מדדים ומחקרים

ראש עיריית נתניה תמשיך לכהן בתפקידה? תוצאות המדגם החדשות

לפי סקר חדש של מכון דיירקט פולס, מסתמן כי ראש עיריית נתניה הנוכחית תמשיך לכהן בתפקידה הוותיק. לפי נתוני המדגם, מרים פיירברג-איכר זוכה לתמיכה של 53%, בעוד שהמתחרה העיקרי סלמה רק ל-27%
מערכת ice |  2
מרים פיירברג (צילום פלאש 90/ מאיר וקנין)
בסוף החודש הבא יפתחו הקלפיות והערים השונות יזכו לקבל ראשי ערים חדשים, או בחלק מהמקרים את אותו ראש העיר. מסקר חדש של מכון דיירקט פולס נמצא כי מרים פיירברג-איכר כנראה תמשיך לכהן כראש עיריית נתניה.
המכון בהובלת מומו פילבר, ערך ב-10 בספטמבר סקר בקרב 705 איש המהווים מדגם מייצג של בעלי זכות ההצבעה בנתניה, ולכאורה הוא נחשב מדויק יותר כי נעשה בקרב מדגם גדול מהרגיל. מתוצאות הסקר עולה כי פיירברג-איכר מובילה על מתחריה עם 53% מהקולות בסקר.
מנגד, המתחרה העיקרי, אבי סלמה, זכה ל-27%, טלי מולנר ל-12%, אהרון אורגד ל-6% ואפרים בולמש רק ל-2%. הטעות הסטטיסטית היא 3.9% ועל כן נדמה שפיירברג-איכר תנצח בכל מקרה.
נתוני הסקר הועברו לוועדת הבחירות הארצית בראשות שופט בית המשפט העליון, כיוון שעל פי החוק סקרים אמיתיים נדרשים להימסר לוועדה כדי שניתן יהיה לבחון אותם ולוודא את אמינותם.
עוד נרמז כי הסקר הנוכחי אמין, וכי סקרים אחרים שהופצו ברשתות החברתיות לאחרונה אינם. ייתכן ומדובר ברמיזה לסקרים שמופיעים בימים אלו על כרזות הבכירות של המתחרה העיקרי לראשות העיר, אבי סלמה. בכרזות המדובר נמסר כי סלמה מתקרב לשוויון מול ראשת העיר הנוכחית של נתניה.
למשל, בפוסט של סלמה מלפני החג מצוין סקר של "מאגר כוחות" שמצביע על כך שסלמה יש 22% אחוזי תמיכה, לעומת 26% לפיירברג-איכר. עם זאת, במקרה זה אחוז הטעות עומד על 4.5%. לא ידוע אם נתוני סקר זה הועברו לבדיקה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    סקר שקרי והזוי-כל העיר נגדה
    הוזמן בכסף 09/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פעם שעברה פסלו כאן 14 אחוז מהקולות של אלה שהיו נגדה הפעם זה לא יעבור בשקט
    סגור
  • 1.
    רק סלמה
    ציפופו 09/2023/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אבי ינער את העיר. זהו, תם עידן פיירברג והקומבינות שעשתה עם הרבנים ועסקני העיר
    סגור