מדדים ומחקרים

סקר חושף: רוב הצעירים האמריקנים לא מאמינים בזכותה של ישראל להתקיים

סקר הנערך לאחרונה על ידי "הרווארד האריס" מצא ש-51% מבני ה-18 עד 24 בארה"ב מאמינים כי חמאס צריך לשלוט במדינת ישראל. הנתונים המדאיגים מתהפכים ככל שעולים בשכבת הגיל, ונראה כי המקור לבעיה הוא בשאיבת אינפורמציה שקרית מהרשתות החברתיות או מהאוניברסיטאות
מערכת ice |  2
ישראל, ארצות הברית (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
על רקע עליית האנטישמיות בעולם בעקבות מלחמת חרבות ברזל, סקר שנערך על ידי "הרווארד האריס" מצא כי רוב הצעירים האמריקנים מאמינים כי ישראל צריכה להיות מועברת לשלטון של חמאס, ובמילים אחרות: לחדול מלהתקיים.
הסקר מצא כי 51% מהאמריקנים בגילאי 18 עד 24 מאמינים כי הפתרון היחיד וארוך הטווח לסוגייה הישראלית – פלסטינית היא העברת השלטון בישראל לידי ארגון הטרור חמאס. כ-32% אמרו שהם מאמינים בפתרון שני המדינות, ורק כ-17% מהנשאלים אמרו כי מבחינתם הפתרון הוא שמדינות ערביות אחרות יקלטו את האוכלוסייה הפלסטינית.
הנתונים הלא מעודדים מתהפכים בקיצוניות כאשר מדובר באוכלוסייה המבוגרת יותר – בקבוצת גילאי 45 עד 54, למשל, רק כ-15% מאמינים כי הפתרון הוא להעביר את מדינת ישראל לידי החמאס, בעוד בקרב בני ה-65 ומעלה, מדובר בארבעה אחוזים בלבד. אין ספק כי בקרב האוכלוסייה הצעירה, החשיפה לתכנים השקריים בנוגע לישראל ברשתות החברתיות היא רחבה למדי, וזו עלולה להיות רק סיבה אחת לנתונים הלא כל כך מפתיעים הללו.
"אלו שמעדיפים להתיישר עם הרוע על פני הדמוקרטיה חייבים להתעורר", אמר הסנאטור רוג'ר מרשל לעיתון "פוסט". "ישנו ריקבון אידיאולוגי בקרב צעירים אמריקנים עד כדי כך שהם מעדיפים להזדהות עם טרוריסטים השונאים גם את אמריקה". כזכור, אחת התופעות ברשת "טיקטוק" היא ההזדהות של צעירים רבים בארה"ב עם המכתב שכתב אוסאמה בן לאדן, שיזם את פיגועי ה-9 בספטמבר.
בסקר נשאלה גם השאלה "האם ישראל מבצעת רצח עם נגד הפלסטיניים בעזה, או שמא היא רק מנסה להגן על עצמה?", ומתוך אוכלוסיית הצעירים כ-60% האמינו שישראל אכן מבצעת רצח עם. מתוך כלל האמריקנים מדובר ב-37% בלבד. בנוסף, כ-53% מהצעירים האמינו כי סטודנטים יכולים לקרוא בחופשיות לרצח עם של יהודים בלי שייענשו על כך. כזכור, רק לאחרונה נשיאי האוניברסיטאות הגדולות בארה"ב סירבו לגנות רצח של יהודים בשימוע שזומנו אליו.
שאלה נוספת שנשאלה היא ביחס לנכונות האידיאולוגיה שאומרת כי "היהודים הם המדכאים" ו"הפלסטינים הם המדוכאים", עמדה שתפסה לאחרונה מקום רב בשיח הציבורי בארה"ב וכללה אף טענות שקריות לחלוטין בהקשר לכך שבישראל חיים רק אנשים לבנים ו"כובשים". מבין הצעירים, כ-67% אמרו כי לדעתם האידיאולוגיה נכונה, אך מבין המבוגרים מעל גיל 65, רק כ-9% תמכו בעמדה זו.
"האמת היא שהנרטיביים השקריים ביחס לישראל כבר השתקעו עמוק בדור ה-Z", אמר עורך הסקר מארק פן. תאוריות רבות הוצגו בשבועות האחרונים בכדי להסביר את ההשקפה האמריקנית ה"אוהדות" לרוב את חמאס, ונראה כי התשובה מצויה בעיקר באוניברסיטאות המחנכות את דור העתיד, וברשתות החברתיות מהן הם שואבים את המידע.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עמודי טיקטוק פרו ישראלים נחסמים על ידי אנטישמיים ופרו
    עם הנצח לא מפחד 12/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חמאסים. הם מילארדים. אנחני בקושי 7 מיליון. תוסיפו לזה את העובדה שטיקטוק נשלטת על ידי סין הקומוניסטית שתומכת בכל אנטי מדינה אנטי מערבית. ותביני למה אין לנו סיכוי לנצח בהסברה. אבל זה לא אומר שאסור להפסיק לנסות.
    סגור
  • 1.
    תוצאה של הזנחת חזית ההסברה במשך כ״כ הרבה שנים
    גל 12/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהובלת נתניהו שכנראה חשב שיח״צ עצמי ופולחן אישיות יותר חשובים. כי שם לא היה חוסר באנשי מדיה ותקשורת.
    סגור