עסקי ספורט

מייקל ג'ורדן שובר שיא נוסף: על מה שולמו 8 מיליון דולר?

סט נעלי ספורט שנעל מייקל ג'ורדן בכל אחת משש הזכיות שלו באליפות ה-NBA נמכר במכירה פומבית תמורת שיא של 8 מיליון דולר
מערכת ice | 
מייקל ג'ורדן (צילום מסך מתוך הסדרה "הריקוד" האחרון")
גם בגיל 61 מייקל ג'ורדן לא מפסיק לשבור שיאים. ביום שישי האחרון, הועמדו למכירה פומבית בסותבי'ס שש נעלי ספורט אישיות (בודדות, לא זוג), שננעלו על ידי ג'ורדן במהלך כל אחת משש זכיותיו באליפות ה-NBA עם שיקגו בולס בשנות ה-90'. ותתפלאו או לא, נמצא מי שישלם על הסט לא פחות מ-8 מיליון דולר.
בית המכירות הודיע שהסט השלם נמכר במחיר מדויק של 8,032,800 דולר וקבע שיא מכירות פומביות עולמי חדש עבור נעלי ספורט לבושות במשחק. הנעליים נמכרו  כחלק מ"אוסף השושלת" של סותבי'ס.
 
הסט מורכב מאייר ג'ורדן VI (1991), אייר ג'ורדן VII (1992), אייר ג'ורדן VIII (1993), אייר ג'ורדן XI (1996), אייר ג'ורדן XII (1997) ואייר ג'ורדן XIV (1998). כל נעלי הספורט חתומות על ידי ג'ורדן.

בית המכירות הפומביות העריך בתחילה ששווי הסט נע בין 7 ל-10 מיליון דולר. ראש חפצי האספנות המודרניים של סותבי'ס, ברהם וואכטר, אמר כי "אוסף השושלת ללא ספק מדורג בין האוסף המשמעותי ביותר של מזכרות ספורט בהיסטוריה. הוא משמש גם כתזכורת להשפעה המתמשכת של מייקל ג'ורדן על העולם וגם ביטוי מוחשי למעמדו האגדי המוכר, המשמעות שלו מקבלת תוקף נוסף על ידי הסכום המונומנטלי. זה רגע שאין שני לו ואבן דרך בהיסטוריית המכרזים, מכירת שש נעלי הספורט האלה שזכו לאליפות כנראה לעולם לא תשוחזר", הוסיף.
זו לא הפעם הראשונה שהמזכרות של הכדורסלן האגדי נמכרות בסכום עתק. למעשה, ג'ורדן עדיין מחזיק בשיא של מזכרות ספורט לבושות במשחקים היקרים ביותר. בשנת 2022, חולצת שיקגו בולס של ג'ורדן - אותה לבש במהלך משחק ראשון בגמר ה-NBA של 1998 - נמכרה במכירה פומבית על ידי סותביס תמורת שיא של 10.1 מיליון דולר (8 מיליון ליש"ט).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה