מדדים ומחקרים

ההתפרעות בחווארה, הגינויים וההסתבכות: זה הנושא הכי חם ברשת השבוע

השבוע הקשה נפתח בפיגוע בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב ז"ל, בעקבותיו פרצו עשרות מתנחלים לכפר חווארה, הציתו בתים ורכבים ופצעו תושבים מקומיים. המאורעות כבשו גם את השיח ברשת והפכו לנושא המדובר
מערכת ice | 
הצתות בחווארה (צילום טוויטר)
המשטרה עצרה אתמול בלילה (רביעי) שמונה חשודים במעורבות בהתפרעות בכפר חווארה שארעה ביום ראשון השבוע בעקבות הפיגוע הקשה בו נרצחו שני אחים תושבי הר ברכה, הלל ויגל יניב ז"ל. מאוחר יותר שוחררו החשודים בתנאים מגבילים.
על פי נתוני חברת סקופר, המתמחה בניטור וניתוח שיח ברשתות החברתיות, ההתפרעות בחווארה היתה הנושא המדובר ביותר של השבוע ברשתות החברתיות. לא פחות מ-116,218 דיונים עסקו בחווארה, ולצדם עורר הנושא 116,855 שיחות וגרף 1,278,536 לייקים.
העצורים חשודים בכך שבין היתר תקפו את תושבי הכפר חווארה בליל הרצח, והציתו כלי רכב ומבנים. לפי ההערכות במערכת הביטחון כ-400 מתנחלים השתתפו במהומות בחווארה. מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס אמר כי הצבא לא נערך ל"פוגרום של פורעי החוק" ולכמות המתפרעים. "זה אירוע גרוע שלא היה אמור להתרחש, והייתי אמור למנוע אותו", אמר.
בעקבות ההתפרעות פתח יאיא פינק קמפיין מימון המונים לתושבי חווארה שגרף למעלה ממיליון שקלים תוך יממה. אסתי יניב, ששכלה את שני בניה בפיגוע, פרסמה סרטון בו הביעה זעם על המהלך שהוביל הנציג הדתי לשעבר במפלגת העבודה: "אני קמה כל בוקר וצופה בכפר המרצחים חווארה, פה הרוצח של הילדים שלי מסתובב. זה קמפיין התרמה חשוך לאנשים שחילקו בקלאוות אחרי הרצח של הילדים שלי.  אנחנו עם חפץ חיים והם עם חפץ במוות ובמלחמה".
 
גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הסתבך מול ארה"ב, כאשר בתחילה עשה לייק לפוסט שקרא למחוק את חווארה מעל פני האדמה. אתמול בראיון חידד את עמדתו ואמר בראיון כי לדעתו אכן צריך למחוק את חווארה, אך יחד עם זאת הבהיר שצעד זה צריך להיעשות על ידי המדינה בלבד. ארה"ב בתגובה גינתה את דבריו ודרשה מראש הממשלה נתניהו להתנער מהדברים.
 
ראש הממשלה נתניהו עצמו עורר אמש סערה, כאשר השווה בין המפגינים נגד הרפורמה המשפטית בתל-אביב, לבין המתפרעים בכפר חוארה ששרפו בבתים. היום (חמישי) פרסם נתניהו הבהרה וטען שדבריו לא הובנו כהלכה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה