מדדים ומחקרים

מחקר חדש: הסם שיעזור לטיפול הנפשי בחיילים משוחררים

מחקר חדש מציע טיפול בקטמין עבור חיילים משוחררים, אשר נוגדי דיכאון, או טיפולים אחרים לא עזרו להם בעבר. אספנו את הנתונים והסיכונים שבתרופה החזקה, המוכרת גם כסם לא חוקי בשוק וכחומר הרדמה לסוסים

מערכת ice | 
חיילים בצבא ארה"ב (צילום shutterstock)
אוניברסיטת מישיגן פרסמה מחקר על השפעותיו של סם הקטמין במקרים של דיכאון חמור בקרב חיילים משוחררים והתוצאות הפתיעו לטובה. מחצית מהמשתתפים במחקר חוו הקלה משמעותית לאחר שישה שבועות בלבד של טיפול, כך הודיעו רשמית לעיתונות.
המחקר, שפורסם בכתב העת "Journal Of Clinical Psychiatry", בחן את הנתונים בקרב 215 חיילים משוחררים שקיבלו טיפול תוך ורידי בקטמין בבתי חולים. כל המשתתפים עברו בעברם טיפולים נגד דיכאון בתרופות אחרות, שלא עזרו להם ואפילו החמירו את מצבם הנפשי.
לאחר שישה שבועות של הטיפול החדשני, כמעט מחצית מכלל החולים ראו "ירידה משמעותית" בדיכאון, כ-25% מתוכם ראו שיפור ניכר במצבם הנפשי, בעוד שכ-15% מהחיילים עברו להפוגה מלאה, למרות המורכבות של מצבם.
ד''ר ג'סטין גרסטנר, פסיכיאטר וקצין רפואי, ראשי אמר לפוקס ניוז דיגיטל בעקבות המחקר, כי הוא חושב שהממצאים הללו הם מעולים: "אותה אוכלוסייה זקוקה לטיפולים חדשים וחדשניים לדיכאון". עוד הוסיף: "מחקר זה מראה שזה עוזר לחיילים המשוחררים המתמודדים עם דיכאון קשה".
"קטמין היא תרופה מאוד חזקה המייצרת תוצאות די מהר, שזאת אחת מהיתרונות שלה", אמר גרסטנר, שבעצמו משתמש בתרופה עם המטופלים הפרטיים שלו, שגם הם חיילים משוחררים. "חוויה מתגמלת להיות חלק מזה", הוא ציין, לאחר שראה במו עיניו את השינוי הדרסטי אצל מטופליו, והוסיף שהוא נותן קטמין ללקוחותיו בשילוב עם טיפול פסיכותרפי לפני ואחרי הטיפול.
כמו כן, מזהיר גרסטר, מהשימוש לרעה בתרופה. אולם קטמין יכול לעבוד כתרופה אנטי-דיכאונית ואנטי-אובדנית, אך הוא מזהיר כי "זה לא הפתרון לכולם או לכל דבר". ישנם סיכונים ומגבלות בשימוש בתרופה, כמו התמכרות, ואפילו נטילת מנת יתר. חשוב שהשימוש בתרופה יהיה תחת פיקוח של רופא, בבית החולים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה