מדדים ומחקרים

אנרג'יאן חוגגת: עלייה מרשימה של 161% בהפקת הגז

לצד העלייה בהכנסות וברווח, מעדכנת החברה על עלייה של 161% בהיקף הפקת הגז שלה ביחס הרבעון המקביל אשתקד, בעקבות תחילת ההפקה המסחרית ממאגר כריש
מערכת ice |  2
אנרג׳יאן (צילום אנרג׳יאן)
חברת אנרג'יאן, הנסחרת בבורסות בתל־אביב ובלונדון, פרסמה הבוקר (ה') דיווח המתייחס לביצועי החברה ברבעון הראשון של 2023 ולתוכניותיה העסקיות קדימה.
לצד העלייה בהכנסות וברווח מעדכנת החברה על עלייה של 161% בהיקף הפקת הגז שלה ביחס הרבעון המקביל אשתקד, בעקבות תחילת ההפקה המסחרית ממאגר כריש.
כמו כן, מעדכנת אנרג'יאן בנוגע לתוכניות הפיתוח שלה עבור מאגרי הגז החדשים שגילתה באיזור "אולימפוס" בקרבת מאגר כריש (מפה מצ"ב):
החברה מתעתדת להקדים את פיתוח מאגר אולימפוס על פני מאגר תנין, באמצעות חיבורו לאסדת כריש, משיקולים של יעילות וניצול מיטבי של סך משאבי הגז העומדים לרשותה.
כמו כן, ההפקה מאולימפוס אינה כרוכה בתשלומי תמלוגים, בעוד שהפקה ממאגר תנין מחוייבת בתשלום תמלוגים למוכרי הזיכיון. הגז שיופק מהבארות באזור אולימפוס ישמש לאספקת חוזי המכירה הקיימים בשוק המקומי, וכיוון שאין מגבלות ייצוא על הגז מהמאגרים בבלוק 12, והיתרה תוכל לשמש לייצוא למצרים (ודרכה גם  לשווקים הגלובליים ע"י שימוש במתקן ההנזלה המצרי) ולירדן תוך שימוש בתשתיות קיימות.
גם ייצוא לקפריסין ממשיך להיות אופציה, בהינתן הקמת התשתיות הנדרשות ע"י צד שלישי.
אנרג'יאן צפויה להגיש את תוכנית הפיתוח הסופית של אולימפוס לאישור משרד האנרגייה ברבעון השלישי של 2023, ולקבל החלטת השקעה סופית בפרויקט עד סוף השנה.
למרות ירידה בתחזית ההפקה השנתית ממאגר כריש ב-2023 (מ-4.5-5.5 BCM ל-4.5-5 BCM), החברה ממשיכה להתקדם ליעדיה לטווח הקרוב: הפקת 200 אלף חביות שווה ערך נפט ביום מכלל נכסיה, הכנסות בהיקף 2.5 מיליארד דולר, רווח תפעולי לפני מס של 1.75 מיליארד דולר והמשך חלוקת דיווידנד. החברה  מעדכנת גם על התקדמות בפרויקטי הפיתוח שיאפשרו לאסדת כריש להגיע למקסימום יכולת ההפקה שלה-8 BCM בשנה.
מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן: "אנחנו מגבירים את ההפקה ממאגר כריש, ומסיימים ארבעה חודשים של הפקה משמעותית של גז ונוזלים בישראל, תוך שאנו מבצעים אופטימיזציה של אסדת כריש. חוזי הגז שלנו בישראל עברו לסטטוס מסחרי והלקוחות מגדילים את הביקושים. אנרג'יאן צפויה לספק השנה כמות ניכרות מצריכת הגז של ישראל".
"זוהי הסיבה שאנו מתקדמים במהירות לפיתוח תגליות הגז החדשות שלנו באיזור אולימפוס, ביעילות רבה ככל האפשר. קונספט הפיתוח בו בחרנו מתאים למחוייבות שלנו למשמעת תקציבית. ללא תשלום תגמולים למוכרי הזכיון וללא מגבלות על הייצוא, האסטרטגיה הזו תיצור ערך בר קיימא לכל בעלי העניין שלנו, ותאפשר לנו לשמר ולהצמיח את מדיניות הדיבידנדים שלנו, שהינה מובילה בסקטור".
"אנו ממשיכים להתמקד במחוייבות ל-0 פליטות פחמן נטו ב-2050, תוך הפחתה מתמשכת בפליטות שלנו. נמשיך לפעול מתוך אחריות ומחוייבות לסביבה ולקהילה, תוך שאנו מספקים בטחון אנרגטי בר קיימא, תומכים בקהילות בקרבן אנו פועלים ומבטיחים את תהליך המעבר של שוק האנרגיה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אולי בגלל זה אנרג'יאן צונחת... (ל"ת)
    רוברט דה נירו 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לונדון
    רוברט 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבורסה בלונדון אוהבים את אנרגיאן, לא אוהבים את איתקה של תשובה, מעניין למה !?
    סגור