מדדים ומחקרים

חיידק טורף בדרך להתפשט בגלל ההתחממות הגלובלית

מחקר חדש גילה כי ההתחממות הגלובלית מביאה אט אט להתרבות של חיידק טורף באזורי חוף בארה"ב וכעת הוא צופה כי אם המצב יחמיר - הוא יציף את כל המדינה
מערכת ice | 
חיידק (צילום shutterstock)
ההתראות הרבות והנשנות על השלכות ההתחממות הגלובלית לא מפסיקות ובצדק. כעת מחקר חדש חושף עוד תופעת לוואי למצב הרעוע של כדור הארץ וממנו כבר בטוח לא נוכל להתעלם.
על פי מחקר חדש מבריטניה, ההתחממות הגלובלית עלולה לתרום להתפתחות זיהומים ובקטריה מסוכנת באזור החוף המזרחי של ארה"ב. יתרה מכך, החיידק שעלול להתפתח באזור הוא חיידק טורף בשם ויבריו וולניפיקוס, שמתפתח לרוב במקומות חמים עם חופים רדודים. חיידק שכזה תוקף בני אדם באמצעות חתכים ונשיכות חרקים.
המחקר החדש שבדק את התרבות החיידקים באזור זה בארה"ב לאורך השנים גילה כי הכמות אכן התעצמה בפרק זמן של 30 שנה, כאשר במסגרת זו כמות הזיהומים שנרשמו זינק ל-80 בשנה במקום רק 10 מקרים בשנה בעבר. כמו כן, המחקר מצא כי בכל שנה ישנם יותר מקרים מתרחשים גם בצפון המדינה.
התחזיות של החוקרים היא כי בין השנים 2041-2060 כמות הזיהומים תתפרש ותגיע אפילו עד מדינת ניו יורק. התפתחות שכזו תביא לבעיית תמותה היות שישנה גם עלייה בהיקף האוכלוסייה הבוגרת שחיה יותר שנים, אך עדיין נותרת בטווח הסיכון לחלות במחלות שונות, כפי שהיה בקורונה.
כמו כן, להערכתם עד לשנים בטווח 2081-2100 זיהומים כבר יהיו סכנה ממשית בכל מדינה בארה"ב וזאת בהתאם להיקף פליטות גזי החממה ברחבי המדינה כולה. הסיבה למצב היא כמובן העובדה שפליטת גזי החממה משנה דרסטית את האקלים באזור המסוכנים הללו בארה"ב וכך גורמים להתרבות של החיידק הטורף, אשר בתורו מגיע לבני האדם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה