מדדים ומחקרים

האזהרה של ה-OECD נגד המהפכה המשפטית

הדו"ח השנתי של הארגון על הכלכלה הישראלית מזהיר כי עצמאות המערכת המשפטית "חיוניים לסביבה עסקית המושכת השקעות ומקדמת ביצועים כלכליים חזקים" 
מערכת ice | 
מפגינים נגד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
בהתייחסות ראשונה של ארגון כלכלי בינלאומי למהפכה המשפטית של ממשלת נתניהו, ה-OECD מזהיר את ישראל כי הרפורמות המתוכננות יפגעו בביצועים הכלכליים. 
"עצמאות המערכת המשפטית והבלמים והאיזונים המשפטיים הינם חיוניים למערכת ציבורית איתנה ובעלת יושרה, לאמון בממשלה ובמוסדות הציבוריים, ולסביבה עסקית המושכת השקעות ומקדמת ביצועים כלכליים חזקים", כל בדו"ח השנתי של הארגון על כלכלת ישראל, על פי דיווח בכלכליסט. 
"שקיפות שלטונית ורמות נמוכות של שחיתות הם מפתח להעצמת היעילות בסקטור הציבורי", כך נכתב בטיוטת הדו"ח המתפרסמת כאן לראשונה, "שחיתות עלולה להסיט משאבים ציבוריים ממטרות יעילות ויצרניות והיא נקשרת עם רמות נמוכות של הוצאה חברתית לרבות בריאות וחינוך. בישראל, רמות השחיתות זינקו בשנים האחרונות והן גבוהות מאלו שבשאר מדינות ה-OECD".
גורמים המעורים בפרטים מסרו לכלכליסט כי מדובר "בהתייחסות ברורה מובהקת" לאירועים הפוליטיים המתרחשים בימים אלו בישראל. הגורמים הוסיפו כי המדינה היחידה שעד כה קיבלה כזאת יחסות בדו"ח הייתה פולין. 
הד"חות השנתיים של ה-OECD על כלכלת ישראל - יחד עם זה של קרן המטבע – נחשבים לאיכותיים, המעמיקים והמקצועיים ביותר של גופים זרים על המשק שלנו וככאלו, הם בעלי השפעה מרחיקת לכת הן על המשקיעים הזרים שמחליטים להפקיד כאן את כספיהם ולהקים חברות, הן על ידי מוסדות פיננסים בינלאומיים וכמובן גם על ידי סוכנויות הדירוג שצריכות להנפיק דירוג אשראי לממשלת ישראל כבר בחודש הבא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה