תיירות

אחד היעדים האהובים על הישראלים מכריזה: תתחיל לגבות דמי כניסה

העיר וונציה אחד ממוקדי התיירות האהובים ביותר בעולם מכריזה על מהלך חדש לצמצום היקף התיירים בעיר והחלה לגבות דמי כניסה לעיר. אך, בתום תקופת הניסיון למרות שזו הכניסה לקופת העירייה 2.2 מיליון דולר, עולה שהמהלך כלל לא הרתיע את המבקרים
מערכת ice | 
ונציה (צילום shutterstock)
העיר ונציה שבצפון איטליה, נחשבת בעיניי רבים כאחד היעדים התיירותיים באהובים ופופולאריים ביותר בעולם. עם הזמן היקפי המבקרים בעיר הרקיעו שחקים ועל מנת להתמודד עם כמויות המבקרים הכריזה העירייה על תוכנית חדשה במסגרתה יגבה מתיירים דמי כניסה לעיר.
אמש (ראשון), אחרי קרוב לחודשים וחצי תמה תקופת הפיילוט שהעירייה הקציבה לתוכנית החדשה שפתחה. כעת, למרות שכבר קמו לה מתנגדים על פי הנתונים, בפרק הזמן המדובר, ביקרו בעיר למעלה מ-450,000 תיירים, אשר הכניסו לקופת העירייה סכום כולל של 2.2 מיליון דולר. כאשר על פי בכירים בעירייה, ההכנסות שנאספו ישמשו למימון מגוון שירותים כמו פינוי אשפה ותחזוקת התשתיות בעיר. 
המתנגדים למהלך הנוכחי, הפגינו במהלך השבת בתחנת הרכבת המרכזית של העיר כאשר לטענתם זו נכשלה במשימתה, להרתיע תיירים מלהגיע לוונציה בתקופות בהם לרוב מתקיים עומס של מבקרים בעיר. ג'ובאני אנדראה מרטיני, חבר מועצת העיר מהאופוזיציה, תקף את היוזמה הנוכחית ואמר כי: "דמי הכניסה הם כישלון, כפי שאפשר לראות מהנתונים של העיר". 
בשל שינויים האקלים, אשר משפיעים רבות על מצבה של העיר שנמצאת ברובה על המים, מומחים מטעם אונסק"ו המליצו לא פעם להכניס את העיר ואת הלגונה שלה אל רשימת אתיר המורשת העולמיים שנמצאים בסכנה. כמו כן, אלו גם יצאו נגד ממשלת איטליה בטענה שזו לא עושה מספיק על מנת להתאים את המוקד התיירותי האהוב להשפעות שקורות בה בשל שינויי האקלים.
יתרה מזו, מזה שנים שמומחים רבים מטעם אונסק"ו ממליצים הפרויקט המדובר היה אמור להיכנס לתוקפו כבר במהלך שנת 2020, אך למרות שזכה לשבחים גם מצד אונסק"ו, תקופת הפיילוט שלו נדחתה בשל התפרצות מגפת הקורונה שהכתה קשות באיטליה.
למרות שדמי הכניסה לא הגשימו את מטרתם המקורית - להרתיע את התיירים הפוקדים את העיר, סימונה ונטוריני, הממונה על התיירות בעיריית וונציה, אמר שנכון לעכשיו הם שוקלים בחיוב להמשיך לגבות את דמי הכניסה שיעלו בהמשך ל-10 יורו. 
כמו כן, טרם תחילת תקופת הפיילוט בוונציה הזהירו שיוטלו קנסות בגובה של עד 20,800 יורו ליום שיוטלו על אלו שלא ישלמו את דמי הכניסה, אך בסופו של דבר כדי לאפשר לתוכנית לרוץ באופן חלק, בעירייה החליטו שלא לאכוף את האיסור הנ"ל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה