מדדים ומחקרים

ערב תשעה באב: כמה חושבים שהסכסוך סביב הרפורמה יסתיים באסון?

רוב הציבור נותן ציון נמוך מאוד - 3.7 מתוך 10 - לממשלה בכל הקשור למשבר החברתי והאחדות בעם בעקבות החקיקה; בקרב מצביעי הקואליציה, הממשלה קיבלה 5.7, בעוד מצביעי האופוזיציה העניקו 1.2
מערכת ice | 
מחאות נגד הרפורמה המשפטית מול משכן הכנסת (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
לרגל תשעה באב, ארגון "גשר" מפרסם היום (רביעי) סקר הבודק את מצב הרוח בארץ סביב הרפורמה המשפטית. על פי הסקר, שבוצע על ידי חברת הסקרים "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר, רוב הציבור נותן ציון נמוך מאוד  - 3.7 מתוך 10 - לממשלה בכל הקשור למשבר החברתי והאחדות בעם בעקבות החקיקה. בקרב מצביעי הקואליציה, הממשלה קיבלה 5.7, בעוד מצביעי האופוזיציה העניקו 1.2.
בנוגע לשאלה כיצר ניתן לפתור את הסכסוך סביב הרפורמה, 36% מהציבור הישראלים אמר קודם כל הפוליטיקאים, 23% אמרו בחירות חדשות ו-18% סבורים שהמשבר ייפתר על ידי האזרחים. 
כ-25% ממצביעי האופוזיציה סבורים הידרדרות במצב הביטחוני תהיה הגורם לסיום המשבר. 13% סבורים שהמשבר החברתי יסתיים באסון בזמן ההפגנות ו-11% אמרו שהוא יסתיים בוויתור. 
"הסקר הנוכחי מעיד, כי הציבור הרחב רואה את החשיבותה גדולה באחדות ישראל, בעוד ממשלת ישראל הזניחה נושאר זה. כל זה מוביל לאחד מהקרעים החברתיים הגדולים ביותר שידענו מימינו", ציין מנכ"ל "גשר" אילן גאל דור – "כל זה מוביל לאחד הקרעים החברתיים הגדולים ביותר שידענו מימינו. אנחנו רואים בסקר נתונים מדאיגים מאוד, כמו העובדה שרבע מהעם אינו עוניין להידבר עם אנשים מהצד השני של המפגה הפוליטית. אבל לעומת זאת, אנו רואים גם לא מעט צדדדם חיוביים, כמו העובדה שמרבי העם עוד מאמין שהמשבר הנוכחי יסתיים בפשרה ושרוב העם עדיין רוצה לדבר ולשמוע א הצד השני".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה