טלוויזיה

לוח שידורים מיוחד ליום העצמאות: אלה הסרטים שישודרו במכאן 33

ערוץ מכאן 33 מעדכן את לוח השידורים במיוחד לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות בשבוע הבא. הערוץ ישדר סרטים מיוחדים על שכול, דו-קיום וההיסטוריה של החברה הערבית במדינת ישראל
שירה יום טוב | 
מהדורת חדשות מכאן (צילום צילום מסך מכאן)

ערוץ מכאן 33 מודיע על לוח השידורים המיוחד בערוץ לרגל יום הזיכרון ויום העצמאות שיחולו בשבוע הבא מיום ראשון, ערב יום הזיכרון ועד מוצאי יום העצמאות ביום שלישי.

בערב יום הזיכרון לחיילי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, ישודרו שני סרטים. הראשון, "מטיס הרחפנים": رجل المسيرة  ישודר  ב12.5 בשעה 20:50. הסרט עוסק בהייתם אבו טריף וחבריו לצוות הלוחמים בקבר יוסף בשכם, שלקחו חלק על הגנת המתחם באוקטובר 2000 – מתקשים לצאת מטראומת הקרב, שבו נפל חברם מדחת יוסף ז"ל. הסרט מלווה את הייתם, שמחליט אחרי מסע ארוך של ניסיונות ריפוי עצמי, לבדוק שיטה חדשה של טיפול בפוסט טראומה – תרפיה ברחפנים. תחילה המסע מסתמן כיעיל – הוא חש שיפור וחייו משתנים לטובה, אך מהר מאוד פורצת מלחמת "חרבות ברזל" ומנפצת את נקודות האור שראה. הייתם שוב חווה את טראומת המלחמה, מסתגר בחדרו ומסרב להמשיך את צילומי הסרט – עד השינוי המפתיע שקשור בחברו מדחת יוסף.
"שכול, אוכל וגעגוע": طبق عزاء وحنين ישודר בערב יום הזיכרון בשעה 22:00. הסרט מפגיש שש נשים, שהמשותף להן הוא ההתמודדות עם השכול. שש הנשים מאמינות שאוכל הוא לא רק "דלק" לגוף, אלא גם חמצן לנשמה ותפיסה זו מקבלת ביטוי משמעותי במהלך המפגשים שלהן, כשדרך הכנת המאכלים שמעלים געגוע למסורת, לתרבות ולמשפחתיות – הן מחברות אותנו לסיפורי הנופלים שאיבדו. במאי ומפיק: מורדי קרשנר.
בערב יום העצמאות ישודר הסרט "יחד": سوا אחרי טקס הדלקת המשואות 21:45, הסרט על דו-קיום, המציג באופן אנושי זוויות ותחומי חיים שונים, שבהם מתקיים שיתוף פעולה בין תושבי ישראל – יהודים וערבים, דרך סיפורים המשתלבים זה בזה ונוגעים במערכות היחסים שבין אדם לאדם, בין אדם לחברו ובין אדם למקום – בניסיון להעביר מסר של תקווה לעולם משותף טוב יותר.
 


במוצאי יום העצמאות, 14.5 ישודר הסרט "החלטות גורליות - נצרת- قرارات حاسمة-الناصرة" בשעה 19:30. מדובר בסרט דוקו על איך ומדוע היה גורלה של העיר נצרת שונה מגורלם של שאר הישובים הערביים במלחמת העצמאות. הסרט מאיר פרק חשוב בהיסטוריה של החברה הערבית בישראל ומספר את סיפור העיר נצרת בתקופת מלחמת השחרור.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה