עסקי ספורט

אבל בספורט הישראלי: אלופת הארץ המיתולוגית הלכה לעולמה

גלי להב שנבחרה לספורטאית השנה של ישראל ב-1959 ובאינספור אליפויות מקומיות, נפטרה בגיל 82. במשחקי המכביה בסוף שנות ה-50 ותחילת שנות ה-60, היא זכתה בשתי מדליות זהב ושלוש מדליות ארד, ממחישה את עליונותה בבריכה
מערכת ice | 
שחייה-אילוסטרציה (צילום freepik)
גלי להב, מהשחייניות הבולטות בישראל בשנותיה הראשונות של המדינה, הלכה לעולמה השבוע בגיל 82. סיפור חייה של להב מהווה מסע מרתק דרך ההיסטוריה של ישראל, משזור בהישגים ספורטיביים מרשימים לצד התמודדות עם אתגרים אישיים קשים.
נולדה וגדלה בקיבוץ ניר דוד (אז תל עמל), להב הייתה אחייניתו של המשורר הנודע נתן אלתרמן. כילדת קיבוץ, היא פיתחה את כישרונה בשחייה בנסיבות ייחודיות - בנחל האסי החוצה את הקיבוץ. למרות התנאים הבלתי שגרתיים, להב הפכה לאחת השחייניות המובילות בישראל, שוברת שיאים ומייצגת את המדינה בתחרויות בינלאומיות.

הישגיה הספורטיביים של להב היו מרשימים ביותר. היא זכתה בתואר אלופת ישראל, החזיקה בשיאים לאומיים במגוון סגנונות שחייה, ואף נבחרה לספורטאית השנה של ישראל ב-1959. במשחקי המכביה בסוף שנות ה-50 ותחילת שנות ה-60, היא זכתה בשתי מדליות זהב ושלוש מדליות ארד, ממחישה את עליונותה בבריכה.
אולם חייה של להב לא היו נטולי טרגדיה. נישואיה הראשונים ליואב צרי, גם הוא אלוף שחייה, הסתיימו באובדן כפול כאשר בעלה נפל בקרב על גבעת התחמושת במלחמת ששת הימים, זמן קצר לאחר לידת בנם. למרות האבל הכבד, להב הצליחה להתאושש, להינשא בשנית ולהביא לעולם שני ילדים נוספים. היא המשיכה את דרכה כאשת חינוך מוערכת בקיבוץ יקום, מדגימה חוסן נפשי יוצא דופן.
סיפורה של גלי להב הוא עדות חיה לרוח החלוצית של ישראל הצעירה, המשלבת הישגים ספורטיביים מרשימים עם התמודדות אמיצה מול אתגרי החיים. היא תיזכר לא רק כאלופת שחייה, אלא גם כאישה שידעה לצלוח את גלי החיים בכוח ובנחישות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה