טלוויזיה

דרמה ברוסיה: מגישת החדשות הבכירה ברחה מהמדינה

אחרי המחאה של עורכת החדשות בערוץ  של רוביה בשידור חי, מגישת חדשות בערוץ מקביל נמלטה מהמדינה כדי לא לקחת חלק בדיווחי החדשות 
מערכת ice |  1
הפלישה הרוסית לאוקראינה (צילום יוטיוב/ Channel 4 News)
עוד עיתונאית רוסית יוצאת בצעד מפתיע ועוזבת את המדינה. מדובר במגישה החדשות המרכזיות בערות השלישי בחשיפתו ברוסיה, שהחליטה לעזוב במפתיע את רוסיה, ואת עבודתה בערוץ. ליליה גילדייבה, המגישה שברחה השבוע, חששה שלא יתנו לה לעזוב את המדינה אם תתפטר. בראיון לבלוגר הרוסי איליה ורלמוב הסבירה את הצעד שנקטה ואמרה, "עזבתי את רוסיה קודם כי פחדתי שלא ייתנו לי ללכת. רק אחר כך הגשתי את ההתפטרות" כך לפי דיווח של מאקו.
מדובר בעוד מקרה של מרד בעיתונות של רוסיה, אחרי שאתמול עורכת הדסק בערוץ המרכזי של רוסיה שהתפרצה למהדורת החדשות של הערוץ אתמול, צפויה לשלם ביוקר על המחאה שניהלה לעיני קהל הצופים במהדורה אתמול. כזכור, במהלך השידור, נקטע העיתונאית מרינה אוביסניקובה צעד אמיץ שטרם נראה כדוגמתו מאז החל מבצע הפלישה של רוסיה לאוקראינה, התפרצה לאולפן ונעמדה מאחורי מגישת המהדורה כשהיא מרימה בשידור חי שלט עם מסרים נגד המלחמה באוקראינה.
העורכת המפגינה נעמדה ברקע המגישה שממשיכה להגיש באותו זמן את החדשות, כשבשלט שהכינה כתוב באותיות שחורות גדולות: "לא למלחמה. אל תאמינו לפרופגנדה. פה משקרים לכם" ו"רוסים נגד המלחמה", מסרים שמהווים אף עבירה פלילית במדינתו של ולדימיר פוטין.
התנגדות ומחאה נגד הלחימה באוקראינה זכו לחקיקה חדשה ברוסיה לפיו אסור להפיץ פייק ניוז על המלחמה. העונש למי שעובר על החוק הזה יכול להגיע למאסר ממושך של עד 15 שנה בכלא הרוסי.
 
טרם המחאה באולפן פרסמה סרטון בו חשפה את מדיניות התעמולה של הערות ואמרה, "מה שמתרחש עכשיו באוקראינה זה פשע ורוסיה היא התוקפן. האחריות על התוקפנות הזאת רובצת על מצפונו של אדם אחד - ולדימיר פוטין. אבי אוקראיני, אמי רוסיה והם מעולם לא היו אויבים. השרשרת על צווארי היא סמל לכך שצריך להפסיק מיד את מלחמת האחים הרצחנית. והעמים האחים שלנו, עוד יצליחו להשלים ביניהם.
 

"לצערי, בשנים האחרונות עבדתי בערוץ 1 ועסקתי בתעמולה עבור הקרמלין. עכשיו אני מאות מתביישת בגלל זה. מתביישת בגלל שהרשתי להגיד שקרים מעל מרקע הטלוויזיה. מתביישת בגלל שהרשתי להפוך את הרוסים לזומבים. שתקנו ב-2014 כשכל זה רק התחיל. א יצאנו להפגין כשהקרמלין הרעיל את נבלני. רק הבטנו בשתיקה על מעשיו של המשטר האנטי-אנושי הזה. ועכשיו כל העולם הפנה את גבו אלינו וצאצאינו לא יוכלו לשטוף את הבושה על מלחמת רצח האחים הזאת במשך 10 דורות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בתור עורכת, לא היה יותר קל להשתלט על השידור
    גל 03/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולהחליף אותו בשקופית. ככה גם פחות הייתה אפשרות לזהות שהיא מאחורי זה. יכלו לטעון שמדובר בהשתלטות מרחוק ע"י האקרים.
    סגור