TOP 5

אדם נוימן לא לבד: האנשים שקיבלו מיליארדים כדי שיעזבו את החברות שלהם

מה קורה כשחברה גדולה רוצה להיפרד ממנהל בכיר או שאותו מנהל ממש רוצה להמשיך הלאה? הם מגיעים לחבילות פרישה של מאות מיליוני דולרים. חמישה מנהלים הבריקו במיוחד: הם קיבלו מעל מיליארד דולר
שרון בירקמן | 
רוברט אייגר, אדם נוימן, סטיב ווין (צילום shutterstock)
מצנחי זהב, חבילות הפיצויים למנהלים בכירים יכולים להגיע למאות מיליוני דולרים או אפילו למיליארדים, גם במקרים בהם הכישלון הניהולי הוביל לירידה בערך החברה. אלה חמישה מצנחי זהב של מעל מיליארד דולר.
1. סטיב ווין: 1.9 מיליארד דולר
סכום: כ-1.9 מיליארד דולר (ערך מניות)
חברה: Wynn Resorts
שנה: 2018
סטיב ווין, מייסד ומנכ"ל Wynn Resorts, פרש מתפקידו לאחר האשמות על הטרדות מיניות במשך עשורים לאחר שדירקטוריון החברה לחץ עליו להתפטר מתפקידו כמנכ"ל ויו"ר בתחילת 2018. חבילת הפרישה שלו היתה אמורה להגיע לכשני מיליארד דולר אך לאחר מאבק משפטי טעון, הצדדים הגיעו להסכם פרישה בשווי של כ-1.9 מיליארד דולר.
2. אדם נוימן: 1.7 מיליארד דולר
סכום: 1.7 מיליארד דולר
חברה: WeWork
שנה: 2019
אדם נוימן, מייסד ומנכ"ל וויוורק, נאלץ לעזוב את החברה לאחר הנפקה כושלת. חבילת הפרישה שלו כללה מניות, מזומן ואשראי בסכום כולל של 1.7 מיליארד דולר. נוימן היה אמור לקבל הרבה יותר – 3 מיליארד דולר, אבל נאלץ להסתפק רק ב-1.7 מיליארד דולר, לאחר הליך משפטי ממושך מול סופטבנק.

3. רוברט אייגר: כמיליארד דולר
סכום: כמיליארד דולר (ערך פוטנציאלי)
חברה: דיסני
שנה: 2020
רוברט אייגר, מנכ"ל דיסני לשעבר, הנחשב לאחד המנהלים המשפיעים ביותר בתולדות החברה, קיבל חבילת פיצויים שהוערכה בכמיליארד דולר, בכלל זה אופציות על מניות ותמריצים אחרים. החבילה נבעה מהצמיחה האדירה של דיסני תחת הנהגתו. אייגר חזר לתפקיד בנובמבר 2022 על מנת להוביל את החברה בתקופה מאתגרת ולהשיב אותה ליציבות לאור שינויים שהתרחשו מאז פרישתו.
4. תומס פריסט ג'וניור: כמיליארד דולר
סכום: כמיליארד דולר
חברה: Hospital Corporation of America (HCA)
שנה: 2006
חבילת הפרישה של תומס פריסט ג'וניור, מייסד שותף של HCA, הסתכמה ביותר ממיליארד דולר, רוב הסכום נבע מאופציות ומניות שהיו בבעלותו. ההסכם של פריסט סערה ציבורית בשל גודלו העצום והעובדה שהמיזוג יצר חוב משמעותי בספרי החברה. הביקורת התמקדה גם בביצועי החברה ובעובדה שהפיצויים נראו מוגזמים ביחס לביצועי החברה בתקופתו. חבילת הפרישה של פריסט ג'וניור אינה נחשבת למצנח זהב כיוון שנבעה ממכירת החברה ולא מעזיבה פתאומית או פיטורים.
5. לי ריימונד: כמיליארד דולר
סכום: כמיליארד דולר (סך כל הפיצויים במהלך כהונתו, כולל חבילת הפרישה)
חברה: אקסון מובייל
שנה: 2006
מנכ"ל אקסון מובייל לשעבר, לי ריימונד, קיבל מצנח זהב בשווי "צנוע" של 321 מיליון דולר עם פרישתו, אך סך כל הפיצויים והאופציות שהצטברו במהלך כהונתו הגיעו לשווי כולל של מעל מיליארד דולר. מצנח הזהב שלו עורר ביקורת לגבי היחס בין גודל הפיצוי לביצועי החברה בתקופתו.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה