מדדים ומחקרים

חוששים מאלצהיימר? זו הסיבה שנשים נמצאות בסיכון גבוה בהרבה

צוות מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס מצא כי נשים סובלות מאלצהיימר הרבה יותר מגברים, זאת בעקבות שינוי כימי של חלבון בשם C3 שנמצא בגוף, המשפיע יותר על נשים מגברים
מערכת ice | 
נורופן. כאב ראש ברדיו (צילום יח"צ/ צילום מסך)
צוות ממחקר Scripps והמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) בדק ומצא מדוע לנשים יש סיכוי טוב יותר לחלות באלצהיימר או בדמנציה. הצוות גילה במחקר שערך צורה מזיקה במיוחד שעברה שינוי כימי של חלבון חיסון דלקתי בשם C3 קיימת ברמות גבוהות בהרבה במוחן של נשים שמתו מאלצהיימר, זאת בהשוואה לגברים שמתו מהמחלה.
חשוב לציין כי מחברי המחקר מצאו שאסטרוגן מגן בדרך כלל מפני התפתחות זו של ה-C3. רמות האסטרוגן של נשים יורדות באופן טבעי עם הגיל וככל שמתחיל גיל המעבר. "הממצאים החדשים שלנו מצביעים על כך ששינוי כימי של רכיב C3 במערכת, עוזר להניע את האלצהיימר, ועשויים להסביר, לפחות חלקית, מדוע המחלה פוגעת בעיקר בנשים", אומר מחבר המחקר הבכיר, סטיוארט ליפטון.
בערך שישה מיליון אמריקאים סובלים ממקרה קליני של אלצהיימר. זו אבחנה קטלנית ביותר נוכח העובדה כי מקרי המוות מתרחשים בדרך כלל תוך עשור מתחילת המחלה. הבעיה הגדולה ביותר היא שנכון להיום אין שום טיפול למחלה. בסופו של יום, מדענים מעולם לא הבינו עד הסוף כיצד אלצהיימר מתפתח, או מדוע נשים מהוות כמעט שני שלישים מהמקרים לצורך העניין. כעת, ישנו קצה חוט שממנו ניתן להסיק מדוע נשים הן אלה שסובלות יותר מהמחלה, אך כאמור אין עדיין שום פתרון לכך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה