מחיסכון להשקעה:  כל מה שצריך וחשוב לדעת במעבר מחיסכון להשקעה

מאי מנפץ את המיתוס: "למכור מניות בחודש מאי"

מדדי המניות בוול סטריט רשמו ירידות שערים במהלך השבוע החולף, אך למרות זאת חודש מאי הסתיים עם ביצועים חזקים יחסית, בניגוד לאמירה הישנה והמוכרת "Sell in May and Go Away".
בשיתוף הפניקס | 
וול סטריט (צילום unsplash pexels)
בסיכום שבועי, מדד ה-S&P500 ירד ב-0.5%, נאסד"ק ירד ב-1.1% והדאו-ג'ונס ירד ב-1.0%. בשוק אגרות החוב (ממשלתי), במהלך השבוע האחרון התשואות ירדו מעט בחלק הקצר של העקום בעוד שבחלק הארוך של העקום נרשמה עליית תשואות, בין היתר על רקע הנפקה חלשה של חוב ממשלתי ארוך, כאשר התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-5 נ"ב לרמה של 4.51%. ההנפקה החלשה העלתה שוב את החששות כי מימון הגירעון בארה"ב יוביל לעליית תשואות בזמן שבפד לא מהרים להפחית ריבית.
ביום שישי פורסם מדד המחירים המועדף על הפד (PCE) שהדגיש את המאבק המתמשך וההתקדמות האיטית של הפד להשבת יציבות המחירים, כאשר האינפלציה השנתית נותרה יציבה על 2.7% ואינפלציית הליבה נותרה גם היא יציבה על 2.8%. על אף שהריבית הריאלית (ריבית פד בניכוי אינפלציה) נמצאת ברמה הגבוהה ביותר מאז 2007, חלק מחברי פד ממשיכים לשאול את עצמם האם המדיניות המוניטארית (רמת הריבית) מספיק מהדקת כדי להתמודד עם לחצי המחירים.
בגזרה הפוליטית, לראשונה בהיסטוריה האמריקנית, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הורשע בכל הסעיפים שהוגשו נגדו בפרשת דמי השתיקה. למרות זאת, טראמפ יוכל להתמודד בבחירות לנשיאות בנובמבר, גם אם יוטל עליו עונש מאסר. בין אם הנשיא של ארה"ב יהיה בכלא או בבית אבות, כנראה שבוול סטריט ידעו להתמודד גם עם אי הוודאות הפוליטית.
במבט לשבוע הקרוב, נתוני שוק העבודה צפויים לתפוס את מרכז הבמה עם פרסום מספר המשרות הפנויות (JOLTS) ודו"ח התעסוקה הרשמי (NFP). בנוסף, צפויים להתפרסם מדדי מנהלי הרכש הארציים של ISM בתעשייה ובשירותים.


מתן שטרית, הכלכלן הראשי של הפניקס (צילום רמי זרנגר, באדיבות הפניקס)
בישראל, מדדי המניות עלו במהלך השבוע החולף בניגוד למגמה בארה"ב, כאשר ת"א 35 עלה ב-1.3%, ת"א 90 ב-1.8% ות"א 125 ב-1.5%. עם זאת, חודש מאי הסתיים עם ביצועי חסר ביחס לשווקים הגלובאליים על רקע עלייה בחוסר הוודאות המקומית כפי שמשתקף גם בשוק אגרות החוב. במהלך השבוע החולף, תשואות האג"ח (ממשלתי) המשיכו לטפס, כאשר התשואה ל-10 שנים חצתה לראשונה מזה 13 שנים את רף ה-5.0%.
ריבית בנק ישראל נותרה ללא שינוי בפעם השלישית ברציפות השנה ברמה של 4.50% (בהתאם לציפיות), כאשר בבנק ישראל ממשיכים לשים את הדגש על אי הוודאות הגיאופוליטית, הסיכונים והלחצים האינפלציוניים שהולכים ועולים מיום ליום. נכון לכתיבת שורות אלה, כל הסימנים מצביעים על כך שבנק ישראל יתקשה להוריד את הריבית בטווח הזמן הנראה לעין, כפי שמשתקף גם מהתמחור בשווקים.
המדד המשולב (בנק ישראל) ירד בחודש אפריל ב-0.15%, כשבמקביל, נתוני מרץ עודכנו כלפי מעלה. בבנק ישראל ציינו כי המדד "מבטא האטה בפעילות הכלכלית", כפי שעולה גם מנתוני כרטיסי האשראי שרשמו ירידה של 1.0% בחודש אפריל (במונחים ריאליים). מחישוב שלנו לנתוני בנק ישראל, סך ההוצאות בכרטיסי האשראי ירדו גם בחודש מאי (במונחים ריאליים).
*הכותב, מתן שטרית, הוא הכלכלן הראשי של הפניקס.
למעבר למתחם המלא לחצו כאן
האמור הוא סקירה כלכלית מטעם הפניקס חברה לביטוח בע"מ (להלן: "החברה"), למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. אין לראות במסמך זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ או המלצה לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם או במוצרים פנסיונים ו/או פיננסיים כלשהם. האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות ו/או פנסיוני ו/או פיננסי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. המידע כולל ניתוח כלכלי למצב הקיים בשוק והינו בגדר השערה בלבד ונשען על אומדנים והערכות הנכונים למועד המוצג ושמטבע הדברים, אפשר שיתבררו כחסרים או בלתי מעודכנים וכן עלולים להתגלות סטיות בין ההערכות המובאות במידע לבין התוצאות בפועל. ובכל מקרה אין החברה מתחייבת על דיוקו ו/או שלמותו ו/או היותו רלוונטי למקרה זה או אחר. אין לראות במידע זה כעובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בניירות ערך ו/או בנכסים הפיננסיים או הפנסיוניים המוזכרים בו. הפניקס עוסקת, בין היתר, בשיווק פנסיוני (ולא בייעוץ פנסיוני), ולה זיקה למוצרים פנסיוניים ו/או פיננסיים המנוהלים על ידה. פורסם ביום 02.06.2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה