מדדים ומחקרים

דיסני+ מתרסקת, אבל המשקיעים בעננים - והמניה ממריאה

מעצמת הסרטים, הסדרות והפארקים הציגה את הדו"ח הראשון שלה לאחר הדחת המנכ"ל, הודתה כי שירות הסטרימינג המדובר שלה במצב לא קל, אך ריפדה עם לא מעט בשורות ששימחו את המשקיעים והובילו לזינוק משמעותי של המניה
יאיר מור | 
דיסני פלוס, נטפליקס (צילום pexels)
ענקית הבידור דיסני היתה קרובה אמש (רביעי) מאוד לספוג מכה נוספת בסדרה של מכות שחטפו היא בפרט והתעשייה בכלל מאז תחילת היציאה מעידן הסגרים והכניסה לעידן המיתון - אלא שהיא הצליחה לרפד את החדשות הרעות במספיק חדשות טובות כדי להרגיע את המשקיעים, ואפילו לשמח אותם. 
מיזם הדגל של דיסני בשלוש השנים האחרונות, שירות הסטרימינג דיסני+, איבד מנויים לראשונה בתולדותיו - 2.4 מיליון כאלה, ליתר דיוק, מה שהוריד את סך המנויים שלו ל-161.8 מיליון. החברה ציינה כי רוב המנויים העוזבים היו בהודו ובמדינות אחרות שבהן מופעל השירות על ידי חברת Hotstar שבבעלותה (זו שהאפליקציה הנחותה שלה היא זו הזמינה בישראל), בעיקר בשל איבוד הזכויות של האחרונה על הזרמת משחקי ליגת העל ההודית בקריקט. עם זאת, השירותים האחרים - הולו ו-ESPN+ - צירפו מספיק מנויים חדשים כדי שסך המנויים לכל שירותי הזרמת הווידאו של דיסני יעלה בכמיליון, ל-234.7 מיליון. 
המנכ"ל, בוב אייגר, שהוחזר לתפקיד בנובמבר לאחר שבשנתיים האחרונות כיהן בו בוב צ'אפק, הודה כי הסטרימינג איבד לנטפליקס יותר ממיליארד דולר ברבעון הראשון של שנת הכספים שלה, שמתחילה באוקטובר, אך צפה כי עד סוף השנה הבאה (כלומר עד ספטמבר 2024) התחום צפוי להגיע לרווחיות. הוא אף הוסיף גל קיצוצים אדיר במסגרתו ציפרד החברה, כפי שדיווחנו הבוקר, מ-7,000 עובדים, המהווים 3.2% מ-190,000 עובדיה, ותקצץ השקעות נוספות, מה שיחסוך לה 5.5 מיליארד דולר. המשקיעים אהבו את זה עד כדי כך שהמניה לא רק שלא ירדה, אלא עלתה אמש במסחר המאוחר ב-5%, והיום במסחר המוקדם בקרוב ל-7%. 
גם הנתונים הכספיים הכללים של דיסני הרגיעו את המשקיעים - הכנסותיה עלו ב-8% ל-23.5 מיליארד דולר והרווח עלה ב-11% ל-1.28 מיליארד דולר ו-99 סנט למניה, מה שהיה מעבר לציפיות האנליסטים שחזו 23.4 מיליארד דולר הכנסות ו-78 סנט רווח למניה. חטיבת הפארקים רשמה עלייה מרשימה במיוחד, שלל 21% בהכנסות ו-25% ברווח התפעולי, ל-8.7 ו-3.1 מיליארד דולר, בהתאמה - מה שמעיד על יציאה ממשבר הקורונה וחזרה של הציבור למקומות הבילוי, ולכן מעלה עוד יותר את הסיבות של משקיעי החברה לאופטימיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה