ויראלי

מציינים שנה למתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר: הנושא החם ברשת

חברת MIG AI, המתמחה בניטור וניתוח מידע תקשורתי, חושפת את הנושא החם ביותר ברשת הישראלית השבוע, שהתעניינה בנושא ציון שנה ל-7 באוקטובר. על מה הכי הרבה ישראלים דיברו בפייסבוק, טוויטר ואינסטגרם? ואלו פוסטים בולטים התפרסמו בנושא השבוע?
מערכת ice | 
שנה לטבח השבעה באוקטובר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
חברת MIG AI, המתמחה בניטור וניתוח מידע תקשורתי, מפרסת מידי שבוע דוח החושף מה היה הנושא החם ביותר ברשת הישראלית, על מה הכי הרבה ישראלים דיברו בפייסבוק, טוויטר ואינסטגרם? ואלו פוסטים בולטים התפרסמו בנושא השבוע? השבוע, הרשת הישראלית התעניינה בנושא ציון שנה ל-7 באוקטובר.
למעשה, השבוע היו 1,348,381 לייקים ברשתות החברתיות לאזכורים של ה-7 באוקטובר, עוד 130,985 תגובות ברשתות החברתיות, 5,164 פוסטים ברשתות חברתיות,  2,665 אזכורים באתרי חדשות בישראל, 218 כתבות בעיתונות הכתובה ועוד 11,539 אזכורים ברדיו וטלוויזיה.
בגזרת הציוצים הבולטים ביותר ניתן למצוא את הציוץ הוויראלי של אבישי מטיה שכתב: צה"ל 7 באוקטובר 2023: זחוח. כושל. רופס. מבולבל. איטי. מפקיר. נעלם. מובס. צה"ל 7 באוקטובר 2024: מפוכח. מדויק. מאומן. חד. מקצועי. תוקפני. אכזרי. מנצח".
עוד ציוץ בולט הוא של נועה מגיד, שכתבה: "שנה. ב7 לאוקטובר קצת אחרי 6 וחצי בבוקר ישר הבנתי. הבטחתי לעצמי שזו תהיה עדות נצח וכך היה כשהמפלצות ברגע אחד מחקו הכל. החומרים סייעו למאות משפחות שפנו לדעת ובעיקר לגורמים רשמיים. מצאתי את עצמי במצבים קשים מנשוא שלא דמיינתי. תיעודים קשים לצפייה וממצאים שהעברתי לגורמים ולא ניתן לפרסם".
 
"שנה שלמה שאין יום בו לא עסקתי ב7, החומרים שיכלתי, הוטלו בחכמה בעולם. תמיד ידעתי שראיתי קצת יותר, קשוח ואחזתי קרוב לליבי, כי דבקתי באמונה ולא שאלתי, הוא יודע תעלומות. יחד עם זאת, אני מצטערת שאולי באמצעותי נפשכם נפגעה, אך ורק טובת ישראל לנגד עיניי".
 
"המחיר כבד, אבל האמונה בצדקת הדרך שלמה. כך פעלתי לפני ה7 וכך אפעל תמיד, כל עוד הקב"ה ימשיך לחזק ולטשטש את הזוועות מהמציאות היומיומית שלי. אני רוצה לרגע להודות לכם - שותפים מלאים לכאב. לקחתי על עצמי ונשבעתי, לא אפסיק לעולם, כל יום, תמיד, כי אם נשכח אין לנו זכות קיום".
 
 
בגזרת הפייסבוק, בולטים מספר פוסטים, כאשר מעל כולם הפוסט של "הפשוטע" שם נכתב: "כל מה שזכור לי מה7 באוקטובר אלה תמונות. תמונות ממש יפות של אנשים ממש יפים שהאנשים הקרובים אליהם הפיצו עם מספרי טלפון כי הם היו נעדרים. הדבר הכי משמח היה שכתבו על תמונה של נעדר שזה לא רלוונטי כי הוא נמצא, כי הוא יצר קשר, כי הכול בסדר. אבל רוב הסופים לא היו טובים ואותן התמונות המשיכו להופיע בשבועות אחר כך ולצידן סיפורים עצובים שנצרבו לי ולכולנו בראש".
כל כך כל כך הרבה סיפורים, והיו עוד דברים שהעסיקו אותנו בימים השחורים ההם. חרדה שהחלונות סגורים והדלתות נעולות ושמצלמים בכניסה לבניינים או איזה שטות כזאת. אזעקות, מלא אזעקות, ובדרום ובצפון פי כמה. מלא פרסומות חופרות של ביחד ננצח וביחד ננצח, אכילה רגשית בלתי פוסקת, חוסר יכולת לשמוע מוזיקה נון סטופ חדשות ברמה שלא בריאה לנפש, היעלבות מהעולם שלא נעמד לצידנו ומסלבריטאים סוג ז׳ שיצאו נגדנו וניסיון לעשות הסברה עם גוגל טרנסלייט".

"וביידן שנראה כריזמטי לכמה דקות וחיילים עם שפמים ורחל מאופקים ומני ממטרה וכתבת מצרית עם עברית מגוחכת ומשפיען עזתי שעושה ילדים יוצרים סרטים. ואם רק להיזכר בתקופה ההיא עושה לי מועקה על הלב אז קשה לי בכלל לדמיין מה זה עושה לכל האנשים שבאותו היום או מאז איבדו את המשפחה שלהם, את החברים שלהם, שכמעט איבדו את חייהם בעצמם, שמשרתים בצבא, שמפונים מבתיהם, שהאהובים שלהם חטופים בשבי והם עדיין מחכים שהם יחזרו הביתה. ברור לי למה מחר זה יום זיכרון אבל אף אחד מאיתנו לא צריך שיזכירו לו. כולנו עדיין באירוע".
באינסטגרם, בולט מעל כולם הפוסט של ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "שנה אחרי. במקום בו הפך להיות סמל הלחימה בעיר שלנו - שדרות, מוצבת היום אנדרטת הגבורה והזיכרון. הקרבות הקשים של ה-7 באוקטובר, סיפורי הגבורה יישארו חרוטים בזיכרון של כולנו. האנדרטה משקפת את הסיפור המורכב של העיר: השבר, ההרס, אבל גם התקומה, האמונה והחוסן".
 
.
"במרכז הגן ניצבים "עמודי הנצח" - ח"י עמודים שמתנשאים לשמיים עם "אותיות פורחות באוויר", המביאות עמן מסר של תקווה ואמונה. לצד זה, שביל הנופלים שמכבד את זכרם של תושבי העיר שנפלו, ועשוי משרידי התחנה עצמה".
"הערב, יתקיים הטקס המרכזי במקום והקהל מוזמן לקחת חלק במעמד המיוחד הזה, לזכור את הגיבורים ולחזק את הרוח המיוחדת של שדרות. תודה לקרן לפיתוח שדרות, תיירות שדרות, לחכ"ל שדרות, לוועדת ההנצחה העירונית בהובלת סגניתי, יהודית מלכה-אוליאל ולשלומית עצבה ברנע שעמלו על תכנון האנדרטה. פרטים מלאים בתגובה הראשונה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה