תיירות

בשורה למטיילים: החוק החדש שיוזיל את החופשה שלכם

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, אישרה היום לקריאה ראשונה הצעת חוק ממוזגת לתקן את חוק הגנת הצרכן העוסק בביטול עסקאות בענף התיירות, אשר יאפשר לסוכני נסיעות להציע חופשה זולה יותר בתנאי לאי זכות ביטול
מערכת ice |  4
טיסות למונטנגרו (צילום יחצ)
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, אישרה היום לקריאה ראשונה הצעת חוק ממוזגת, של ח"כ לימור מגן תלם ושל ח"כ רון כץ, לתקן את חוק הגנת הצרכן העוסק בביטול עסקאות בענף התיירות.
ההצעה נועדה לאפשר לעוסקים הישראלים בענף התיירות להציע גם חופשות ללא זכות ביטול, דבר שהחוק כיום מונע מהם, כאשר המטרה היא לאפשר גם לתיירנים הישראלים להציע לצרכן חופשה זולה יותר ללא זכות ביטול. בכך, תסגור ההצעה את הפער הקיים בין עוסקים ישראלים לנותנים שירותי תיירות בחו"ל – שכבר כיום מציעים את שתי האפשרויות.
ח"כ רון כץ: "הצעת החוק מציעה מצב מקובל בעולם – לאפשר למלונות למכור חופשות במחירים זולים על ידי הצעת עסקה בלתי ניתנת לביטול, תוך קבלת ודאות לעסקה. מבדיקה שעשינו באנגליה ובמקומות נוספים זה מוזיל את החופשות בלפחות 15 אחוז. אין פגיעה בצרכן כי לא מבטלים לו את זכות הבחירה. כיום חופשות בישראל הן כמעט לעשירים בלבד ואת זה אנו רוצים לתקן. הנושא יהיה בפיקוח הוועדה, ואם המחירים לא ירדו – לא נמשיך עם זה". 
ח"כ לימור מגן תלם: "הצעת החוק מטיבה עם הצרכנים ומאפשרת להם להזמין עסקת נופש יותר בזול. אם בכל העולם יש שתי חלופות: כולל אפשרות ביטול ובלי ביטול אז גם בארץ. חשבנו על מנגנון של הוראת שעה שתיבחן לאורך זמן. כבר היום אחוז גדול מהצרכנים מזמינים נופש דרך אתרים כמו בוקינג, בהם קיימת עסקה שלא ניתנת לביטול. עכשיו צריך לאפשר למלונות ולסוכני הנסיעות להציע את אותה החלופה".  
היועצת משפטית של הרשות להגנת  הצרכן, עו"ד חנה ויינשטוק: "חשוב לציין שהממשלה תמכה בהצעת החוק וגם בכך שזאת תהיה הוראת שעה של שלוש שנים. הרשות בעד הוזלת מחירים אבל צריך לראות איך משיגים זאת מבלי לפגוע בצרכן. ברגע שלצרכן יש יכולת לבטל את העסקה ולעבור לעוסק אחר, העוסק יתאמץ להציע לו תנאים ויחס טוב, וזה כשלעצמו דבר חשוב עבור הצרכן".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בישראל זה לא יוזיל אפילו שקל!!
    שלומי 06/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פשוט על אפשרות ביטול יגבו יותר !! ככה זה החזירות הישראלית
    סגור
  • 3.
    חכמי חלם (ל"ת)
    פסיכים 06/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    זה לא יוזיל
    אחדש 06/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פשוט עכשיו המחיר יהיה לבלי ביטול כמו שהוא היום ועם ביטול יותר גבוה
    סגור
  • 1.
    No free lunch
    מתפלא 06/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אפשר לכתוב כבר עכשיו את כתבות "אכלו לי שתו לי" שיופיעו בעוד שנה. זה חוק לטובת המלונאים וחברות השיווק ונגדנן האזרחים. כל הסיכון מושת על הקונים לחלק מהם יפסידו.
    סגור