טלוויזיה

נועה קירל נכנסת למלחמת הערוצים: זו משמעות הבחירה ברשת 13

על השולחן נחו שתי הצעות, שתי הזכייניות הגדולות בארץ ניסו לנכס לעצמן את הקלף המבטיח של התקופה, והבחירה של הכוכבת הייתה מפתיעה. או אולי לא כל כך? מה גרם לנועה קירל להעדיף פורמט בלתי מוכר ברשת 13 על פני מכונת רייטינג בקשת 12?
שירה יום טוב |  1
נועה קירל (צילום יוטיוב/ כאן 11 - תאגיד השידור הישראלי)
הזמרת והיוצרת נועה קירל תנחה את התכנית סטאר אקדמי, פורמט הריאליטי המוזיקלי המצליח, שישודר בהמשך השנה ברשת 13. מדובר בהישג מרשים לשני הצדדים - ברשת 13 נאבקים בחודשים האחרונים על נתוני הרייטינג, וליהוק של הכוכבת הבלתי מעורערת של התקופה לחלוטין יכול להיות קלף מנצח עבורם. קילר לעומת זאת בתפקיד ההנחיה הראשון שלה מסמנת עוד "וי" בקריירה המפוארת, אבל לאו דווקא ה"וי" המצופה בזמן שגם בקשת 12 הוצעה לקירל הצעה מעניינת בתחום.
התוכנית תעסוק במוסיקאים צעירים, שיכנסו למשך מספר שבועות למתחם אקדמיה סגור, שם יצולמו 24 שעות ביממה ויעברו תכנית אימונים מקצועית ואינטנסיבית. פעם בשבוע ידרשו המתמודדים להתחרות אחד בשני בשידור חי, עד לגמר הגדול בו ייבחר הזוכה הגדול/ה של סטאר אקדמי ישראל. סטאר אקדמי, שנחשבת לתכנית הריאליטי המוזיקלי המצליחה בעולם משודרת כיום ביותר מ-30 מדינות ביניהן צרפת, קנדה, אנגליה, ספרד ועוד. 
למרות התפקיד ההישגי לקירל הצעירה, מדובר בתקופת רייטינג קשה לרשת 13. האח הגדול מקנה לערוץ יתרון מידי פעם, אבל ברוב הימים, קשת 12 מביסה בפריים טיים. כעת לאור העובדה שעל שולחן הדיונים עמדה גם אפשרות נוצצת לא פחות - להצטרף לפאנל השופטים של הכוכב הבא לאירוויזיון, נשאלת השאלה - מה גרם לכוכבת הבלתי מעורערת לבחור דווקא ברשת 13?
נתחיל מהעובדות - קשת 12 שולטים ברצועת הפריים טיים בשנים האחרונות ונמצאים במגמת עליה. ברשת 13 התוכניות היחידה שמצליחה לתת פייט רציני מול תוכניות הפריים טיים של קשת 12 היא האח הגדול. בעונה הקודמת זה ניכר כמעט בכל פרקי ההאח ששודרו, העונה פחות נוצצת באח, ועדיין מביאה לרשת 13 הובלה מדי פעם. 
בזירה של קשת 12 קיבלו לאחרונה את הזיכיון לבחירת נציג לאירוויזיון 2024, אחרי שנתיים שבראשונה בהן רשת 13 ניסתה את מזלה עם אקס פקטור, ובשנה השני נבחרה על ידי התאגיד וללא תוכנית קדם - לא אחרת מנועה קירל. 
הניסיון האחרון של רשת 13 בריאליטי מוזיקה למרות תוספת העניין של האירוויזיון לא צלח כםי שציפו. למרות זאת, קירל בוחרת ללכת על הניסיון הבא שלהם כשצד השני קשת 12 עם פורמט הריאליטי מוזיקה המצליח מאז פיצול הערוצים, שגם מתהדר בשורת טאלנטים לא קטנה. 
באשר לקירל עצמה - מיותר לציין כי מדובר בכוכבת הגדולה של התקופה, ונראה שהתקופה שלה עוד תהי הארוכה. ואולי כאן טמונה התשובה לשאלה - קירל לא צריכה אף הצלחה של ערוץ כדי להצליח בעצמה. גם מבחינת רשת 13 מדובר אולי בליהוק הכי מבטיח שיכלו לייחל לו בערוץ, והעבודה הקשה השתלמה עם חתימת החוזה בין הצדדים אתמול (שני).
 

מבחינת קירל, היא מקבלת תוכנית משל עצמה ולא סתם כיסא בפאנל השופטים (על אף הרומנטיות בשליחת הנציג הבא לאירוויזיון על ידי הנציג המצליח הקודם). ומי כמו קירל אוהבת, וגם מצליחה בפריצה של דרכים חדשות כמו זו שמזדמנת לה עכשיו: פורמט חדש בארץ, תפקיד הובלה בלעדי שלה, ורייטינג שיש לו לאן לשאוף.
והאמת היא, שקירל פשוט סומכת על השם שלה. אם לא היתה סומכת לא הייתה הצעירה ביותר למלא את פארק הירקון בפעם הראשונה, בטח לא בפעם הראשונה הכפולה. רשת 13 או קשת 12 הם שמות נחמדים לערוץ מצליח יותר או מצליח פחות, אבל היא מגיעה עם המותג שלה והיא יודעת - זה יצליח. זה כמובן לא תלוי רק בה. אבל אם ברשת 13 ידעו למנף את הפוטנציאל, הם קיבלו ג'וקר, ואפשר לצפות לקרב ריאליטי מעניין בעונת השידור הבאה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נועה קירל
    אור 07/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוהבים אותך נשמח לראות אותך בשני ערוצים
    סגור