TOP 5

הפרשות והשיאים: חמישה דברים שלא ידעתם על טדי שגיא

טדי שגיא, הוא יזם ואיש עסקים ישראלי-קפריסאי, מייסד החברות פלייטק וסייף צ'ארג' ובעליו של מתחם הקמדן מרקט – מהאטרקציות התיירותיות הבולטות בלונדון. אחד האנשי העסקים המוכרים בישראל, עד כמה אתם מכירים אותו? אלו חמש עובדות שלא ידעתם על טדי שגיא

מערכת ice | 
טדי שגיא (צילום יחצ)

טדי שגיא, שנולד ב-1971, הוא אחד מהאנשים המוכרים ביותר בעולם העסקים ואחד מעשירי ישראל. עם מוניטין חזק בתחום ההיי-טק, הפינטק והנדל"ן, שגיא ממשיך לשבור שיאים ולהפתיע עם עסקאות גדולות ומרהיבות. טדי שגיא, בעל אזרחות קפריסאית, התגורר בעבר בקפריסין וכיום מתגורר בדובאי עם משפחתו, שם הוא ממשיך להרחיב את עסקיו ולהשקיע בתחומים חדשים.

חמש עובדות מרתקות על טדי שגיא שלא הכרתם:
1. ישב בכלא
באמצע שנות ה-90, טדי שגיא עלה לכותרות בהקשרים שליליים כשהיה מעורב בפרשת הדיסקונטאים, פרשה פלילית של הרצת מניות. במסגרת הפרשה, נגזרו עליו תשעה חודשי מאסר בפועל, 15 חודשי מאסר על תנאי, וקנס של 300 אלף שקלים.
2. אקזיט - פעמיים כי טוב
בשנת 1999 הקים שגיא את חברת פלייטק, שמספקת תוכנות לבתי קזינו, חדרי פוקר, משחקי בינגו והימורי ספורט מקוונים. החברה הונפקה בבורסה של לונדון בשנת 2006 לפי שווי של מיליארד דולר ונמכרה בשנת 2021 תמורת כ-3.7 מיליארד דולרים.
אקזיט נוסף של שגיא היה מכירת חברת סייף צ'ארג', אותה הקים בשנת 2007. החברה, שהייתה אחת מהמובילות במתן פתרונות טכנולוגיים לתשלומים מקוונים וניהול סיכונים, נמכרה בשנת 2019 לחברת Nuvei הקנדית תמורת כ-890 מיליון דולר, כאשר שגיא גרף מהעסקה כ-600 מיליון דולרים.
3. עסקאות הנדל"ן היקרות בישראל
שגיא מזוהה גם עם אחת מעסקאות הנדל"ן היקרות בישראל, כאשר בשנת 2010 רכש את ביתו של זכי רכיב בהרצליה תמורת כ-145 מיליון שקלים.
4. מערכות יחסים מתוקשרות
שגיא הפך לדמות מוכרת במדורי הרכילות בזכות מערכות יחסים עם דוגמניות ידועות, כולל בר רפאלי ולימור בהט, אם בתו הבכורה. כיום, הוא בזוגיות עם הדוגמנית ומלכת היופי לשעבר יעל נזרי, ולשניים שישה ילדים.
5. שרד ניסיון התנקשות
בשנת 2021 ניצל שגיא מניסיון התנקשות בקפריסין, שעל פי הדיווחים תוכנן על ידי המאפיה הרוסית. דובר ראש ממשלת ישראל, מתן סידי, טען כי הניסיון לא כוון ישירות לשגיא, אלא תוכנן על ידי איראן במטרה לפגוע באנשי עסקים ישראלים.

 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה