רייטינג

רייטינג: למה יש עיכוב בהפצת הנתונים ומתי יגיעו?

תקלה חריגה במחשבי קנטאר העולמית הובילו לעיכובים ברישום בדאטה בייס, ועל כן המשתמשים (חברי ועדת המדרוג) אינם יכולים למשוך את הנתונים. על פי ההערכות - זו השעה שייצאו הנתונים היום
מערכת ice |  5
רייטינג ערוצי טלוויזיה (צילום shutterstock)
קרבות הרייטינג והנתונים המסקרנים, מתעכבים היום (שלישי) באופן חריג. אתר ice מביא לכם כל יום את נתוני הרייטינג המלאים והשוטפים, אך בעקבות תקלה טכנית בינלאומית, ישנו עיכוב בהבאתם באופן מסודר.
על מה מדובר? נתוני הרייטינג והצפייה נאספו בהצלחה מהמדגם המייצג של 750 בתי אב בישראל (חברי הפאנל), כפי כל בוקר, והם גם עובדו בהצלחה. הסיבה לעיכוב מצויה בתקלה ברישום בדאטה בייס, ועל כן המשתמשים הרשומים - ובישראל אלה חברי ועדת המדרוג וערוצי הטלוויזיה - אינם יכולים לגשת למערכת ולאסוף את הדו"חות. זו הסיבה שההפצה היום מתעכבת באופן חריג.
על פי ההערכות, מדובר בתקלה שאמור להיפתר בשעות הצהריים, כאשר הצפי הוא לקבלת הנתונים בשעה-שעתיים הקרובות, ואתר ice יפרסם את הנתונים המלאים באופן מסודר מייד עם הגעתם כפי כל יום.
תקלות כאלה הקשורות לטכנולוגיה הבינלאומית של קנטאר מדיה, קורות לפעמים. ב-17 ביולי דיווחנו על תקלה דומה שהתגלתה על ידי ועדת המדרוג בשלב העלאת נתוני הרייטינג לתוכנה. זאת אומר: הנתונים נמשכו ורוכזו כרגיל, כמדי יום, מהבתים המשתתפים בפאנל, אך העלאתם לתוכנה התעכבה היום.
נכון לאוגוסט 2024, ועדת המדרוג בראשות רוני ארן עם הישג מרשים ומשמעותי, כאשר כלל ערוצי הטלוויזיה רשומים כחברי ועדת המדרוג, כולל הערוץ החדש בעברית של רשת i24NEWS. זאת, נזכיר, לאחר תקופה ארוכה בה ערוץ 14 כמו גם התאגיד לא היו חברים בוועדת המדרוג.
איך מודדים את הרייטינג? רבים חושבים שהרייטינג נקבע על ידי הצפייה בכלל הבתים בישראל. למעשה, קביעת הרייטינג מגיעה על רקע חברי פאנל בלבד. נכון להיום יש בישראל 750 בתים (משקי בית) שהם מדגם מייצג של תושבי ישראל בעלי מקלטים. המדגם נקבע על בסיס סקר כינון שהוא סקר מקיף שנערך בקרב אלפי בתים בישראל ובודק מספר רחב של משתנים כגון מספר הנפשות בבית, מספר החדרים, כמה מחשבים בבית, כמה מכשירי טלוויזיה, רמת ההשכלה של בני הבית, חלוקה גיאוגרפית, דמוגרפית ועוד. כך נוצר דאטה בייס ענק מקרב 4,500 מסוקרים כל שנה, במשך 30 שנה. בכל פעם שמשתנה נתון מסויים בסקר הוא חל גם על הפאנל וזאת כדי להגיע הכי קרוב שאפשר לייצוג נכון של האוכלוסייה בישראל.
בעת שקמה הוועדה היה גודל הפאנל 350 בתים. לאורך השנים הוגדל מספר הבתים העומד כיום על מעל 700, שהוא המספר המקובל במדינות בסדר גודל של ישראל, כמו אוסטריה למשל. מי שמנהלת את הפאנל, היא חברת קנטאר מדיה - חברה בינלאומית ענקית שמודדת באותה השיטה את הרייטינג ב-25 מדינות באירופה ובהן בריטניה ורוסיה, 24 מדינות באסיה ובהן סין ויפן ובנוסף קנדה וחלק מארצות הברית. קנטאר זכתה כמה פעמים בישראל במכרז למדידת הרייטינג, ובפעם האחרונה  בשנת 2019 למשך 7 שנים.

החברים בפאנל נשמרים בסודיות מוחלטת על ידי קנטאר מדיה, וגם לחברי הוועדה אין גישה לדעת מי נמנה על הפאנל. קנטאר מדיה גם אחראית לוודא שהפאנל מהווה תמיד מדגם מייצג מבחינה סטטיסטית.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    למה לא מתחשבים בכל האוכלוסיה ?
    לוין 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משום מה נתוני הרייטינג לא כוללים את המגזר החרדי ( מחציתו כן צופה בטלוויזיה ) ולא כוללים את תושבי יו״ש !!!! אילו היו מודדים גם נתוני הצפייה שלהם ערוץ 14 היה מזנק למעלה בנתונים.
    סגור
  • 4.
    ערוץ 15 החדשות הכי טובות גם ימין ושמאל
    rr 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    והכל בפאנל אחד כמו בימים הטובים של ישראל
    סגור
  • 3.
    שלום
    אבי 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כל הפאנל זה חבורת זקנים שמורגלים לצפות בערוצים מיושנים לעומת זאת כל הצעירים על ערוץ 14 בלבד
    סגור
  • 2.
    כוול הרייטינג מזויף ! (ל"ת)
    אסף 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    פאנל קבוע? מחריד זה אומר שמדידת הרייטינג
    אורי 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    היא פייק. אין לכל בעיה למדוד את הרייטינג בצורה מדויקת עלידי חברות התקשורת השונות, וכך להביא נתונים מדויקים ולא סטטיסטיים שייתכן שנגועים פוליטית. רייטינג פייק
    סגור