מדדים ומחקרים

סיכום המסחר בבורסה: הנדל"ן מזנק; אזורים וקבוצת חג'ג' בולטות

ירידה בהתחלות הבנייה העלו את מניות חברות הנדל"ן הגדולות, בציפייה למכור בעתיד במחירים גבוהים יותר. הכשרת היישוב, חג'ג' ואזורים עלו במעל ל-5%
מערכת ice | 
האחים חג'ג'. הדמיה: view point (צילום שי תמיר)
המסחר בבורסה לני"ע תל אביב ננעל היום (רביעי) במגמת עלייה. מדד ת"א 35 נסגר בעלייה של 0.99% ועומד על שער של 1,857.23 אג'; מדד ת"א 125 עלה היום ב-1.13% ונעמד על שער של 1,882.89 אג'.
בראש המניות העולות היום הן מניות הנדל"ן, כאשר 7 מניות מתוך 10 המובילות היום הן מניות נדל"ן. מדד הנדל"ן של הבורסה עלה ב-2.5%. העלייה נובעת מירידה בהתחלות הבנייה בארץ, מה שמצמצם את ההיצע בשוק, ומעורר תקווה שכשיתאושש השוק לא יהיו די מלאי דירות מוכנות מה שיאפשר לקבלנים לגבות מחירים גבוהים ואפילו קרובים לשיאים של השנה שעברה.
בראש הרשימה היא הכשרת היישוב של עופר נמרודי, שקופצת ב-6.35%; אחריה היא אזורים עם עלייה של 5.9%, ובמקום השלישי היא קבוצת חג'ג' של האחים צחי ועידו. קבוצת חג'ג' דיווחה לפני כשבוע וחצי על הסכם עם קבוצת גינדי, שעשוי להגיע לשווי של יותר מ-180 מיליון שקל. במסגרת ההסכם החדש קבוצת גינדי תרכוש 4 יחידות דיור מחג'ג' בפרויקט תל אביב-יפו החדשה.

במקום הרביעי היא אלקטרה צריכה, חלק מחברות אלקטרה שבשליטת אלקו של האחים זלקינד. יבואנית מוצרי החשמל רשמה היום עלייה של 5.29%. סוגרת את החמישייה היא חברה נוספת של זלקינד, והיא סלקום, בה מחזיקה אלקו כ-11.5%.
עוד בין העולות הבולטות: חברות הנדל"ן י.ח דמרי, אקרו, ישראל קנדה ואלוני חץ.
ובכיוון ההפוך, בתי זיקוק אשדוד, שלא מזמן הונפקה כחברה בבורסה, יורדת היום ב-2.34%; אחריה חברת התרופות אורמד שיורדת ב-1.88%; שלישית היא זפירוס, העוסקת בהקמה והפעלה של חוות רוח ופרויקטים סולאריים בפולין.
רביעית היא נטו מלינדה של דוד מצסה ועדי עזרא. אמש פורסם כי עדי עזרא יקבל את בעלות החלק של משפחתו בשל העברת המניות מידי נאמנות משפחת עזרא, בה עדי שימש כמוטב, ישירות אליו, זאת אחרי תום תקופת הארכה הסכם הנאמנות שנחתם לשמונה שנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה