ויראלי

ביסמוט מקדם חוק שיאסור פרסום הקלטה ללא אישור האדם המוקלט

תחקירנים ועיתונאים עלולים להיפגע מהצעת חוק שכזו אבל פוליטיקאים עשויים לברך עליה 
דוד זולדן |  1
בועז ביסמוט (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
ח״כ בועז ביסמוט הגיש היום הצעה לתיקון להצעת חוק הגנת הפרטיות באופן שייאסר פרסום הקלטות ללא אישור של המוקלט. ההצעה של העיתונאי לשעבר, תגביל עיתונאים שלא יורשו לפרסם הקלטות ללא אישור של האדם המוקלט ומהווה תיקון להצעת חוק הגנת הפרטיות.
הצעת החוק הוגשה בשיתוף שר התקשורת שלמה קרעי, שר הכלכלה ניר ברקת, שר המדע אופיר אקוניס וח״כ שלום דנינו. התיקון מבקש לשנות את סעיף 2 בהצעת חוק הגנת הפרטיות באופן ש״פרסום הקלטה של אדם ברבים הנוגעת למידע רגיש כהגדרתו בפרק ב' לחוק שלא בהסכמת האדם״.
בדברי ההסבר להצעה לשינוי החוק נכתב: ״כיום, על אף שניתן לומר שישנה תשובה די רחבה בחוק ביחס לשאלה ׳מהי פגיעה בפרטיות׳ ומהם הסעדים שיש לתת למי שחדרו לפרטיותו, פרסום הקלטה של אדם ברבים הנוגעת למידע רגיש כהגדרתו בפרק ב' לחוק שלא בהסכמת האדם לא מעוגנת באופן ישיר כמעשה המהווה פגיעה בפרטיות״.
״לפיכך, מוצע להוסיף להגדרה של מהי פגיעה בפרטיות גם מעשה של פרסום הקלטה של אדם ברבים הנוגעת למידע רגיש כהגדרתו בפרק ב' לחוק שלא בהסכמת האדם. בהתאם, מוצע לקבוע כי גם מעשה זה יהווה עוולה אזרחית ועברה פלילית״ כותבים חברי הכנסת המגישים את ההצעה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביסמוט
    אורנה 01/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד מרוקאי מגוייס שיצא מהביוב
    סגור