תקשורת ומדיה

שלמה מעוז בתגובה ראשונה לפיצוץ בחדשות 12: "לא מכבד"

אחרי שנטש בזעם את אולפן 'שלוש' של חדשות 12, הכלכלן שלמה מעוז במתקפה חריפה נגד חדשות 12 והפרשנית ליאת רון: "באולפן היה כלכלן אחד, ואחת שיתכן ולמדה ספרות. היא לא הציגה שום נתון, לא באתי להתווכח עם אנשים שלא מכירים את החומר. אני מתעסק בזה 50 שנה, ואנשים שמתעסקים עם פירות וירקות מדברים על דירוג האשראי"
תום נחום |  12
שלמה מעוז (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
דרמה התחוללה אמש (רביעי) בתוכנית 'שלוש' של חדשות 12 בהנחיית דין פישר, כאשר הכלכלן שלמה מעוז, שהגיע להתראיין, נטש את האולפן בזעם באמצע הריאיון, כאשר כעת, מעוז מגיב לראשונה לסערה הגדולה ותוקף בחריפות את חדשות 12 ואת הפרשנית שקטעה את דבריו, ליאת רון.
מעוז עלה לשידור בתוכנית של יותם זמרי ונועם פתחי ברדיו גלי ישראל (94FM) ותקף: "הגענו לדבר על כלכלת ישראל, שהיא לא בין החזקות בעולם אלא החזקה בעולם. באולפן היה כלכלן אחד, ואחת שיתכן ולמדה ספרות. היא לא הציגה שום נתון, אני לא באתי להתווכח עם אנשים שלא מכירים את החומר, זה לא מכבד". 

עוד אמר: "הדו״ח של פיצ׳ כשלעצמו הוא מצוין, הם אומרים שאם המצב ימשך וימשך וימשך אז אולי. הם כתבו שם הרבה דברים, אבל הם במשך שנים אומרים את זה. אני מתעסק בנושאים הללו 50 שנה, ויש אנשים שמתעסקים עם פירות וירקות ופתאום מדברים על דירוג האשראי. זכותם כמובן. ממני אף פעם לא ביקשו לנצח על הפילהרמונית, אתם יודעים למה? כי אני לא מבין בזה".
כזכור, מעוז הגיע לאולפן לדיון לגבי נתוני מדד המחירים שעלה, אך מנגד האינפלציה ירדה לשיעור הנמוך ביותר בשנה וחצי האחרונות. בעודו מדבר קטעה אותו הפרשנית ליאת רון. מעוז, שנחשב מקורב לממשלה ולפני עשור התמודד ברשימת הליכוד, טען שהמשק הישראלי מפגין עוצמה וכלכלת ישראל חזקה.
 
ליאת רון טענה מנגד כי המהפכה המשפטית פוגעת בכלכלת ישראל, והפחיתה מחשיבות ההודעה של סוכנות הדירוג פיץ' והזכירה ש"נתנה דירוג A+ לאג"ח זבל ב-2008". מעוז הגיב: "כשהם פרסמו תחזיות לא טובות, אתם צהלתם".
 
כשהמשיכה רון לדבר והציגה את מצב ההשקעות בהייטק, אמר מעוז: "אני מצטער, אני לא באתי להתווכח, אני מדבר נתונים ולא באתי להתעסק בשטויות". בשלב זה קם ממקומו והסיר את המיקרופון. ליאת רון הגיבה: "אני גם מדברת עם נתונים". המנחה דין פישר ניסה להפציר במעוז להמשיך בריאיון ולהישאר באולפן, אך זה סירב ויצא מהאולפן בזעם.
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    בזיון עזיבת האולפן
    שלמה מעוז 08/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלכלה זה לא מדע מדוייק ואינך יכול עם כל הכבוד ויש כבוד לאוטוריטה היחידה בנושא אין ספק שקר בעם גורם לנזק כלכלי חריף יתכן מאד שאתה מעריץ את בנימיןן נתניהו לעומתך אני בזה לו אין לי ומעולם לא היה שום צורך בעזרת פולטיקאי כזה או אחר כל מה שיש ויש לי תודה לאל זה בערת סליחה על השחצנות בעזרת שנינות,אחריות,מקצוענות והגינו ומוסר מאד גבוה וחשוב מכל עזרה לזולת. מר נתניהו ראש הממשלה הוא שקן כרוני וסדרתי הוא ממש לא מעניין אותי באופן אישי ובכל זאת לדעתי הוא חצה את כל הקווים האדומים נכון להיום הוא עסוק בעצמו וקידום מצבו הכלכלי הראיון שהוא ממנה כהניסט לאומני וטרוריסט יהודי לשר לבטחון לאומי מה גם שהמציאות מוכיחה שהמינוי הוא כישלון חרוץ אם אתה תומך בו אני מחלת לך בריאות שלמה ומקווה שבסופו של דבר שהמציאות תסתור את דעתך המלומדת בגדול.
    סגור
  • 11.
    מעוז לעוז
    אחד שנמאס לו 08/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מעוז לא מתאים לך שלא לשמוע דעות של אחרים גם אם הם לא נעימות לאוזן ואפילו שלדעתך הם שגויות, עליך לכבד ולתת לצד השני את הזכות לטעות ולהטעות ואז תוכל להציג עובדות משלך. עובדות יש לכולם ביחוד מאז שקמה לה הממשלה המטורללת, העובדות אומרות שהממשלה הנוכחית הרסה את המדינה ואת הרצון לחיות כאן.
    סגור
  • 10.
    האמת בדקתי מיד כשראיתי והוא צודק ! (ל"ת)
    סתם אחד 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 9.
    ערוץ 12 ולא רק הוא, השופר של המפסידים בבחירות
    מיכה 08/2023/18
    הגב לתגובה זו
    7 2
    יש מאות פרופסורים ומביני עניין , בעד הרפורמה. אין להם סיכוי להופיע בערוצי תקשורת של המפסידים בבחירות.
    סגור
  • 8.
    טימטום
    בויבוי 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    8 1
    ערוץ 12 ישאר רק עם מראיינים מטומטמים חדלי אישים אין מה לצפות בהם ערוץ חולה ונגוע
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    שלמה אלוף
    סמי 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    8 1
    רק 14 יבינו אותך כול השאר זבלה
    סגור
  • 6.
    שלמה
    א 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    8 1
    גל הכבוד לך כתבת טיפשה שלא מבינה כלום
    סגור
  • 5.
    מעוז מדבר מהפוזיציה ומתעלם מהמציאות (ל"ת)
    אנחנו בדרך למטה 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    5 7
    סגור
  • 4.
    מעוז
    אלי 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    4 6
    לא תמיד אדם צודק. על זה אין וויכח. אבל היית ממש לא חכם בהתנהלותך. כשאדם לא מקבל דעה של אחר בערוץ טלווזיה. זה בסדר. לנטוש אולפן . לשבור כלים? מסקנה אחת אי יכולת ומסוגלות לשליטה עצמית,נוגד, דעותיך יהיו אשר יהיו, נקודתית,ברורה.ולא משנה מי מתקיל אותך,למה ו.. איך. כנראה הפוליטיקה והמהפכה שלטו בדעותיך. טוב שהפוליטיקה ,חושפת לנו את המרצע מהשק. צודק שכללת העולם, על קרעי תרנגולת. אבל עדיין. ישראל תלך לתהום אם...
    סגור
  • 3.
    מביאים אחת שלמדה ספרות והיא אשתו של... והיא תוקפת כלכלן
    אזרחית 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    7 5
    שלמה מעוז שם עולמי בכלכלה
    סגור
  • 2.
    דוגמנית בינונית מינוס
    מולי 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אני בספק אם היא למדה ספרות.גם דוגמנית היא היתה בינונית מינוס.
    סגור
  • 1.
    מעוז צודק ללא כל ספק
    אני 08/2023/17
    הגב לתגובה זו
    15 2
    בעלי הדעה וחסרי הדעת גודשים את האולפנים ומחווים דעתם בנושאים שכלל אינם מבינים בהם . יש להם אבל אין בהם דעת . הם משוחחים כמומחים בעיניני משפט , כלכלה , יחסים בינ"ל , חתונות וגרושים . מומחים להכל ובעיקר ללא כלום. אדם רציני לא ישתתף בפאנלים מטופשים מסוג זה .
    סגור