מדדים ומחקרים

האינפלציה ביפן עולה: אלו הסיבות המדאיגות לכך

האינפלציה ביפן מתייצבת קצת מעל 3%, גבוהה מהיעד של הבנק המרכזי שעומד על 2%. זאת לאחר שמדד המחירים לצרכן עלה בחודש יוני בקצב שנתי של 3.3%, מעט מעל חודש מאי אז עלה המדד ב-3.2%
מערכת ice | 
ין יפני (צילום Pixabay, vecteezy)

האינפלציה ביפן מתייצבת קצת מעל 3%, גבוה יותר מהיעד של הבנק המרכזי שעומד על 2%, זאת לאחר שמדד המחירים לצרכן עלה בחודש יוני בקצב שנתי של 3.3%, פחות מהציפיות לעלייה של 3.5% אך מעט מעל חודש מאי אז עלה המדד ב-3.2%.

מדד מחירי הליבה המשמיט אלמנטים כמו עלויות המזון הטרי עלה גם הוא ב-3.3% לעומת 3.2% בחודש מאי, כמו גם מדד ליבה נוסף שאינו כולל את מחירי המזון הטרי ואת מחירי האנרגיה עלה במהלך חודש יוני ב-4.2% והוא עדיין קרוב לשיא של ארבעים שנה שנרשם בחודש מאי, נתונים אלה ישפיעו על אופן השיקולים בנוגע למדיניות המוניטרית.
 


בעקבות העובדה שהאינפלציה נותרה ברמה גבוהה מעט מ-3%, היא עדיין נותרה הרבה מעל היעד השנתי של הבנק המרכזי ביפן שעומד על 2% כך שצפויים צעדי הידוק מוניטרי עד שהאינפלציה תרד לכיוון היעד, הסיבות העיקריות לעלייה באינפלציה של יפן הייתה התלות בייבוא, כמו גם הירידה החדה של מטבע היין והפער ההולך וגדל בין הריבית המקומית לזו של ארצות הברית.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה