מדדים ומחקרים

אלקטרה צריכה בטירוף: ההכנסות זינקו בכ-34.3% לכ-6.24 מיליארד שקל

אלקטרה מוצרי צריכה מכריזה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2022 ולרבעון הרביעי שלה, מהם עולה כי הכנסות הקבוצה עלו בכ-34.3% לכ-6.24 מיליארד שקל, לעומת כ-4.65 מיליארד שקל אשתקד
מערכת ice |  1
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה (צילום shutterstock, יחצ אלקטרה)
אלקטרה מוצרי צריכה מכריזה הבוקר (ראשון) על תוצאותיה הכספיות לשנת 2022 ולרבעון הרביעי שלה, מהם עולה כי הכנסות קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה בשנת 2022 עלו בכ-34.3% לכ-6.24 מיליארד שקל, לעומת כ-4.65 מיליארד שקל אשתקד.
עיקר העלייה נבעה מאיחוד תוצאותיהן של החברות שנרכשו במהלך שנת 2021 אשר לא נכללו במלואן בתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר יינות ביתן שאוחדה החל מסוף חודש מאי 2021  וחברת סער א.ת. יזמות ומסחר שאוחדה החל מחודש יולי אשתקד, וכן מגידול במחזור המכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים וכן ממכירות הפעילות בדיוטי פרי.
הרווח הגולמי בשנת 2022 עלה בכ-42% לכ-1.85 מיליארד שקל (כ-29.6% מההכנסות), לעומת כ-1.3 מיליארד שקל ב-2021 (כ-28% מההכנסות) ב-2021. העלייה ברווח הגולמי ובשיעורו נבעה בעיקר משיפור הרווח הגולמי במגזר מוצרי צריכה חשמליים, וזאת על אף שחיקת שער האירו והשפעתה לרעה על מחירי הייצוא, משיפור במגזר קמעונאות חשמל, וכן מאיחוד תוצאותיהן של החברות שנרכשו במהלך שנת 2021, אשר לא נכללו במלואן באותה שנה.
הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות, נטו שנבעו בעיקר משערוך נדל"ן להשקעה, ולפני הוצאות רה-ארגון, עלה בשנת 2022 בכ-4.7% לכ-234.5 מיליון שקל, לעומת כ-224 מיליון שקל ב-2021. הרווח התפעולי החשבונאי הסתכם בסך של כ-198.3 מיליון שקל, לעומת סך של כ-265.6 מיליון שקל בשנת 2021.
הרווח הנקי של החברה, בנטרול מגזר המזון, הסתכם בשנת 2022 בכ-170 מיליון שקל, לעומת כ-180 מיליון שקל בשנת 2021, כאשר הירידה ברווח נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות המימון בגין הפרשי שער.  הרווח הנקי, ללא הנטרול האמור, הסתכם בשנת 2022 בכ-43.6 מיליון שקל לעומת כ-171.9 מיליון שקל אשתקד. 
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, הסתכם בשנת 2022 בכ-102.9 מיליון שקל, לעומת 164.1 מיליון שקל ב-2021. השינוי ברווח הנקי של החברה וברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בשנת 2022, נובע בעיקר מהפרשה בגין תוכנית רה-ארגון, שהקטינה את תוצאות מגזר קמעונאות המזון בסכום של כ-52 מיליון שקל ב-2022. 
ה-EBITDA בשנת 2022 עלתה בכ-26.8% לסך של כ-530.2 מיליון שקל, לעומת סך של כ-418.1 מיליון שקל ב-2021. עיקר הגידול ב-EBITDA של החברה בתקופת הדוח נבע משיפור בתוצאות מגזר מוצרי צריכה חשמליים ומאיחוד מלא של מגזר מזון ומגזר ספורט ופנאי.  תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בשנת 2022 עלה בשיעור חד והסתכם בכ-329 מיליון שקל, לעומת תזרים מזומנים שלילי בסך  כ-11.7 מיליון שקל בשנת 2021.
עיקרי תוצאות הרבעון הרביעי לשנת 2022: הכנסות קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה ברבעון הרביעי של שנת 2022 עלו בכ-5.8% לסך של כ-1.58 מיליארד שקל, לעומת סך של כ-1.5 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2021.
עוד יצוין כי בנטרול מגזר המזון, נרשמה עלייה של כ-10.7% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2021. העלייה במחזור המכירות נבעה בעיקר מגידול במכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים, מגידול במגזר קמעונאות חשמל בשל גידול במכירות חנויות הדיוטי פרי, ומגידול במגזר ספורט ופנאי בעיקר בשל איחוד לראשונה ברבעון של אדידס ומפתיחת סניפים חדשים.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2022 עלה בכ-14.4% לכ-494 מיליון שקל (כ-31.2% מההכנסות), לעומת כ-432 מיליון שקל (כ-28.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי לפני הכנסות אחרות, נטו עלה ברבעון הרביעי של 2022  בכ-7.1% לכ-61.4 מיליון שקל, לעומת כ-57.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נבע בעיקר מקיטון במגזר קמעונאות חשמל, שקוזז בחלקו מול עלייה בשאר המגזרים. הרווח התפעולי החשבונאי ברבעון הרביעי של שנת 2022 הסתכם בסך של כ-56 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-57 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2021. 
הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-10.8 מיליון שקל לעומת, 13.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021. בנטרול מגזר המזון, שעובר תהליך מאסיבי של ארגון מחדש והסבת סניפים למותג Carrefour, עלה הרווח הנקי בכ-10.5% לכ-36.1 מיליון שקל, לעומת כ-32.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון הרביעי בכ-15.8 מיליון שקל לעומת כ-15.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כאשר בנטרול מגזר המזון, עלה הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון בכ-19% לכ-29.4 מיליון שקל, לעומת כ-24.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2021. 
ה-EBITDA של החברה ברבעון הרביעי של שנת 2022 עלתה בכ-15.5% לכ-147.9 מיליון שקל, לעומת כ-128 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת עלה  ברבעון הרביעי של 2022 לכ-157 מיליון שקל, לעומת מזומנים נטו ששימשו לפעילות שוטפת בסך של כ-12.6 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה ליום 31.12.2022 הסתכם בסך של כ-1.22 מיליארד שקל.
תוצאות המגזרים: במגזר מוצרי צריכה חשמליים, צמחו ההכנסות בשנת 2022 בכ-11.9% לכ-1.39 מיליארד שקל, לעומת כ-1.24 מיליארד שקל ב-2021. העלייה בהכנסות נבעה בעיקר כתוצאה מגידול בתחום מערכות החימום לייצוא. הרווח המגזרי, בנטרול הכנסות אחרות, נטו הסתכם בתקופה בכ-124 מיליון שקל , לעומת כ-116 מיליון שקל בשנת 2021, ונבע בעיקר מגידול במכירות בתחום מערכות החימום לייצוא, ומגידול בשיעור הרווח הגולמי במכירות השוק המקומי והייצוא, וזאת על אף שחיקת שער האירו והשפעתה לרעה על מחירי הייצוא, אשר השפעתה על תוצאות המגזר הסתכמה בסך של כ-15 מיליון שקל.
ברבעון הרביעי גדלו ההכנסות בכ-7.3% לסך של כ-300 מיליון שקל, לעומת סך של כ-280 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות נבעה בעיקר כתוצאה מגידול במכירות בתחום מערכות החימום לייצוא הרווח המגזרי ברבעון הרביעי בנטרול הכנסות אחרות, נטו הגיע לסך של כ-18.3 מיליון שקל, בדומה לרווח בשנת 2021, וזאת על אף שחיקת שער האירו והשפעתו לרעה על מחירי הייצוא ברבעון הרביעי של שנת 2022, אשר השפעתה על תוצאות המגזר הסתכמה בכ-4 מיליון שקל.
במגזר קמעונאות חשמל, במסגרתו מפעילה החברה את הרשתות מחסני חשמל ,שקם אלקטריק ואת שקם דיוטי פרי, עלו ההכנסות בשנת 2022, בכ-9.6% לכ-1.95 מיליארד שקל, לעומת כ-1.78 מיליארד שקל ב-2021. 
המכירות בחנויות זהות במגזר אשר פעלו באופן מלא בתקופת הדוח קטנו ביחס לתקופה מקבילה אשתקד בשיעור של כ-6.3%. הרווח המגזרי בנטרול הכנסות אחרות, נטו הסתכם ב-2022 בכ-81 מיליון שקל, לעומת כ-87 מיליון שקל בשנת 2021. הירידה ברווח המגזרי נבעה בעיקר מקיטון במכירות בחנויות הזהות.
הכנסות המגזר ברבעון הרביעי של 2022 צמחו בכ-5.9% לכ-518 מיליון שקל, לעומת כ-490 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות במגזר, שפעלו באופן מלא ברבעון, גדלו ביחס לתקופה מקבילה אשתקד בשיעור של כ-1.3%, בעיקר בשל הפעילות בדיוטי פרי. הרווח המגזרי ברבעון הרביעי של שנת 2022 בנטרול הכנסות אחרות, נטו הסתכם בכ-22 מיליון שקל, לעומת כ-26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח המגזרי נבעה בעיקר מגידול בהוצאות המכירה כאחוז מהמחזור, בעיקר בסניפים החדשים שנפתחו. 
במגזר קמעונאות מזון, במסגרתו מאחדת החברה החל מיום 27 במאי, 2021 את תוצאות יינות ביתן, הסתכם מחזור המכירות בכ-2.8 מיליארד שקל, והרווח המגזרי בנטרול הוצאות אחרות, נטו ובנטרול הוצאות רה ארגון בתקופת הדוח הסתכם בכ-40 מיליון שקל. ברבעון הרביעי הסתכמו הכנסות המגזר בכ-703 מיליון שקל, והרווח המגזרי בנטרול הוצאות אחרות, נטו בכ-13.9 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-702 מיליון שקל ורווח מגזרי בנטרול הוצאות אחרות, נטו של כ-7.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021. 
מגזר ספורט ופנאי, החל מהדוחות הכספיים ליום 30 בספטמבר 2021 מציגה החברה תחת מגזר "אחרים" את פעילות הספורט והפנאי של החברה. החל מהדוחות הכספיים ליום 31 בדצמבר 2022, מציגה החברה פעילות זו, וכן את הפעלת רשת חנויות בזיכיון של המותג Adidas, כמגזר פעילות נפרד. בשנת 2022 הסתכמו ההכנסות ורווחי מגזר זה, נטו, בסך של כ-214 מיליון שקל, ובסך של כ-20 מיליון שקל, בהתאמה.
ברבעון הרביעי של שנת 2022 הסתכמו ההכנסות ורווחי המגזר, נטו בסך של כ-88 מיליון שקל ובסך של כ-15 מיליון שקל, בהתאמה, לעומת הכנסות ורווח מגזרי בסך של כ-63 מיליון שקל ובסך של כ-13 מיליון שקל, אשתקד, בהתאמה. פעילות Adidas אשר אוחדה לראשונה ברבעון הרביעי של שנת 2022 תרמה סך של כ-13 מיליון שקל למחזור המכירות.
במגזר נדל"ן להשקעה בשנת 2022 הסתכמו ההכנסות והרווח המגזרי, בנטרול הכנסות אחרות, נטו, בסך של כ-11 מיליון שקל, לעומת סך של כ-12 מיליון שקל ב-2021.  ברבעון הרביעי של שנת 2022 הסתכמו ההכנסות והרווח המגזרי, בנטרול הכנסות אחרות, נטו, בסך של בכ-3 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל אשתקד.
תכנית הרה ארגון בתחום המזון והיערכות להשקת Carrefour: במהלך הרבעון השלישי של 2022 ביצעה חברת הבת יינות ביתן, תוכניות להתייעלות ורה-ארגון, הכוללות, בין היתר, התייעלות תפעולית בסניפים ובכוח אדם, החלטה על סגירת 5 סניפים מפסידים, שיפור תנאי סחר, בנייה ויישום של תוכנית לשיפוץ סניפים והסבתם לסניפי Carrefour ועוד. בהתאם לתוכניות הנהלת יינות ביתן נערכת האחרונה להאצת הסבת הסניפים ולביצוע השקה של 50 סניפי Carrefour במחצית הראשונה של 2023, וזאת על מנת לייצר פריסה ארצית והשקת שלושה פורמטים קמעונאים של Carrefour. 
יינות ביתן החלה כבר ברבעון השני של שנת 2022 בשיפוץ סניפים והכנתם להשקת Carrefour תחת מותג זמני ("SUPER"), כאשר עד לתום שנת 2022 ביצעה שיפוץ והסבה לכ-15 סניפים ועד למועד פרסום הדוח ביצעה שיפוץ והסבה לכ-20 סניפים. השיפוצים וההסבות שבוצעו עד כה, כאמור, תרמו לשיפור משמעותי בתוצאות הסניפים האמורים, וזאת טרם השקתם כסניפי Carrefour. תוצאות הסבת הסניפים תומכות בתוכניותיה של יינות ביתן להאיץ את תהליך השקת רשת Carrefour כבר בשנת 2023.
החברה צופה, כי יישום תכנית ההתייעלות והרה ארגון הכוללת את האצת הסבת סניפי הרשת ל- Carrefour, ישפר את יכולות החברה לפעול להשגת היעדים והאסטרטגיה העסקית במגזר המזון, אשר העיקרי שבהם הוא השקת רשת Carrefour במחצית הראשונה של 2023, דבר אשר שיפר את ה-EBITDA של מגזר המזון החל מהרבעון הרביעי של שנת 2022, וצפוי להגדיל את הפדיון בחנויות המוסבות. כמו כן, מימוש התוכנית יאפשר להשיק בצורה אפקטיבית את מועדון כרטיסי האשראי החדש שמשיקה החברה, בסמוך להשקת רשת Carrefour.
בדוחות הכספיים לסיכום שנת 2022, נרשמה הפרשה בגין תוכנית הרה-ארגון (לרבות הפרשות בגין ירידת ערך רכוש קבוע ואחרות), שהקטינה את תוצאות מגזר קמעונאות המזון בסכום של כ- 52 מיליון שקל ב-2022. רישום ההפרשה הזו הביא לירידה ברווח הנקי של החברה וברווח הנקי המיוחס לבעלי מניות החברה בשנת 2022, בסך של כ-52 מיליון שקל ושל כ-21 מיליון שקל, בהתאמה. 
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "אנחנו מסכמים היום את תוצאות 2022, ומציגים גידולים בתחום מיזוג האויר בשוק המקומי ויצרנו פריצת דרך משמעותית עם הזמנות של למעלה ממיליארד וחצי שקל בתחום מערכות החימום לאירופה. בתחומים קמעונאות חשמל וספורט ופנאי המשכנו להראות גידול במכירות ובנתחי השוק שלנו. במהלך השנה התחלנו לבצע פעולות להחדרת שני מותגי על בתחום המזון -Carrefour  ו-7Eleven , כאשר את פירות ההשקעה נזכה לראות בשנת 2023".
עוד הוסיף שווימר: "במקביל אנו עובדים בכדי לייצר סינרגיה והגדלת נאמנות לקוחות באמצעות מועדון כרטיסי אשראי בשיתוף על כאל ובנק הפועלים (ביט) שיושק בצמידות להשקת רשתCarrefour . ניהול אחראי של ההון החוזר של הפעילויות השונות ובכלל זה הורדה משמעותית של יתרות מלאי בעיקר במגזר מוצרי צריכה חשמליים סייעה לנו להציג תוצאת שיא של תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של כ-329 מיליון שקל, דבר אשר מחזק עוד יותר את איתנותה הפיננסית של החברה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חברה חזירית.
    בוני 03/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלקטרה שלא נגמר לה אף פעם התאבון איך לגנוב מאיתנו עוד קצת כסף..מדובר על חברה דורסנית וחזירית שלא מסתפקת ותמיד רוצה עוד ועוד. אדיוט מי שקונה ממאלקטרה מלכת החזירות.
    סגור