טלוויזיה

זה הסכום המטורף שישולם השנה על סדרות וסרטים

בסוף השבוע פורסמה הערכה לגבי הסכום האסטרונומי שתרוויח השנה תעשיית הפקות הטלוויזיה והקולנוע בזכות שירותי הסטרימינג, שהתחרות ביניהם צפויה להגיע לשיא
מערכת ice | 
פרסום בסטרימינג (צילום mohamed Hassan from Pixabay)
115 מיליארד דולר – זה הסכום שמתכוונות 8 חברות המדיה הגדולות בארה"ב להוציא על תכני וידאו ב-2022, לפי חישוב שביצע העיתון הכלכלי פייננשל טיימס בסוף השבוע.
רשימת החברות שנכללו בחישוב כוללות את ענקיות הטלוויזיה בכבלים בארה"ב, וורנר, ויהקום-CBS, קומקאסט ופוקס, כמו גם ענקיות הסטרימינג נטפליקס, דיסני, אמזון ואפל.
העיתון ציין כי דיסני לבדה צפויה להוציא השנה סכום אדיר של 23 מיליארד דולר על תכני מקור, לא כולל שידורי ספורט שעליהם היא צפויה להוציא כ-10 מיליארד דולר נוספים. מדובר בעלייה של 35% עד 40% מההשקעה של החברה בתכני מקור ב-2021, שתכלול הפקות ענק כמו "פינוקיו" בכיכובו של טום הנקס, "אובי-וואן קנובי" בכיכובו של יואן מקגרגור ועוד. נטפליקס צפויה להוציא על תוכן 17 מיליארד דולר, המהווים עלייה של 25% לעומת 2021 ו-57% לעומת 2020.
לפי מומחים בתעשייה, ההוצאות ההולכות וגדלות על תכני מקור הן הדרך היחידה של חברות למשוך עוד משתמשים לשירותי הזרמת תכנים בתשלום. כרגע, התעשייה כולה נמצאת בהפסדים – אם כי נטפליקס צופה לסיים את השנה הראשונה ברווח לראשונה בהיסטוריה – אך מייקל ניית'נסון, אנליסט מדיה בחברת Moffett Nathanson, אומר כי "אין דרך חזרה. הדרך היחידה להתחרות היא להוציא עוד ועוד כסף על תכני פרימיום", מה שיוביל את התעשייה להמשיך להפסיד כסף עד למיצוי הקהל האפשרי הענק של השירותים הבינלאומיים הללו.
בשנה האחרונה חוו שירותי הסטרימינג, שמספרם עלה בסוף 2021 לאחר פתיחת "אפל טיוי+" ו"דיסני+", האטה משמעותית בכמות המצטרפים החדשים לאחר גידול מהיר בתחילת משבר הקורונה – אך בחברות טוענים כי הסיבה אינה היציאה מהמשבר, אלא דווקא ההאטה בקצב ההפקות שנגרמה בשל המגבלות שהוא הביא איתו. כעת, לפי נטפליקס, צפויה 2022 להיות שנה שבה יגיע קצב שחרור התכנים החדשים לשיא של כל הזמנים – מה שאמור, תיאורטית להביא להאצת קצב ההצטרפות לשירותים הללו ואולי להביא ליציבות מסוימת שתשים סוף לאינפלציה בהשקעות בתכנים שרובם, בסופו של יום, מפסידים כסף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה