עסקי ספורט

שחקן מכבי חיפה זעם: "איך אפשר להשתין אחרי צום?"

עולם הכדורגל סוער בימים האחרונים בעוד המועדונים מנסים למצוא את הפשרה בין קיום משחקים בלו"ז רגיל, לבין כיבוד צום הרמדאן של השחקנים המוסלמים. דוגמה אחת למתח הזה היא בדיקת הסמים ששחקני מכבי חיפה אולצו לעבור
מערכת ice | 
אוהדי מכבי חיפה (צילום מכבי חיפה)
לאחר הניצחון של מכבי חיפה ב"משחק העונה" נגד הפועל באר שבע, ארבעה שחקני מכבי חיפה נלקחו לבדיקת סמים בסיומו. בהם: מוחמד אבו-פאני, עבדולאי סק, דיא סבע ודולב חזיזה. שלושת השחקנים הראשונים הינם מוסלמים שצמים בעת זו כחלק מחודש הרמדאן.
אבו־פאני כתב בכעס באינסטגרם: "איך אפשר להשתין אחרי צום ומשחק?" בעוד בקרבתו אמרו: "לא הגיוני בכלל ששלושה מוסלמים שצמו נפלו בהגרלה, זה הזוי לגמרי. במקום שיתנו להם לאכול אחרי הצום, עושים להם בדיקות, זו בושה".
חודש הרמדאן נחשב לחודש מתוח ברחבי העולם, ולא מבחינה ביטחונית. ליגות הכדורגל בעולם מנסות להבין כל שנה איך לאזן בין כיבוד השחקנים המוסלמים הצמים, לבין קיום שגרה רגילה.
לדוגמה, בצרפת בעיתון "לקאיפ" נחשף ששחקני הנבחרת המוסלמים, איברהים קונאטה ויוסוף פופאנה, התבקשו מהגורמים המקצועיים בנבחרת לדחות את הצום בכמה ימים עד סיום משחקי מוקדמות יורו 2024. שני השחקנים לא אולצו לדחות את הצום, אלא קיבלו המלצה לעשות זאת מהצוות המקצועי של הנבחרת, כך על פי הפרסום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה