מדדים ומחקרים

עוברים לגור יחד ורוצים לפתוח חשבון משותף? כדאי שתקראו את זה

עוברים לגור יחד ולא בטוחים אם לאחד את חשבונות הבנק שלכם? ובכן המחקר החדש הזה כנראה יכול לעזור לכם להחליט ועל הדרך לחזק את הזוגיות שלכם
מערכת ice | 
מעבר דירה (צילום pexels)
כמעט כל זוג שעובר לגור יחד לראשונה יתחבט בשאלת השאלות - לאחד חשבונות בנק או לא? ובכן, אף שישנם זוגות רבים שעושים זאת בדרכים שונות, מחקר חדש שמגיע מאוניברסיטה באתונה מעיד שזוגות שאינם נשואים לא ממש ממהרים לאחד את הנכסים הכלכליים שלהם.
ממצאי המחקר הראו בעיקר כי מעבר דירה לא מספיק כדי לקבל החלטה חשובה כמו איחוד חשבונות. לכך מצטרפים שיקולים נוספים כמו נישואים ועצמאות כלכלית שעוזרים לקבל את ההחלטה. אם כן, נמצא כי ככל שישנה יותר עצמאות כלכלית הזוגות לא ממש ממהרים לאחד חשבונות.
מישל קרוגר, אחת מהחוקרות העיקריות, מספרת: "המחקר שלנו מראה שלאנשים יש ממש קושי לדבר על נושאים כלכליים, אז אם הם בכלל הגיעו למצב שבו הם הצליחו לדבר על ערכים ומטרות כשזה מגיע לכסף, זה כבר סימן טוב".
באופן לא ממש מפתיע, נמצא כי לזוגות נשואים יש סיכוי של 4.5 יותר לאחד חשבונות, וכי זוגות שאינם נשואים לא ממהרים לעשות זאת גם בגלל הסיכונים הכרוחים בכך. כמו כן, באופן מפתיע נמצא ששווי כלכלי של אדם היה מרכיב עיקרי בהחלטה. למשל, אם לכל צד בזוגיות היה מאזן חיובי מאוד היה יותר סיכוי שישלבו את הכספים שלהם יחד. אם הם היו במאזן תקין פחות או יותר הסיכוי פחת, ואם המאזן שלילי הדבר לא השפיע כל כך לשום כיוון.
פתיחות ושיח כנה שיחקו תפקיד משמעותי גם כן. נמצא כי זוגות שדיברו באופן גלוי על הרגלי צריכה והוצאה היו בעלי סיכוי מוגבר של 105% לאחד את הכספים שלהם. אם כן, תוצאות המחקר מעודדות קיום שיח כלכלי פתוח בין בני זוג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה