ויראלי

טרגדיה בספארי: "על אף הניסיונות להציל אותו, הוא לא שרד"

בפוסט שהעלה הספארי ברמת גן נכתב: "כל מאבק כזה שובר את רוחם של המטפלים לבן החזה שטופל על ידי הווטרינרים של הספארי, לא שרד ומצא את מותו הכואב: "בעלי החיים המגיעים לאחר שנלכדו בכאלו, לא שורדים בדרך כלל.  מלכודות דבק הן רעות, אין שום דרך אחרת לתאר אותן"
מערכת ice |  1
גן חיות (צילום shutterstock)
על אף המאמצים העילאיים בניסיון להצילו בארבעת הימים האחרונים בבית החולים לחיות בר, לבן החזה שטופל על ידי הווטרינרים של הספארי, לא שרד ומצא את מותו הכואב למרות ניסיונות נמרצים לשמור אותו בחיים.
בפוסט שהעלה הספארי ברמת גן נכתב: "על אף המאמצים העילאיים בניסיון להצילו בארבעת הימים האחרונים בבית החולים לחיות בר, לבן החזה הזה לא שרד. כל מאבק כזה שובר את רוחם של המטפלים בבית החולים אך לא מפתיע אותם - הם כבר יודעים שבעלי החיים המגיעים לאחר שנלכדו בכאלו, לא שורדים בדרך כלל.  מלכודות דבק הן רעות, אין שום דרך אחרת לתאר אותן. הן משמשות ללכידת מכרסמים או חרקים ועל הדרך נדבקים אליהם בעלי חיים שעברו בסביבה, או שהיו רעבים וניסו לצוד משהו שנלכד לפניהם".

עוד נכתב: "ברוב המקרים בעלי החיים ההפגעים לא מגיעים אלינו, מכיון שכשהם נמצאים הם כבר לא בחיים. אם הם נמצאים בחיים הם מגיעים לבית החולים כשהם פצועים ומותשים מניסיונות כושלים להשתחרר, נוצותיהם (או פרוותם) מרוטות ועורם מגורה. הדרך היחידה לנסות להתגבר על הפגיעות הרבות הוא בעזרת שמן מיוחד ומקלחות רבות וארוכות כדי להסיר את שאריות הדבק. כפי שציינו, רובם המוחלט של בעלי החיים בין אם זה עופות, קיפודים, שממיות או נחשים, לא שורד".
כמו כן הוסבר: "אנו מאמינים כי חלק מהפגיעות נעשות שלא בכוונה תחילה אלא מתוך חוסר מודעות ומקווים כי מישהו ירים את הכפפה שנזרקה ב 2022 בהצעת החוק שמטרתה לאסור את השימוש במלכודות הדבק, בין אם אלו המלכודות המוכרות ללכידת מכרסמים ובין אם המלכודות הצהובות ללכידת חרקים. ישנם פתרונות אחרים, יעילים, סביבתיים והומניים יותר".
לסיום נטען: "עד אז, מוטלת על כל אחד ואחד מאיתנו האחריות האישית להפסיק את השימוש בהן ולהעלות את המודעות לנזקים ולסבל להם גורמות המלכודות האלו למענם של אלו שלא יכולים לדבר".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חשוב להעלות את המודעות
    דורה 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני יו"ר ועד אצלי בבניין. לאחרונה התגלו עכברושים במקלט, כמובן שהוחלט להוציאם משם. לרגע לא העלתי על דעתי ללכוד אותם עם מלכודת הדבק האכזרית. קניתי 2 מלכודות הומניות שלוכדות את בע"ח ללא פגע. הערברושים נלכדו בקלות וללא פגע. בכל פעם שנלכד עכברוש, לקחתי את המלכודת לשדה פתוח ושחררתי אותו שם. אין שום סיבה להרוג אותם או כל בע"ח אחר. פשוט ללכוד בצורה הומנית ולשחרר בטבע.
    סגור