טלוויזיה

כמה התאגיד היה יכול להכניס מהצפיות ביוטיוב? הנתונים נחשפים

יחסית ליוטיובר זה לא מעט כסף, אולם תאגיד השידור הציבורי מוותר על מאות אלפים בחודש כשהוא מעלה את התכנים שלו ליוטיוב בחינם. אלו הסכומים שהוא בכל זאת היה יכול לקבל מהפלטפורמה בעקבות מספר הצפיות שלו
איתן לויטס | 
כאן 11 ביוטיוב (צילום מסך)
בשנת 2017 נפל דבר בישראל: תאגיד השידור הישראלי כאן, התחיל לשדר בטלוויזיה. אולם לא רק שם. ערוץ התקשורת החדש שמייצר תוכן בקצב מסחרר, הגיע לישראלים בעיקר דרך הרשתות החברתיות, ויותר מכל, דרך היוטיוב. השילוב של התוכן האיכותי והפופולרי של כאן, וההימצאות שלו ביוטיוב, הפכו אותו לאימפריה ברשת המתחלקת למספר ערוצים, ובראשם הערוץ הראשי שמעלה את סדרות הטלוויזיה, ערוץ כאן חינוכית לילדים, וערוץ כאן חדשות.
העובדה שהתאגיד הוא ארגון ללא כוונת רווח אלא כלי תקשורת ובידור בתקציב ממשלתי למען הציבור הרחב, מאפשרת לו להעלות את כל התכנים שלו באופן חופשי ליוטיוב, מה שערוצים אחרים לא יכולים להרשות לעצמם מטעמים כלכליים.

ובכל זאת, תאגיד השידור היה יכול להוסיף לתקציב שלו סכומים מכובדים במסגרת מענקי הצפיות של יוטיוב ליוצרי התוכן המצליחים שלו.
הערוץ המוביל של התאגיד הוא "כאן - תאגיד השידור הישראלי", המעלה את התכנים הטלוויזיונים הכוללים סדרות וסרטים. הערוץ, שעבר בירושה מרשות השידור, מחזיק 791,000 מנויים והעלה עד היום 29,000 סרטונים שצברו כמעט מיליארד צפיות. גולת הכותרת של הצפיות היא כמובן הסדרה "קופה ראשית", שכל פרק שלה צבר בממוצע כשלוש מיליון צפיות. פרק שהועלה לפני שבוע, לדוגמא, צבר כבר 1.1 מיליון צפיות.
 
לפי פלטפורמת ניתוח המדיה Social Blade, הערוץ הראשי של התאגיד היה יכול להכניס בממוצע לחודש כ-160,000 שקלים. אגב, הערוץ מדורג במקום ה-57 בערוצי היוטיוב הישראלים המובילים.
הערוץ השני המוביל של התאגיד, כאן חינוכית, מחזיק 667,000 מינויים, והעלה 21,000 סרטונים שצברו סה"כ 1.1 מיליארד צפיות. כאן חינוכית היה יכול להכניס כ-250,000 שקל לחודש לתאגיד. יש לציין שגם את הערוץ הזה ירש התאגיד מרשות השידור, והוא כולל גם סרטונים מאוד ישנים ומאוד פופולריים. 
 
השלישי הוא ערוץ כאן חדשות, שמחזיק 508,000 מינויים והעלה 37,000 סרטונים. הערוץ שהוקדם יחד עם הקמת התאגיד, היה יכול להכניס לו כ-140,000 שקל לחודש גם הערוץ הזה צבר כמעט מיליארד צפיות עד היום. אחריו הערוץ של כאן דיגיטל (252,000 מינויים; 3,600 סרטונים), שהיה יכול להכניס לתאגיד כ-20,000 שקל בחודש.
מלבד הערוצים לעיל, התאגיד מפעיל שבעה ערוצים נוספים: כאן הסכתים, כאן ארכיון, כאן שפות, כאן כלכלה, כאן מוזיקה, כאן גימל וכאן 88. הערוצים הללו יחד מכניסים לתאגיד אלפים בודדים בחודש.
יחד מכל הערוצים היה יכול להכניס התאגיד בין 500 ל-600 אלף שקלים לחודש. נשמע לא מעט, אולם במונחים של כלי תקשורת בסדר גודל כזה, מדובר כמובן בסכום זניח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה