רכב

התייקרות בביטוחי הרכב: שיא של כל הזמנים בגניבות רכב

לפי המדד של Wobi, בחודש יוני האחרון נרשמה עלייה בשיעור של 1.5% ומתחילת 2023, עלייה של 10%, כאשר היקף גניבות הרכבים עלה בכ-82% בחמש שנים האחרונות
מערכת ice | 
פקקים (צילום פלאש 90)
Wobi, סוכנות הביטוח הדיגיטלית המפעילה פלטפורמה להשוואה ורכישה של מוצרי ביטוח, עורכת מדי חודש את מדד מחירי ביטוחי הרכב (מקיף +חובה). המדד כולל ניתוח ביג דאטה חודשי של כל הפוליסות המבוטחות דרך Wobi, ובודק את תנודות המחירים בהן.
מבדיקה שנערכה במחלקת המחקר והאנליזה ב-Wobi עולה כי מחירי פוליסות ביטוח הרכב ממשיכים לעלות. בחודש יוני האחרון נרשמה עלייה בשיעור של 1.5% ומתחילת 2023, עלייה של 10%. בהשוואה לאותה התקופה בשנת 2022, חברות הביטוח העלו את מחירי פוליסות הביטוח בשיעור של כ- 30% בממוצע.

היקף גניבות הרכבים הגיע החודש לשיא של כל הזמנים, על פי הנתונים ממאגרי המידע הממשלתיים, ביחס לאותה התקופה בשנת 2022, מדובר בעלייה של 14% ובהשוואה לכל רבעון ממוצע בחמש השנים האחרונות מדובר בעלייה של כ-82%. מכת הגניבות מגיעה להיקף של כ-18,500 מקרי גניבות רכב בשנה הגורמים נזק כספי המוערך ב-1.85 מיליארד שקל.
הערכת Wobi היא שעליית המחירים תימשך עד לכשיימצא פתרון ומספר גניבות הרכב יפחת משמעותית, רק במצב זה יצליחו חברות הביטוח לייצב את המאזן השלילי בענף ביטוח הרכב.
ההשלכות למכת הגניבות שהרשויות אינן מצליחות למנוע או לכל הפחות לבלום את היקפן, מתבטאות במספר רבדים. ראשית בעלייה משמעותית במחירי הביטוח, בנוסף אליה, עקב הקשחת הדרישות והתנאים למיגון הרכבים מצד חברות הביטוח כחלק מניסיונן להפחית סיכונים, מתבקשים הנהגים להתקין מכשירי איתור ייעודיים שעלותם מגיעה עד לאלפי שקלים. מעבר לכך, חברות הביטוח מבצעות כעת בחינה מעמיקה יותר לפרופיל הנהגים ובכך גדלים גם פערי המחירים בפרמיות בין הפוליסות המוצעות. התוצאה הכוללת למצב שנוצר, היא משפחות רבות בישראל שנאלצות להוציא אלפי שקלים נוספים בכל שנה על אחזקת הרכב.
נדב שרייבמן, מנהל מחלקת מחקר ואנליזה ב-Wobi:" את הנזק הכלכלי שנוצר עם העלייה במקרי גניבות הרכב, סופג הצרכן הישראלי. החל מעליית מחירי הביטוח שממשיכים לטפס באופן עקבי, התמודדות עם פערי מחירים גבוהים יותר בפרמיות בין הפוליסות שמוצעות בהתאמה לפרופיל הנהגים ובנוסף, גם עם הקשחת דרישות חברות הביטוח למיגון הרכבים. עלות מכשירי האיתור כגון פוינטר ואיתוראן מגיעה עד לאלפי שקלים אך בהיעדר התקנה שלהם, מחיר הביטוח יהיה גבוה יותר באופן משמעותי. כאמור, מכלול גורמים שמתבטא בעלייה לעלות אחזקת הרכב, המסתכמת באלפי שקלים בשנה. במצב הדברים, השוואת מחירים לביטוח הרכב יכולה לחסוך אלפי שקלים לכל משק בית בכל שנה, כך שכדאי לעשות אותה באופן מעמיק ונכון, לבחון היטב את תנאי הפוליסה המוצעת, על כל סעיפיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה