מדדים ומחקרים

המשבר בשוק האופנה: קבוצת המשביר רושמת ירידה בהכנסות וברווח התפעולי

קבוצת המשביר דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני והמחצית הראשונה של 2023, כאשר ברבעון השני רשמה החברה ירידה בהכנסות של 2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וברווח התפעולי
מערכת ice | 
רמי שביט, המשביר לצרכן (צילום מתוך אתר duns100, ויקיפדיה)
קבוצת המשביר, הפועלת בשני תחומים עיקריים: רשת המשביר לצרכן ומועדון לקוחות שמונה כ-520 אלף חברים, דיווחה היום (ראשון) על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני והמחצית הראשונה של 2023.
הכנסות המשביר הסתכמו במחצית הראשונה של השנה ב-446.6 מיליון שקלים, עלייה של 3% לעומת ההכנסות של 434.1 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות המשביר הסתכמו ברבעון השני של 2023 ב-229 מיליון שקלים, ירידה קלה של 2% לעומת ההכנסות של 233.6 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברבעון החולף לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובעת מעיתוי חג הפסח שעיקר השפעתו על המכר חלה בחודש מרץ 2023.
הגידול במכירות במחצית הראשונה של 2023 נובע מצמיחה אורגנית, בין היתר בשל המשך צמיחת מותג ההלבשה התחתונה הצרפתית ETAM והמותג קנת קול Kenneth Cole. בהקשר זה נציין כי הקבוצה בוחנת את האפשרות להקמת זרוע סיטונאות למותג Kenneth Cole לצורך קידום פוטנציאל מכירת מוצרי המותג אותם משווקת ומייצרת החברה לזכייני המותג בעולם וכן הקבוצה נמצאת במו"מ מתקדם לקבלת זיכיון לייצור, שיווק והפצה של מוצרי המותג באירופה. 
כמו כן, ברבעון השני בשנת 2023 הקימה קבוצה המשביר חנות SA (Stand Alone), של המותג KENNETH COLE שמהווה את חנות ה"דגל" של המותג בישראל. החנות החדשה הוקמה בשטח של 200 מ"ר ובהשקעה של 1.5 מיליון שקל וממוקמת בקומת המותגים של קניון הזהב בראשל"צ. קבוצת המשביר תמשיך לבחון מעת לעת, פתיחת חנויות SA נוספות.
הרווח הגולמי ושיעור הרווח הגולמי רשמו שיפור במחצית הראשונה של 2023, הרווח הגולמי עמד על 208.6 מיליון שקלים, עלייה של 5% אל מול רווח גולמי של 199.5 מיליון שקלים במחצית הראשונה של 2022. שיעור הרווח הגולמי מההכנסות במחצית הראשונה של השנה עמד על 46.7% אל מול שיעור רווח גולמי של 46% בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי שמר על יציבות ושיעור הרווח הגולמי ממשיך להשתפר ברבעון החולף שהסתכם ב-108.9 מיליון שקלים, ושיעור של 47.5% מההכנסות אל מול שיעור של 46.4% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. מגמת העלייה הקונסיסטנטית בשיעור הרווח הגולמי מושפעת הן משיפור התנאים אל מול הספקים והן משינוי במודל העסקי (מעבר מסחר משגור/קונסיגנציה לסחר בקניה).
הרווח התפעולי נחלש במחצית הראשונה של 2023 והסתכם ב-24.4 מיליון שקלים וברבעון השני של השנה הסתכם ב-17.4 מיליון שקלים. הירידה נובעת בעיקרה מהכרה בהנחת קורונה בארנונה בתקופה המקבילה של כ-4.3 מיליון שקל. בנוסף לכך, החל מאפריל 2023, חלה עליה בהוצאות שכר בסניפי הרשת עקב עליית שכר מינימום, כמו כן, הגדלת כוח האדם בקנת' קול ובאתר האינטרנט.
בשורה התחתונה רשמה המשביר רווח נקי רבעוני של 2.8 מיליון שקלים. תזרים המוזמנים של המשביר, שנבע מפעילות שוטפת בששת החודשים הראשונים של 2023 הסתכם ב- 42.3 מיליון ש"ח. בקופת המשביר נמצאים כ-47.9 מיליון שקלים לאחר פירעון סופי של אגרות חוב (סדרה ה') וכן תשלום דיבידנד.
נזכיר כי המשביר הנפיקה ביוני 2017 אג"ח להמרה מסדרה ה' בהיקף של 55 מיליון שקלים בריבית קבועה (ללא הצמדה) של 5.95%. הקרן נפרעה ב-4 תשלומים ב-1 ביוני של השנים 2020, 2021, 2022 ו-2023. בכך, החברה סיימה תהליך רב-שנים של שתשלום כלל סדרות האג"חים שהנפיקה בבורסה של תל-אביב בסכום כולל של כ-450 מיליון שקלים שנסחרו בבורסה לאורך 15 שנים שבגינם שולמו לאורך השנים כ-160 מיליון שקלים הוצאות מימון. 
ב-19 ביוני 2023 שולם דיבידנד בהיקף של 9 מיליון שקלים (5.15 אגורות למניה) לאחר שנקבע כי המשביר עומדת במבחני החלוקה הקבועים בחוק החברות. מניית הקבוצה התחזקה בכ-8% מתחילת השנה ולמעלה מ-250% בשלושת השנים האחרונות.  
הקבוצה ממשיכה להתמקד בעסקי הליבה של המשביר לצרכן בתי כלבו ובמועדון 365 פיננסיים בין היתר באמצעות השבחת רצפת המכירה והניהול, התמקדות בהשאת ערך מוסף מהפעילות הקיימת, השבחת הפעילות באמצעות בידול מוצרים ומגוון גדול יותר של מותגים בינלאומיים.
רמי שביט, המנכ"ל ובעל השליטה במשביר 365 ציין עם פרסום הדוחות כי "אני מתכבד להציג את התוצאות של קבוצת המשביר בחצי השנה הראשונה של 2023 שבה בניגוד למגמת השוק, הצליחה הקבוצה לשמור על קצב הצמיחה, עם המשך שיפור עקבי ברווח הגולמי, כפי שציינתי בעבר, ואני מעריך שהשיפור יימשך".
שביט המשיך: "הצמיחה הזו היא תוצאה של התמקדות בעסקי הליבה שלנו שכוללים מיקוד במכירות וייעול שטחי המדף בסניפים, כמו גם השקעה במועדון הלקוחות שלנו במטרה לתת ערך מוסף ללקוחותינו. מתחילת השנה העלתה הקבוצה את הצעת הערך למחזיקי כרטיס האשראי באופן משמעותי כך שתוכנית ה- Cash-Back הינה בשיעור של עד 15%, במטרה לתמוך במועדון הלקוחות של המשביר המונה למעלה מחצי מילון חברים".
שביט סיכם: "אנו נמשיך להשקיע בקבוצה בחדשנות, בשיווק ותפעול בכדי להמשיך ולהצמיח את המשביר בשנים הבאות, בין היתר באמצעות מנוע צמיחה בדמות מו"מ מתקדם לזיכיון של מותג קנת' קול באירופה. אנו בטוחים שהקבוצה שלנו תמשיך להיות שחקן מוביל בתעשיית האופנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה