מדדים ומחקרים

האלימות ביום הכיפורים או הדיון בבג"ץ? זה הנושא החם השבוע

יום הכיפורים של שנת תשפ"ד ייזכר בעיקר בזכות האירוע האלים שהתרחש בזמן התפילה ההמונית שאורגנה על ידי ראש יהודי בתל אביב. עם עשרות אלפי אזכורים ברשתות החברתיות השונות, הוא הפך לנושא החם של השבוע על פי "סקופר"
מערכת ice | 
מתפללים בכיכר דיזנגוף ביום כיפור (צילום פלאש 90/ איתי רון, shutterstock)
אירוע התפילה ביום כיפור שהפך לעימות אלים הוא הנושא החם של השבוע ברשת עם 62,363 פוסטים, 50,928 תגובות ו-533,133 לייקים, כך עולה מנתונים של חברת "סקופר", המתמחה בניטור וניתוח שיח גולשים ברשתות החברתיות.
עיתונאי "הארץ" ג'וש בריינר התייחס לנושא בזמן יום הכיפורים וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "במוצאי יום כיפור יאשימו פה את הציבור החילוני ב"פגיעה קשה" ויגידו שאלה "מראות קשים" וידברו על שנאה וכמובן על אנטישמיות ושהאירועים בכיכר מזכירים להם ימי עבר. אז חשוב מאוד לנגב להם את דמעות התנין- ולשים פס." 
עורך ארץ נהדרת מולי שגב השתתף בתפילה האלטרנטיבית שהתקיימה יום לאחר המקרה וכתב: "אפשר גם אחרת. נשים וגברים, דתיים וחילונים, סטרייטים ולהט״בים יחד בתפילה קונסרבטיבית הערב בכיכר הבימה."
עיתונאי חדשות 12 מוחמד מג'אדלה, השווה בין האירוע לבין "פרובוקציות במסגד אל-אקצא" והעביר ביקורת על הממשלה: "אין הפתעות: מי שמשתמש בתפילות כדי לייצר פרובוקציה באל-אקצא יעשה את זה אחר כך בדיזינגוף."
 ראש עיריית תל אביב רון חולדאי התייחס לביטול אירוע התפילה שארגן השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וכתב: "אני שמח שהשפיות גברה. תל אביב יפו הייתה ותהיה מגדלור של דמוקרטיה וחופש, עיר שמהווה בית בטוח ומקבל לכל מיעוט באשר הוא. אני מברך על ביטול הפרובוקציה המיותרת בכיכר דיזינגוף. בימים אלה אין מקום לליבוי אש ושנאת אחים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה