מדדים ומחקרים

סקר של חברת מרס חושף: זו הסיבה שנשים עוברות בין עבודות

חברת מרס מדווחת היום על סקר חדש שערכה, אשר חושף את התחושות השונות בין נשים לגברים במקום העבודה, האם נשים מעדיפות יותר מנהל או מנהלת והאם הן מרגישות כי המגדר שלהן עיכב אותן בדרך לקידום בעבודה
מערכת ice | 
נשים בעולם העסקי (צילום freepik)
לכבוד יום האישה 2023, חברת הממתקים מרס, המייצרת מותגים כמו סניקרס, אורביט, M&M ועוד ערכה סקר בארץ בשיתוף מכון המחקר רושניק, שם נמצא כי נשים וגברים תופסים באופן שונה את נושא קידום הנשים בעבודה לתפקידי ניהול.
מתוצאות הסקר עולה כי 32% נשים חשות שהמגדר להן עיכב אותם בהשגת קידום בעבודה, בעוד שרק 13% מהגברים חשים כך. כמו כן מרבית הנשים בסקר העמידו את נושא שוויון ההזדמנויות בעבודה בעליון במסגרת צמצום פערי השכר בין גברים לנשים.
נתונים אלו עולים בקנה אחד עם ממצאי המחקר של חברת מקנזי, שנעשה בארה"ב. במסגרתו עלה כי נשים בתפקידים בכירים מחליפות עבודה בשיעורים גבוהים יותר מגברים וזאת היות והן מנסות להגיע לתפקידים בכירים יותר אך נתקלות בתקרת זכוכית בארגון בו הן נמצאות. כמו כן נמצא כי על כל 100 גברים שמקודמים לתפקידי ניהול, מקודמות רק 87 נשים.
כמו כן, נמצא כי למגדרים העדפות שונות למגדר של המנהל שלהם. נמצא כי 31% מהגברים מעדיפים מנהל גבר, ו-32% מהנשים מעדיפות מנהלת אישה. 22% מהנשים יעדיפו מנהל ורק 15% מהגברים יעדיפו מנהלת. 
למרות הנתונים הללו נמצא כי למרבית העובדים, ללא הבדל מגדר, לא משנה מה יהיה המגדר של ההנהלה, אם כי מרבית הגברים מאמינים שזה לא משנה ורק 46% מהנשים מאמינות שזה לא פקטור. גם נתונים אלו מגובים במחקר של מקנזי בו נמצא כי רק חצי מהנשים מרגישות שהמנהל שלהן מעודד התנהגות מכבד בצוות ופחות מחצי העידו שהמנהל מגלה עניין בקריירה שלהן ועוזר בעומס העבודה.
נעמה מושקוביץ', מנהלת תקשורת תאגידית במרס ישראל ובמדינות הבלטיות, מסרה: "ממצאי הסקר מעלים תמונה מדאיגה שבישראל של שנת 2023 נשים עדיין חשות שהמגדר שהן מהווה מכשול או אפילו מונע מהן להתקדם בעבודה. חברת מרס שמה לעצמה למטרה לקדם נשים בעבודה ובחברה ולעודד שיח בנושא שוויון מגדרי. השנה, במסגרת קמפיין למותג M&M's , הודיעה מרס על יוזמה לרגל חגיגות יום האישה הבינלאומי 2023, שבה תיתן מענק של 20,000$  לנשים פורצות דרך, שיגישו הצעות לחולל שינוי לטובה בעולם.  נכון לעכשיו, 43% מהמנהלים במרס הן נשים, לא זו בלבד, הם הגדילו את מספר הצוותים המאוזנים מגדרית מ-43% ל-46% בין 2020 ל-2022".
עוד מוסיפה מושקוביץ': "על מנת להוביל שינוי אמיתי בעולם העבודה, מעבר לגיוסן ולשימור של נשים בתפקידי ניהול, נדרש להוביל שינוי תפיסתי עמוק, במתן כלים למנהלים מכל מגדר ליישם מדיניות של גיוון והכללה, לעודד כבוד והערכה לכלל העובדים ולתת הזדמנויות שוות לקידום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה