TOP 5

לא רק שוורים, דובים וברבורים שחורים: חמש חיות בשוק ההון

ראיתם "הזאב מוול סטריט" והבנתם שבשוק ההון יש זאבים שלוקחים סיכונים ומשיגים את כל הכסף , ויש את כל השאר? הנה עוד חמש חיות של משקיעים שאולי לא הכרתם
מערכת ice |  1
חיות בשוק ההון- אילוסטרציה AI
בשוק ההון אוהבים להשתמש במטאפורות של חיות כמו הזאב מוול סטריט כדי לתאר לא רק טיפוסים של משקיעים אלא גם תנאי שוק שונים, כמו שוק שורי ושוק דובי. תכירו את הצב, הפיל, הכבשה, בת היענה והלוויתן של הקריפטו. ויש גם בונוס בסוף.
 
1. צב: המשקיע השיטתי
הצבים סוחרים בגישה איטית ויציבה. הם מקבלים החלטות לפי כללים ספציפיים כדי לקבל החלטות. האסטרטגיה הצבית מדגישה ניהול סיכונים מסודר ושיטתיות. הם יתמקדו בצמיחה ארוכת טווח ויעדיפו ניהול סיכונים על פני רווחים מהירים.
 
2. פיל: מוסדי גדול
הפילים של שוק ההון הם משקיעים מוסדיים גדולים שיכולים להזיז את השוק בעצמם. לפילים יש את הכספים לבצע עסקאות בהיקפים גבוהים, ולכן כל החלטת השקעה שהם מקבלים יכולה להשפיע בצורה ניכרת על מחירי נכסי הבסיס.
 
3. כבשה: המשקיע הנגרר
משקיעים שאין להם אסטרטגיית השקעה ומוצאים את עצמם נגררים אחרי טרנדים קיבלו את הכינוי כבשים. ההתנהגות של הכבשים יכולה להיות בגלל חוסר ידע או מכיוון שלא הקדישו זמן לחקור את השוק. מה שבטוח, זה גורם להם להסתמך על מישהו אחר, רועה.
 
 
4. בת יענה: מתעלם מחדשות רעות
בנות היענה הן משקיעים שלא אוהבים לקבל מידע על הפסדים אפשריים בטווח הקצר. בנות היענה עלולים לטמון את הראש בחול ולא להגיב למצב קריטי בשוק, גם אם העמדה המפסידה מתמשכת.
 
5. לוויתן: מפלצת קריפטו
לווייתני הקריפטו, בניגוד לדגי הרקק, מחזיקים בכמויות גדולות של מטבעות מסוג מסוים. אין הגדרה של כמה בדיוק הם צריכים להחזיק כדי לזכות בסטטוס של לוויתן, זה משתנה מנכס לנכס.
 
בונוס: חד קרן
במונחי הון סיכון, חד קרן מתייחס לחברת סטרטאפ פרטית עם שווי של מיליארד דולר ומעלה. סטרטאפ בשווי של עשרה מיליארד דולר ומעלה נקרא דקאקורן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אילו!!!!
    אנצי!!!! 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לחיות היה שכל כמו שיש לנו,אז הן היו עושות שטויות כמונו-ג'וש בילינגס!
    סגור