תיירות

הפטור ממע"מ לתיירים לא יבוטל? "מכה כלכלית נוספת"

השר וסרלאוף פנה לשר האוצר סמוטריץ והזהיר: "ביטול הפטור ממע"מ על התיירות הנכנסת, מכה כלכלית נוספת לנגב ולגליל ובקשר של מדינת ישראל עם התפוצות"
מערכת ice |  1
ברטיסלבה (צילום באדיבות משרד התיירות של סלובקיה)
שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף פנה במכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ וביקש להוציא מחוק ההסדרים, את הסעיף המבטל את הפטור ממע"מ לתיירות נכנסת ולכל הפחות להחריג את ביטול הפטור בנגב והגליל.
במכתבו ציין השר וסרלאוף כי ענף התיירות מהווה מרכיב חשוב בכלכלת הנגב והגליל ועליו מסתמכים רבים מתושבי הפריפריה והזהיר: "ייקור ענף התיירות,  היקר ממילא בארץ, יהווה אבן נגף נוספת בכניסת תיירים לארץ, אשר טרם חזרה להיקפים של לפני תקופת הקורונה. כל ייקור והאטה בפעילות תיירנית משפיעה ישירות על כמות הלינות וכמות התיירים, אך בעקיפין גם על עשרות עסקים בינוניים וקטנים מוטי תיירות, שחלקם הגדול מצוי בנגב ובגליל". 

השר וסרלאוף הוסיף  כי: "ביטול הפטור פוגע בסיורי נוער יהודי לארץ במסגרת ארגונים שונים: "סיורים אלו קריטיים לחיבור יהדות התפוצות לארץ, והשתת עלות נוספת על משתתפי הסיורים והארגונים הפועלים לשם כך ברחבי העולם, פוגעת בכמות המשתתפים בתכניות אלו. סיורים אלו מתקיימים באתרי מורשת ובעיקר בנגב ובגליל ומהווים עתודה לעליה ולהתיישבות בכל רחבי הארץ בכלל ולנגב ולגליל בפרט". 
שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף מסר: "אני בטוח שידידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ קשוב לצרכי הנגב והגליל ויעצור את ביטול הפטור ממע"מ על התיירות הנכנסת, מהלך שמהווה פגיעה כלכלית לא פשוטה לנגב ולגליל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תשובה לכתבה
    האלמונית 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא יודעת מה חושב לעצמו שר האוצר מה כל התירים רצים לישראל הכל יקר פה המלונות וכו.. אז יש מקומות יפים וזולים ופשוט לא יבואו.
    סגור