מדדים ומחקרים

מעצבן: ירידה בסיקור התקשרותי של שבוע הספר השנה - וזו הסיבה

על פי מחקר של חברת "יפעת מחקרי מדיה", שבוע הספר העברי השנה הביא ל-620 אייטמים ואיזכורים תקשורתיים - 60 פחות משנה שעברה, הסיבה? ההצבעות לוועדה לבחירת שופטים, שערכו זמן ממושך באופן חסר תקדים
מערכת ice | 
פסטיבל הספרות הרוסית (צילום יחצ)
בשנים האחרונות, זוכה שבוע הספר העברי לסיקור תקשורתי רחב בכלל כלי התקשורת. החל מפרויקטים וגליונות מיוחדים, המלצות על ספרים, כתבות שטח, ראיונות עם סופרים ומו״לים ועוד. בשבוע שעבר הסתיים שבוע הספרי 2023, שהתקיים בין 14-24 ביוני. לאור תחושות השיא בהיקפי השיח והסיקור התקשורתי, חברת יפעת מחקרי מדיה קיימה מחקר שבדק את היקפי הסיקור התקשורתי סביב האירוע השנה.
לפי המחקר, 620 אייטמים ואיזכורים תקשורתיים פורסמו בתקשורת הישראלית על שבוע הספר העברי השנה: 145 אייטמים ואיזכורים ברדיו, 218 בעיתונות המודפסת, 56 בטלוויזיה, ו-201 באינטרנט. הערכת שווי החשיפה התקשורתית הסתכמה בכ-14 מיליון שקל.
אשתקד, שבוע הספר העברי הביא ל-680 אייטמים ואיזכורים תקשורתיים. פער של 60 אייטמים לעומת השנה (2023). הפער מתקיים על רקע סיקור תוצאות הוועדה למינוי שופטים, שהתקיים ביום הראשון של שבוע הספר (יום רביעי ה-14 ביוני 2023), ביום זה - כלל התכניות משעות הצהריים והלאה המתינו לתוצאות (שהתעכבו באופן חסר תקדים) והמשיכו בסיקור הנושא, מה שהביא לכך שמספר אייטמים מרכזיים לא שודרו.
שבוע הספר העברי מופק על ידי התאחדות המוציאים לאור בישראל, בשיתוף עם עיריית תל-אביב-יפו ועיריית ירושלים. הירידים הגדולים מתקיימים בשנתי הערים, וירידים נוספים מתקיימים ברחבי הארץ. בחמש השנים האחרונות, מדווחים בהתאחדות הוצאות הספרים על גידול עקבי של כ-8% בממוצע במספר המבקרים בירידי שבוע הספר העברי מידי שנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה