תיירות

נאס"א חושפת: המטוס העל-קולי שיגיע בשעה וחצי מניו יורק ללונדון

סוכנות החלל האמריקאית חשפה את הפרויקט החדש של מטוס על קולי עוצמתי. האם ישרת תיירים ברחבי העולם?
מערכת ice |  6
המטוס העל קולי של נאס"א (צילום מתוך האתר הרשמי)
נאס"א חשפה שהיא עובדת על מטוס מחקר דמוי קונקורד שיכול לטוס מעל האוקיינוס האטלנטי במהירויות של מעל 3,000 מייל לשעה, כלומר הנוסעים יכולים להגיע מניו יורק ללונדון תוך 90 דקות בלבד.
אב הטיפוס של מטוס הנוסעים המוצע של נאס"א נועד לנוע במהירויות מדהימות בין מאך 2 ל-4 מאך, או מ-1,535 ל-3,045 קמ"ש - יותר מפי 2 מהר יותר מאשר מטוס נוסעים גדול ממוצע, שנוסע מתחת ל-1 מאך במהירות של כ-600 קמ"ש.
"לטיסה מניו יורק ללונדון עד פי ארבעה מהר יותר ממה שאפשר כרגע אולי נשמע כמו חלום רחוק, אבל נאס"א בודקת אם השוק המסחרי יכול לתמוך בנסיעות במהירויות כאלה", אמרה סוכנות החלל בהודעה לעיתונות שיצאה בתחילת השבוע.
נאס"א כבר הגיעה למסקנה שמטוס נוסעים על-קולי יכול "באופן תיאורטי" להגיע עד 4 מאך, ומצאה ש"קיימים שווקי נוסעים פוטנציאליים בכ-50 קווים מבוססים המחברים בין ערים".
השלב הבא "כולל הנפקת שני חוזים ל-12 חודשים לחברות לפיתוח עיצובי קונספט ומפות דרכים טכנולוגיות", אמרה נאס"א, אשר "יתווה סיכונים ואתגרים, ויזהה טכנולוגיות נחוצות כדי להפוך את נסיעות מאך 2 פלוס למציאות".
 
הפרויקט - חלק מתוכנית כלי הרכב המתקדמים של נאס"א (AAVP) - יתבסס על מטוס הניסוי X-59 שקט על-קולי (QueSST) של נאס"א, שפותח כחלק ממשימת ה-Quesst שלה שהתחילה ב-2016 ומתכננת להסתיים ב-2027.

לכלי השיט "יש פוטנציאל לשנות את נסיעות האוויר כפי שאנו מכירים אותו כיום", אמר פיטר קון, מנהל שילוב המשימות של נאס"א ב-Quesst, ופתח את הדלתות לנסיעות אוויריות מסחריות במהירות גבוהה על ידי מציאת דרכים למטוסים לעמעם את הבומים הקוליים שלהם.
נכון לעכשיו, ארה"ב אוסרת על טיסות על-קוליות מעל היבשה, בטענה לזיהום רעש. עם זאת, צמצום הצליל הרועם הזה יכול לראות את הנוסעים מגיעים מניו יורק ללוס אנג'לס תוך פחות משעה - וחוצים את הבריכה בפחות זמן ממה שנדרש לצפייה ברוב הסרטים במטוס ה-Mach 4 מהירויות של נאס"א.
כלי השיט X-59, בינתיים, מקצץ בחצי את זמן הטיסה בין ניו יורק ללונדון מממוצע של שמונה שעות מתחת לארבע שעות. הסילון הוא מטוס הניסוי הגדול הראשון של נאס"א מזה שלושה עשורים ומפחית את הבום הקולי שלו עם עיצוב ייחודי שבו תא הטייס אינו ממוקם בחלון הפונה קדמי.
בום קולי, רעש הדומה לרעם שאנשים שומעים כאשר מטוסים חולפים מעליו, מתרחש כאשר עצם נע מהר יותר מהקול ומייצר כ-110 דציבלים של אנרגיית קול. זה קורה כשמטוס שנוסע באטמוספירה משבש את גלי הקול, ויוצר את המפץ של בום קולי - בדומה לאופן שבו ספינה הנעה במים גורמת לגלים.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הגהה בבקשה
    גדעון 09/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה יופי שאתם מתרגמים מאנגלית. אבל נדרשת הגהה, אחרת יוצאים דברים מצחיקים ואתם מתבזים.
    סגור
  • 2.
    מטוס נוסעים ממוצע מגיע לאלף קמ"ש ולא שש מאות (ל"ת)
    שחר 08/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • הכתבה תורגמה ללא הגהה.
    גדעון 09/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כך גם כל המהירויות המוזכרות בכתבה הן ב mph ולא kph.
    סגור
  • מהירות
    גפן 08/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    900קמ'ש
    סגור
  • 1.
    נזכרתי בשיר של ניסים סרוסי "אשליות" (ל"ת)
    אחד 08/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מהירות לא העניין
    חולם 08/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בואינג , איירבוס , חחח הצחקתם אותנו לא נאפשר לכם להגיע בפחות מ שמונה שעות עד המאה הבאה????????????????
    סגור