טלוויזיה

ביזיון בסניפי שופרסל: "ריח של גופה, חולדות ועכברים"

בתכנית חסכון המשיכו בביקורות ברשתות המזון ובשופרסל נמצא בסניף רמלה לצד אזור אחסון האשפה, גם אחסון של סחורה. האזור היה מלוכלך. במעדנייה התגלתה גם כן גבינה שפג תוקפה "כשנכנסו למחסן הייתה תחושת מחנק, הפתחים היו פתוחים ומאפשרים כניסת מכרסמים"
מערכת ice |  10
שופרסל (צילום freepik)
אחרי הביקורת הקשה בסניפי יוחננוף וקרפור, אמש (שני) שודרה בתכנית חיסכון בקשת 12 הביקורת ברמי לוי ובשופרסל, שתי רשתות המזון הכי גדולות בישראל שנעשתה על ידי פקחי משרד הבריאות, אליה התלוו אנשי מערכת התכנית.
בשופרסל המצב לא היה טוב יותר ויולן כהן, מסבירה כי: "המפקחות הגיעו לסניף במרכז וברגע שנכנסו למחסנים האחוריים הריח היה לא נעים והזוהמה גדולה", המפקחות אומרות: "יש ריח של ביוב, ריח של גופה, ציפורים יש פה, קורי עכביש, יש חולדות ועכברים".

הן מגלות כי האזור היה מלוכלך, התגלו גבינות שהעלו עובש. בשופרסל נמצא באזור אחסון האשפה, גם אחסון של סחורה. האזור היה מלוכלך. במעדנייה התגלתה גם כן גבינה שפג תוקפה "כשנכנסו למחסן הייתה תחושת מחנק, הפתחים היו פתוחים ומאפשרים כניסת מכרסמים".
סניף רמי לוי שנדגם ברמלה כלל ממצאים קשים מאוד: "בכניסה המפקחות מזהות שבסניף מאכסנים ירקות ופירות בשמש וללא כיסוי כל שעות היממה", הן אומרות: "זה יכול להרקב, יכולה להיות לשלשת של ציפורים". פתח הביוב היה פתוח: "מים עומדים, מפה יכולים לצאת עכברים וג'וקים".
 
המפקחות אומרות: "הג'וקים מגיעים מהחורים האלה והמקום הזה לא אטום, יש ריח לא נעים". במחלקת הגבינות התגלתה גבינה שפג תוקפה. הביקורת מצאה כי אין הקפדה על היגיינה, על הניקיון ווגם לא מקפידים על שמירת טריות המזון.
המפקחות הגיעו לסניף של ויקטורי בעיר רמלה. על אף שלא אפשרו לצלם, התגלה שם בביקורת כניסת סחורה שבה אין הפרדה בין האשפה לסחורה, פתחי הניקוז פתוחים שמאפשרים כניסת בעלי חיים, ראינו סחורה שמאוחסנת מחוץ לקירור.
ברשתות השיווק הגדולות בישראל התגלו ליקויים שחלקם אף עשויים לגרום לסכנה. ברמי לוי הגיבו לממצאים: "אנו מודים לצוותי משרד הבריאות וצוות ערוץ 12 על הביקורת. רשת רמי לוי שיווק השקמה מקפידה על כל ההוראות של משרד הבריאות ואף מחמירה. כל הליקויים תוקנו במיידי וחודדו הנהלים. לגבי האפרסקים שהיו עם עובש, ראוי לציין שהיו במקרר גיבוי ולפני מיון וסידור הסחורה".
משופרסל נמסר: "ממצאי הביקורת אינם מאפיינים וכפי הנראה מלמדים על תקלה מקומית, שאינה עומדת בסטנדרטים ובנהלי הרשת המותאמים לדרישות משרד הבריאות. עם קבלת הממצאים לפני מספר ימים, פעלנו להפקת לקחים ולחידוד הנהלים באופן מיידי". רשת ויקטורי לא הגיבה.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    שערוריה
    פרטי 06/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משלמים מחירי עתק תמורת סחורה פגומה. למה לא מפרסמים את הסניף. ומה העונש? יש מעקב?
    סגור
  • 7.
    סניף קריון פח אשפה עמוס בערבים/יות מטונף ועוד..... (ל"ת)
    איגור 06/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • קריון
    עיגור 06/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ראיתי דוקא שפח האשפה מלא איתך ושכמותך. חבל שלא גרסו את האשפה
    סגור
  • 6.
    למה סניפיי? זה בסניף אחד,לפי הכתבה (ל"ת)
    חדוה 06/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • הכל אותו דבר בסנפי
    גבריאל 06/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה נראים כל הסניפים
    סגור
  • 5.
    בשר בקר
    מרים 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לפני שנה קניתי בשר מס' 6 בסופרסל דיל בקניון כפר סבא עחה לי 200 שקל אני מבשלת בסיר לחץמישרהשאני מגיעה הביתה שרציתי חשים בסיר היה לו ריח באמת באמת ריח של גופה שחשלתי אותו ישר לפח ועטפתע אותו שלא י6ציא את הריח במטבח שלי מאותו יום אני לא קונה בסופרסל דיל ובנוסף חקחו ממני 209 שקל שילכו לאבדון
    סגור
  • 4.
    זוהמה ברשתות השיווק
    אזקחית 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מגיע לנו אנחנו פראיירים שקונים מכל הבא ליד ומשלמים כל מה שדורשים עלמכך צריך לצאת לרחובות על הפשע הנורא הזה!!!!
    סגור
  • 3.
    הזוהמה בסניפי שופרסל
    צדק חברתי 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 2
    תוצאה ישירה של כניעה לחרדים
    סגור
  • 2.
    הזוהמה בסניפי שופרסל
    צדק חברתי 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 2
    תוצאה ישירה של כניעה לחרדים
    סגור
  • 1.
    חטא היוהרה. (ל"ת)
    אלי 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור