מדדים ומחקרים

סקר: האם תושבי ירושלים נגד או בעד מצעד הגאווה?

מצעד הגאווה בירושלים: סקר חדש קובע כי בבירה לא מחבקים את הצועדים. שני שליש מתושבי ירושלים מתנגדים לו ו - 70% מצפים מהעירייה שלא להעניק תמיכה או פרסום כלשהו למצעד כאשר כמחצית מהנשאלים דורשים את ביטולו של המצעד
דוד זולדן |  2
סקר מצעד הגאווה (צילום unsplash, vecteezy)
מצעד הגאווה בבירה: סקר חדש של מכון מסקר עבור ארגון קרן 'בחירה', חושף מה חושב הציבור הירושלמי על מצעד הלהט"ב בעיר. 87% מתושבי העיר אינם מתכוונים להשתתף במצעד או לצפות בו, 79% מתושבי העיר מתנגדים או אדישים לקיום המצעד בעיר, זאת לעומת רק 21% בלבד שהעידו כי תומכים בקיום המצעד.
עוד עולה מהסקר כי רוב תושבי הבירה חשים בין השאר תחושות קשות, פגיעה, בושה ועצב מקיום המצעד, וכ-70% קוראים לעירייה שלא לתמוך במצעד ולא לתלות דגלי גאווה ברחבי העיר.
מזמין הסקר, הרב דרור אריה, לשעבר יו"ר מפלגת נעם ומייסד קרן בחירה: "הסקר מעודד ומשמח, ירושלים אומרת 'לא' בוהק לניסיון הכפייה האנטי נורמלי, לתושבי ירושלים חשוב לשמור על הצביון המיוחד של העיר, קיום מצעד הגאווה מהווה פגיעה קשה ברגשותיהם של תושבי ירושלים, יהודים וערבים כאחד. המצעד בירושלים לא תורם ללהט"בים, להפך! הוא פוגע במי שרוצה להתמודד עם נטייתו ולבנות משפחה נורמטיבית, ואף מגביר את הקרע והניכור בין האוכלוסיות השונות שנפגעות כתוצאה מהכפייה החילונית בשם הנאורות, אני מקווה שראש העיר משה ליאון יראה את הכאב של תושבי העיר ויפעל אחרת בקדנציה הבאה שלו כראש העיר ירושלים".
יש לציין כי הנתונים משקפים את דעתם של תושבי הבירה בלבד, המהווים מדגם מייצג של תושבי העיר היהודים.
א. בשקלול הממצאים עם האוכלוסייה הערבית בירושלים, 87% אינם מתכוונים להשתתף במצעד כצועדים פעילים, ו-87% אינם מתכוונים להיות צופים.
ב. בשקלול הממצאים עם האוכלוסייה הערבית בירושלים, 64% מתנגדים או מתנגדים מאוד לקיומו של המצעד בעיר, 15% ציינו כי הם אדישים, ו- 21% תומכים או תומכים מאוד בקיומו.
 
מתוך רשימה של 19 רגשות שונים, המשיבים נדרשו לסמן 3 בלבד, באשר לתחושתם כשהם חושבים על קיומו של המצעד ברחובות ירושלים. 27% ציינו כי הם חשים פגיעה, 26% ציינו כי הם חשים בושה, 23% חשים עצב, 19% חשים סלידה, 16% תיעוב ועוד.
45% ציינו כי נשיא המדינה צריך לפעול לביטול המצעד בעיר על מנת למנוע קרע ומחלוקת.
58% מסכימים או מסכימים מאוד שהמצעד נכפה על מרבית תושבי העיר באמצעות מניפולציה רגשית-ערכית.
 
55% מסכימים או מסכימים מאוד כי המצעד מהווה פגיעה בקדושתה של ירושלים.
בשאלה לגבי המלצות של התושבים לעיריית ירושלים ביחס למצעד:
58% קוראים שלא לפרסם באתר העירייה את קיומו של המצעד.
67% קוראים שלא לפרסם בשלטי חוצות את קיומו של המצעד.
69% קוראים שלא לתלות דגלים של מצעד הגאווה ברחבי העיר.
56% קוראים לצמצם ולהגביל ככל הניתן את מסלול המצעד.
46% קוראים לבטל את המצעד לחלוטין.
 
המדגם בסקר מכיל 500 איש ואישה מגיל 18 ומעלה, שנבחרו מתוך קבוצה של 680 משיבים מלאים שמילאו את הסקר, ובסה"כ לאחר סינונים - נותרו 630 תושבי העיר. הממצאים מתמקדים ב - 500 תושבים המהווים מדגם מייצג של תושבי העיר בגילים הרלוונטיים ובמשקל היחסי בין המגזרים, לפי החלוקה הכללית הבאה: 20% חילונים, 25% מסורתיים, 20% דתיים, 35% חרדים. טעות הדגימה לאומדנים השונים היא 4.4%.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    די לשנאת החינם
    טל 06/2023/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סקר מוזמן עם מידע מסונן ובאיזה זכות שקללו את קולות הציבור הערבי בעיקר שבכלל לא הצביע? האם ערכו סקר על רגשי חילוני ערביים ושפויים בעיר כלפי מצעד הדגלים בעיר העתיקה. בושה חרדה וסלידה צריכים לחוש השונאים כלפי שנתאם ולא כלפי המושאים שלה. מי יתן וירחם השם על שונאי חינם. ברוך אדם שנברא בצלם, ברוכים את אנשי קהילת הלהטב
    סגור
  • 1.
    תראה מי הזמין את הסקר ותבינו את התוצאה (ל"ת)
    יובל אורן 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור