מדדים ומחקרים

מחירי ביטוח הרכב בישראל ממשיכים לנסוק: הסיבה המדאיגה נחשפת

חברת Wobi ערכה מחקר ומצאה שמחירי ביטוח הרכב בישראל עלו ב-12% בממוצע מתחילת השנה וב-0.7% בחודש שעבר, כאשר הסיבה לכך היא היקף גניבת הרכבים חסר התקדים, שעפ"י הנתונים וביחס לשנים קודמות (טרום 2022), עלה ב-130%
מערכת ice | 
מכירת רכב (צילום freepik)
מבדיקה שנערכה במחלקת המחקר והאנליזה בחברת Wobi עולה כי מחירי פוליסות ביטוח הרכב ממשיכים לעלות בקצב מסחרר. גם החודש נרשמה עלייה ממוצעת של 0.7% במחירי ביטוח הרכב. בשנה בלבד, בצירוף עליות המחיר של חודשים קודמים, מדובר בהתייקרות ממוצעת של 1500 שקל למחיר ביטוח הרכב. עלייה עקבית הנגרמת בשל היקף גניבת הרכבים חסר התקדים, שעפ"י הנתונים וביחס לשנים קודמות (טרום 2022), עלה ב-130%.
מתחילת שנת 2023, הפרמייה עלתה 12% בממוצע, בהשוואה לאותה התקופה ליולי 2022, עלייה ממוצעת של - 31%. נהגים המתגוררים ברשויות שבהן היקף הגניבות עולה באופן מגמתי ועקבי, כגון: רמת גן, ירושלים, הרצליה, הוד השרון, ראשון לציון ועוד, עלולים להידרש במיגון מוגבר שכידוע, עלותו יכולה להגיע עד לאלפי שקלים. בכך, למצוא את עצמם משלמים עלות כוללת גבוהה יותר על ביטוח הרכב.
על פי נתוני מאגר המידע הממשלתי ובהתייחס לערים המרכזיות בארץ, ברבעון הראשון השנה נרשמה עלייה של 27% במקרי גניבות הרכב וביחס לרבעון השני אשתקד, עלייה של 64% בממוצע. בהשוואה לתקופות קודמות, טרום 2022, מדובר כאמור בעלייה של 130% במקרי גניבות הרכב. במספרים, מדובר בכ-20,000 אלף רכבים גנובים בשנה המייצרים נזק כספי המוערך בעד 2 מיליארד שקל, שמתגלגל ישירות לכיס הצרכנים. 
ראשית בעליית מחירי הביטוח ובנוסף, בהקשחת תנאי המיגון מצד חברות הביטוח שמגיעה כחלק מניסיונן להפחית סיכונים. במקרה בו לא נענים לדרישות המיגון מחיר הביטוח יטפס במאות שקלים. כמו כן, חברות הביטוח מחמירות גם בבחינת פרופיל הנהגים ובהתאם אליו משכללות את עלות הביטוח, בכך גדל גם הפער במחירי הפרמיות לפוליסות המוצעות.
נדב שרייבמן, מנהל מחלקת מחקר ואנליזה ב-Wobi: "המגמה והשפעתה השלילית שאנו רואים מטרידה ולא מפתיעה. כפי שידענו לחזות במדדים הקודמים, עליית מחירי הביטוח תימשך עד לטיפול ממשלתי עמוק בסוגיית גניבות הרכבים בישראל. את הנזק הכלכלי שנוצר עקב היקף הגניבות החריג סופג ישירות הצרכן הישראלי, החל מעלות פוליסת הביטוח שכאמור ממשיכה להתייקר וגם בשל הקשחת דרישות המיגון מצד חברות הביטוח".
עוד הוסיף שרייבמן כי "בעת הזו ועל מנת לצמצם נזקים, מומלץ לצרכנים להימנע מחידוש אוטומטי לביטוח הרכב ולהשוות בין הצעות ממספר חברות. עם הכלים הדיגיטליים שקיימים כיום ניתן לבצע בדיקה מהירה ונוחה ולחסוך עד אלפי שקלים. המלצתי היא להקדיש את תשומת הלב, לבחון את הפערים בין הכיסויים, בין תנאי המיגון וכמובן בין עלות הביטוח של כל חברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה