מדדים ומחקרים

סין כבר לא המאוכלסת בעולם? זו המדינה שעלתה לפסגה

סין מאבדת את התואר הוותיק שלה בתור המדינה המאוכלסת ביותר בעולם. הודו נוטלת ממנה את הכתר וכבר השנה אוכלוסייתה תעבור את סין בכ-3 מיליון בני אדם. ומי במקום השלישי?
מערכת ice | 
הודו (צילום shutterstock)
חידון גאוגרפיה קצר. אחרי שדווח כי ההערכות מראות כי סין השנה כבר לא תהיה המדינה המאוכלסת ביותר בעולם בעקבות ירידה בהיקף הילודה, בפעם הראשונהמזה 60 שנה, באו"ם מעריכים שבאמצע השנה הנוכחית הודו תעקוף את סין, ותוכרז כמדינה המאוכלסת בעולם. 
לפי האומדן הדמוגרפי של האו"ם, כבר באמצע השנה הנוכחית 2023, אוכלוסיית הודו תמנה 1.4286 מיליארד בני אדם, לעומת 1.4257 מיליארד בני אדם באוכלוסיית סין. פער של קרוב לשלושה מיליון נפש ובכך תקטע את השליטה הסינית שנמשכה שנים ארוכות מאוד.

אבל מי במקום השלישי אתם שואלים? ארצות הברית היא עדיין השלישית בגודלה מבחינת אוכלוסייה, אבל היא רחוקה מאוד משתי הענקיות האסייתיות עם 333 מיליון תושבים בסך הכול, פחות מרבע מהמקום השני.
 
על אף האמונה כי רבים מהעובדים בהודו מועסקים במשרות היי-טק בתור מתכנתים, בפועל בעיית האבטלה נובעת ממערכת חינוך בעלת רמה נמוכה. השילוב בין המשרות המעטות לחינוך הלקוי מביא לכך שרבים הולכים לעבוד במשרות ממשלתיות, אשר שכרן עומד על פחות מ-300 דולר לחודש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה