תיירות
חברות התעופה בדרך למכרז ענק: מי יזכה בקו הטיסות החדש?
במסגרת התוכנית השאפתנית, מנהל מטה ההייטק משא ומתן מתקדם עם שלוש חברות תעופה להפעלת קו בין ישראל לניו יורק, בתדירות של שלוש טיסות שבועיות. הטיסות יתבצעו במטוסים מהדגמים המתקדמים ביותר - דרימליינר או איירבוס, כשההפעלה תהיה בשיטת "חכירה רטובה" הכוללת את כל ההיבטים התפעוליים, מצוות ועד אבטחה
מהלך פורץ דרך בענף התעופה הישראלי: מטה ההייטק יוצא ביוזמה נועזת להפעלת קו תעופה עצמאי בין ישראל לארצות הברית, במטרה לפתור את משבר הטיסות המתמשך מאז פרוץ המלחמה. היוזמה, שצפויה לצאת לדרך בין החודשים ינואר למרץ, מבטיחה להציע טיסות במחירים דומים לאלה שהיו נהוגים לפני המלחמה, כשחלק מההכנסות ייתרמו לפעילויות חברתיות ולעמותות העוסקות בשיקום ישראל.
על פי כלכליסט, במסגרת התוכנית השאפתנית, מנהל המטה משא ומתן מתקדם עם שלוש חברות תעופה להפעלת קו בין ישראל לניו יורק, בתדירות של שלוש טיסות שבועיות. הטיסות יתבצעו במטוסים מהדגמים המתקדמים ביותר - דרימליינר או איירבוס, כשההפעלה תהיה בשיטת "חכירה רטובה" הכוללת את כל ההיבטים התפעוליים, מצוות ועד אבטחה.
המודל העסקי החדשני מתבסס על התחייבות מראש של חברות גדולות במשק, לא רק מתחום ההייטק, לרכישת כרטיסים בהיקף מינימלי של 20 אלף דולר. כבר עתה התקבלה הסכמה עקרונית מעשרות חברות, כשהרווחים מהמיזם יתחלקו בין כל השותפים. מקור הכנסה נוסף צפוי להגיע מהטסת מטענים, מה שיתרום לכדאיות הכלכלית של המיזם.
היוזמה נולדה בעקבות עשרות פניות של יזמים וחברות שנקלעו למצוקה בשל המחסור החמור בטיסות והמחירים המאמירים בקו ישראל-ניו יורק. למרות שנדרש אישור ממשרד התחבורה, מדובר באישור טכני בלבד מאחר שאין מדובר בקו סדיר, מה שצפוי להקל על התהליך הבירוקרטי.
עוד ב-
המהלך הייחודי, המובל על ידי החברות הציבוריות וחברות הצמיחה הגדולות בישראל לצד קרנות ההון סיכון המובילות, מדגים את יכולתו של המגזר הפרטי לספק פתרונות יצירתיים במצבי משבר. "החלטנו לא לחכות לפתרונות ממשרד התחבורה ולייצר אותם בעצמנו," מסרו ממטה ההייטק, והבטיחו כי במקרה של ביקוש גבוה, יפעלו להרחבת מערך הקווים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה