מדדים ומחקרים
רמי לוי, קרפור או אושר עד: זו הרשת שהכי התייקרה במלחמה
נרשם שינוי ממוצע של 3.9% במחיר ב-10 הרשתות הגדולות ושינוי ממוצע במחיר של 3.6% בכל הרשתות בישראל. הרשת שהכי התייקרה על פי גרף שהוצג היא קרפור היפר, כשאחריה רשת רמי לוי שיווק השקמה, במקום השלישי יינות ביתן ואחריה חצי חינם ויוחננוף שסוגרת את החמישייה הראשונה
משרד הכלכלה פרסם סקירה על הפעילות הכלכלית בשגרת מלחמת 'חרבות ברזל', ודן בקצב עליית המחירים שהואץ במלחמת חרבות ברזל ביחס לתקופה שלפני המלחמה, ואף ביחס לתקופה מקבילה אשתקד. בתחילת המלחמה עליית המחירים נבעה בעיקר מצמצום וביטול מבצעים, אך בשבועות לאחר מכן נצפו עליות במחיר המלא של המוצרים השונים, קיימת שונות רבה בעליות המחירים בין הרשתות השונות.
בסך הכל נרשם שינוי ממוצע של 3.9% במחיר ב-10 הרשתות הגדולות ושינוי ממוצע במחיר של 3.6% בכל הרשתות בישראל. בתחילת הלחימה נרשמה עליית מחירי מזון וטואלטיקה אשר התמתנה במשך שבועות רבים, אך בשבוע האחרון נראה שמגמת ההתייקרות התחדשה מרבית העלייה במחיר נובעת מעלייה בפירות וירקות, לחם ודגנים ומוצרי קוסמטיקה. בהשוואה לשנה קודמת, בתקופה שלאחר סוכות קיימת עליית מחירים גבוהה יותר בשנת 2023
הרשת שהכי התייקרה על פי גרף שהוצג היא קרפור היפר, כשאחריה רשת רמי לוי שיווק השקמה, במקום השלישי יינות ביתן ואחריה חצי חינם ויוחננוף שסוגרת את החמישייה הראשונה. אושר עד שישית, מחסני השוק אחריה, ויקטורי לקראת סוף הטבלה, כששופרסל דיל העלתה אפילו פחות וסופר פארם הכי מעט. נתוני פרייסז משקפים 3,166 מוצרים. מוצע עבור השבוע שבין 03.12-09.12, בהשוואה לממוצע יולי-ספטמבר (שבועות 27-39). ממוצעים משוקללים לנתחי השוק של המוצרים ושל הקטגוריות במכר הכללי
<
עוד ב-
עוד צויין כי בשבועות הראשונים של הלחימה נצפתה ירידה בכמות המבצעים המשויכת בחלקה למלחמה ובחלקה להורדת מבצעים לאחר החגים. המגמה המסתמנת כעת היא של התכנסות לנורמה של "שגרת טרום המלחמה" בכמות המבצעים. בתחילת הלחימה עליית המחירים התבטאה בעיקר באמצעות ביטול/ הקטנת מבצעים אך בתקופה האחרונה ניכרת מגמת עליה במחיר המלא ביטול המבצעים בראשית המלחמה היה רוחבי, אך נצפה במיוחד בקטגוריות המזון והניקיון.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.אושר עד \רמי לוי ושות'מחמוד עבאס 12/2023/18הגב לתגובה זו1 0כולם העלו מחירים ובמיוחד העליות הגבוהות ביותר היו באושר עד!!באושר עד ניתן לראות עד כמה העליות חדות וזאת מחמת העובדה כי כל מוצריהם מלפני ה-.10.23התיישרו ואימצו את הקו של הקרטל!! לחמים מיוחדים שעלו אך לפני כשבוע 12.9 ש"ח כיום עלו לכדי 20.9 ש"ח ללחם!!כל מחירי האורז שהיו באריזות של 1.4 ק"ג נעלמו מהחנויות ובמקומן ההאורז של הקרטל ובמחיר של הקרטל!! את רשות אלו יש לסגור לאלתר ל-60 יום ולאחר פגיעה במוקדי הרווח יש סיכוי כי המחיר יתכווץ מיידית !סגור