום גיא גלעד, pexels)
אמש (רביעי) פורסם בחדשות 12 כי חבר הכנסת ויו"ר וועדת חוקה ומשפט שמחה רוטמן אמר במהלך ישיבה: "הדם של האחים הלל ויגל יניב שנרצחו בחווארה אדום יותר מהדם של הנרצחים ב-7.10" ומיד התעוררה סערת ענק שהולידה תביעה של המהדורה ושל הכתב.
מי שהגיבה לתביעה המדוברת של רוטמן נגד פלג וחדשות 12 היא עו"ד כנרת בראשי, פאנליסטית 'שבע' עם איילה חסון בכאן 11, אשר כתבה כך: "שעתיים מרגע פרסום הכתבה, גיא פלג ומנכ"ל חדשות 12 קיבלו התראה לפני תביעה. אם גיא פרסם פייק, ואני מאמינה לרוטמן, אסור להסתפק בהתנצלות במהדורה. רוטמן צריך להכתיב מתווה לפיו יתקיימו האירועים הבאים: גיא יעשה כתבה במהדורה אודות הפייק שפרסם על רוטמן ועלילת הדם. ביום המחרת כתבה זו תזכה לפולו אפ בכל תוכניות האקטואליה של הערוץ. במימון חדשות 12, גיא יחוייב לעשות כנסים בזום ולספר את הפייק שפרסם. המניע. ובסוף ההרצאה יתנצל. בראש ובראשונה גיא יצטרך להתנצל בפני הציבור על הסתה, פילוג והעובדה שחטא לתפקידו. סוף".
 
רוטמן תחילה השיב: "בעודי נמצא בלוויה של חלל צה"ל, שנפל לצד חבריו מכל חלקי האוכלוסיה בישראל, בערוץ 12 טרחו לייצר עלילת דם שקרית ומסיתה, שלא הייתה ולא נבראה. למען הסר ספק, בשום דרך ובשום צורה, לא בשיחות סגורות ולא בשיחות פתוחות, לא נאמר ואף לא נרמז על ידי כאילו דמו של מישהו אדום יותר מדמו של מישהו אחר, ומדובר בשקר מוחלט. מתוך כבוד לחללי צה"ל ולנרצחים בפעולות הטרור, ב-7.10 וקודם לכן, אין בכוונתי להיכנס למריבות ולפילוגים שחלק מכלי התקשורת מעוניינים בהם. לא אתן לשפלות הזו לפגוע במאמציי לאחדות ולקידום החוק למאבק בטרור בשיתוף פעולה, קואליציה ואופוזיציה, יחד עם כוחות הביטחון, כפי שעשיתי השבוע".
 
בתגובה לדבריו כתב פלג: "מזמין את ח"כ שמחה רוטמן לתבוע אותי על פגיעה בשמו הטוב. בטוחני כי גורמי שב"כ ומשרד המשפטים יבהירו את שנאמר בדיון. אציין כי בניגוד לציוץ של ח"כ רוטמן הוא דווקא שוחח איתי, ארוכות , במענה לפנייתי לפני השידור (עוד לפני שהשתתף בהלוויה) .רוטמן בחר שלא להגיב לפרסום בטענה מוזרה". ואכן התביעה הגיעה.

אלדד יניב מצא פשרה בטיעונים של השניים: "דווקא בגלל שאנחנו במלחמה ודווקא בגלל שאנחנו חייבים אחדות הדוקה אחרת ניפול כולנו: אם רוטמן אמר מה שצוטט בשמו - הוא צריך לעוף הביתה ועכשיו. אם פלג נפל - הוא צריך לעוף הביתה ועכשיו".
מני אסייג נתן גם הוא את התייחסותו לסיפור: "כשיוכח מעל לכל ספק שזה היה פייק, אני מציע טקס שיימינג מיוחד לשלילת פרס סוקולוב מגיא פלג. שולל הפרס יהיה חה״כ רוטמן. החצוצרן: גליקמן".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    יישר כח
    צפוני 11/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מר רוטמן? אם תהיה כמו נתניהו, ותתחיל לקבל פחדים כלשהן, ותסתפק רק בהתנצלות, אז מליוני מעריצך יחזרו בהם מההערכה כלפיך, וחבל, לכן, בשם השם תעשה ותצליח.
    סגור
  • 8.
    לא מאמין לפלג (ל"ת)
    אבי 11/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 7.
    תגובה לראשי ואףסייג
    מתנחל 11/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סביר להמיח ששניכם עלובי נפש ויכולת ביטוי נלעגת קופצים כמו כל חמור בראש אך טמטום מוחלט כשלכם הוא בעייתי יען כי לדבר על רוטמן ואחדות זה כמולדבר עליכם ועל מרק פירות (והמבין יבין)כמו כן רוב האנשים מאמינים לגיא פלג ואנוכי ביניהם אבל אוילי שנות השמונים ואיילות האסום לא יבינו זאת
    סגור
  • 6.
    האם בפועל הוגשה תביעה? או איום סרק בתביעת השתקה? (ל"ת)
    מנטעש 11/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אני מאמינה לגיא פלג
    עדן 11/2023/04
    הגב לתגובה זו
    4 4
    תוכן האמירה המזעזע כל כך מתאים לאופי של רוטמן חוטף המגפונים, ביריון באופי. גיא פלג לא היה מפרסם את האמירה המזעזעת אם לא היו לו סימוכין להוכיח את אמיתותה. כנרת בראשי והטמבל אסייג עוד יאכלו את הכובע כשהאמת תתברר
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    שמחה רוטמן - אויב המדינה
    איתמר 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    4 4
    לכלא
    סגור
  • 3.
    כנרת בראשי הייתה צריכה להמשיך ולהיות ספרית (ל"ת)
    ציון ירושלים 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • תגובה
    וטרינר 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אל תבנה על זה היא תספר אותך היא מספרת כלבים
    סגור
  • 2.
    בראשי גרועה מאוד, הר שמוליד עכבר.
    הר אוורסט 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    5 3
    כל כך הרבה רעש וניצוצות של תבערה היו סביב הלקוחה המעורערת שלה, א' מבית הנשיא ולבסוף המשטרה השמיטה ופסלה את עדותה מכתב האישום, בגלל שהיא לא הדירה מבחינה נפשית. אז גב' בראשי, כדאי שתעסקי הנדל"ן ולא בדיני נפשות.
    סגור
  • תגובה
    אורח לרגע 11/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 2
    עוד עכברוש מצייץ מהביוב לא עדיף שתמשיך להתחבא ?
    סגור
  • 1.
    גיא פלג
    טובה 11/2023/02
    הגב לתגובה זו
    5 5
    צריך לפתר אותו דחוף שקרנים גנטים צריך לפטר אותם דחוף גיא הוא שקרן מלדה אני מקירה אותו אשית כל הזמן היה משקר
    סגור