עסקי ספורט

עם קצת דמיון חופשי: האם הפועל פ"ת תחזור לליגת העל?

הפועל פתח תקווה הוא בין מועדוני הפאר הגדולים שהכדורגל הישראלי הכיר. בשנים האחרונות המועדון איבד מגדולתו אך האוהדים המסורים של המועדון לקחו על עצמם את ניהול המועדון והחליטו לשקם אותו. היום, המסע הכחול יכול להיגמר עם ניצחון על בני יהודה ועלייה לליגת העל
שחר גרשון |  4
הפועל פתח-תקוה (צילום פייסבוק/ מועדון הכדורגל הפועל פתח-תקוה)
והעיר פתח תקווה צהלה ושמחה? מועדון הכדורגל הפועל פתח תקווה ידע תקופות יפות יותר בעבר. הפועל פתח תקווה היא הקבוצה היחידה שהצליחה לזכות ב-5 אליפויות ברצף בשנות התשעים, אך התקופה הזו חלפה וכעת המועדון נאבק על הישרדותו בליגה הבכירה. 
אפשר לספר הרבה על ההיסטוריה המפוארת של המועדון, וכן, גם על בעיות הניהול הקשות שהשאירו את הקבוצה הכחולה בליגה הלאומית כבר שמונה שנים אך נראה שהיום (שני), המהפך שהחל במועדון, עם קניית הקבוצה על ידי האוהדים בעונת 2018\2019 סוף-סוף יגיע.
גאות ושפל
קצת היסטוריה, משנות האלפיים המועדון לא באמת הצליח להחזיר את גדולתו ולספק הישגים, הוא התנדנד במשך שנים ארוכות בין הליגה הבכירה לליגה הלאומית ואף ניצל כמה פעמים מירידה לליגה א'. בסופו של דבר, בעלי המועדון בשנת 2018, דורון גלנט, לא יכול היה להחזיק את הקבוצה כלכלית ועובדים במועדון הפסיקו לקבל משכורות. החובות היו גדולים מאוד, הערכות מדברות על 4.5 מיליון שקל. המועדון התחיל בתהליך פירוק והיה נראה שהסיפור גמור. 
הסיפור מתחיל להתבהר בתחילת שנת 2019, כאשר האוהדים קיבלו את האישור מההתאחדות לכדורגל ולקחו את האחריות על המועדון. עמותת "הכחולה" הוקמה מספר שנים קודם ולקחה על עצמה את ניהול המועדון. באותה עונה להפועל פתח תקווה ירדו 11 נקודות, אך למרות זאת קבוצת הפאר הצליחה לשרוד בליגה הלאומית והגיעה למקום ה-10.
הנס הכחול
העמותה החלה לתפעל את המועדון אך זה היה ברור ששינוי גדול, לא עושים בעונה, וגם לא בשתיים. בסוף עונת 2020/21, הקבוצה ירדה אל ליגה א' והציפיות של האוהדים משינוי הרוח וההנהלה ירדו לטימיון, אך אז קרה ה"נס הכחול". קבוצת "הפועל אכסאל", לא עברה את אישור הבקרה התקציבית של ההתאחדות ולצערה (או לשמחת אוהדי הפועל), היא ירדה לליגה א' והאוהדים הכחולים יכול לנשום לרווחה עוד עונה.
הפועל פתח תקווה שיחקה בליגה הלאומית בעונת 2021/22 עם סגל שהוכן לליגה א', ובכל זאת הם הצליחו להגיע אל הפלייאוף העליון והיו קרובים (כמו שלא היו הרבה שנים), לחזור אל המקום הטבעי ולחזור בחזרה אל ליגת העל.
העונה הנוכחית, עונת 2022/23 החלה עם ציפיות גדולות מצד האוהדים שיכלו להרגיש את ליגת העל בסוף העונה הקודמת, הייתה הרגשה במועדון ואצל האוהדים ש"השנה זו השנה". מספר החברויות בעמותת "הכחולה" שברו שיאים ושחקני ענק כמו רז שטיין ועידן שמש הובאו במיוחד כדי לסייע למאמן עופר טסלפפה להעלות את הקבוצה ליגה.
לצער האוהדים והמועדון, העונה לא החלה ברגל ימין, המשבר הגדול ביותר הגיע בדרבי הראשון והמצופה בו הפועל ספגה ארבעה שערים והפסידה ליריבה העירונית, מכבי פתח תקווה. הליגות בארץ יצאו לפגרת המונדיאל, חלק מהקבוצות ניצלו את הפגרה לטובה, חלק לרעה, מה שבטוח, קרה משהו טוב להפועל בזמן הפגרה. הקבוצה צברה רצף ניצחונות שקירב אותה אל המטרה ואפילו ניצחון ראשון לטובת הפועל התרחש בדרבי אחרי 8 שנים. כעת נשאר רק לחכות לערב למשחק המכריע בו הקבוצה הכחולה תארח את בני יהודה (19:00 באצטדיון שלמה ביטוח) ולראות האם האימפריה הכחולה תגשים את המטרה, ותחזור לשחק לצד הקבוצות המפוארות בישראל.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הפועל לנצח
    אנונימי 05/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה מצויינת, היידה הפועל פתח תקווה.
    סגור
  • 3.
    מועדון מושחת חייב עשרות מיליונים (ל"ת)
    משה 05/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 2.
    יאללה הפועל
    דלי 05/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עוד מאמץ קטן הפועלללל
    סגור
  • 1.
    אנונימי
    טל 05/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מדהים
    סגור