מדדים ומחקרים

העתיד כבר כאן: הכירו את הפיתוח שיעניק לרובוטים מוח אנושי

ניסוי חדש משוודיה הצליח לייצר תאי עצב המחקים את אלו שנמצאים במוח האדם. כעת, החוקרים מאמינים שהם יוכלו להבין מחלות נוירולוגיות כמו אלצהיימר ואפילו להשתיל מוח הדומה למוח אנושי ברובוטים
מערכת ice |  2
רובוט (צילום freepik)
אין ספור סרטים, ספרים וסדרות מתבססים כבר שנים רבות על הקונספט המוכר של רובוטים המקבלים אישיות וכך משתלטים על העולם. כעת, בעקבות מחקר וניסוי חדש, ייתכן והתסריטים הללו אכן יהפכו בעתיד למציאות.
חוקרים משוודיה מדווחים שהצליחו לייצר תאי עצב מלאכותיים, מהסוג שנמצאים במוח האדם. מדובר בצעד הראשון שיאפשר ייצור רובוטים בעלי מוח אנושי. לצד זאת ועיקר המטרה של החוקרים באוניברסיטת לינקופינג, היא שתוצאות הניסיונות הללו יאפשרו להם להבין את מחלת האלצהיימר ומחלות נוירולוגיות אחרות - מה שיוביל בתקווה לפתרונות.
בעת זו החוקרים הצליחו לייצר חיקוי של 15 מאפיינים ביולוגיים בנמצאים בתאי העצב. משמע, הם יכולים לפעול בצורה דומה מאד ולהוביל למסקנות. 
ההצלחה הזו היא לא הראשונה עבור צוות החוקרים הזה. בשנה שעברה הם הצליחו לייצר תא עצב שהוכנס לצמח טורף. כך הם הצליחו לגרום לו לסגור ולפתוח את החלק בו שלוכד את החרקים. כמו כן, החוקרים הצליחו להכניס תאים דומים לעכברים וכך הצליחו לגרום לשינוי בקצב הלב שלהם. 
למרות ההישגים המשמעותיים, החוקרים מדווחים שישנה דרך ארוכה עד שניתן יהיה ליישם את הדברים הלאה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בן אדם
    בן אדם 01/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גרוע מאוד הלך עלינו
    סגור
  • 1.
    בישראל כבר עושים זאת מזמן
    ארמגדון 01/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בישראל עושים זאת מזמן ומדפיסים בתלת מימד
    סגור